Зміст
Тестові завдання з диференціальної психології
1. Хто з вчених увів поняття „симптомокомплексу”:
а) Виготський Л.С.-
б) Сєченов І.М.
в) Рубінштейн С.Л.
г) Ананьєв Б.Г.
д) Платонов К.К.
2.Об’єктом вивчення диференціальної психології є :
а) психічні явища -
б) співвідношення біологічного та соціального в розвитку
в) хронологічні характеристики психічного розвитку
г) вікова мінливість психічних явищ як процесів психіки
д) психічна діяльність людини на різних вікових етапах
3.Оберіть „п’яте-зайве” поняття:
а) диференціальний аспект
б) онтологічний аспект
в) каузальний аспект
г) структурно-динамічний аспект
д) хронологічний аспект
4.До характеристики віку як фактору розвитку можна віднести:
а) індивідуальну характеристику
б) типологічну характеристику
в) топологічну характеристику
г) хронологічну характеристику
5.Знайдіть невірне ствердження:
а) єдиним джерелом пізнання психічних процесів є самоспостереження
б) про свідомість людини судять не по тому,що вона про себе
говорить чи вважає,а по тому,що й як вона діє
в) психічна діяльність завжди знаходить своє об’єктивне вираження в діях людини, рухах, мовленнєвих реакціях, в змінах внутрішніх органів та т.ін.
г) при змінюванні психічних явищ завжди слід встановлювати
матеріальні причини їх виникнення
6. Входження дитини в нове соціальне середовище називається:
а) соціальною ситуацією розвитку
б) процесом соціометрії
в) зоною найближчого розвитку
г) процесом соціалізації
д) соціальною програмою
7. Співвідношення біологічного та соціального у людини складає поняття:
а) передумов розвитку психіки
б) умов розвитку психіки
в) взаємин між людиною і природою
г) факторів розвитку психіки
д) рушійних сил розвитку психіки
8. Які ствердження характеризують матеріалістичний підхід до вивчення психічних явищ:
а) вся психіка людини може бути вивчена у системі „стимул - реакція”
б) всі психічні явища детерміновані активністю особистості, що реалізується в діяльності
в) головним компонентом досліджень повинно бути несвідоме
г) психіка людини може бути досліджена в рамках єдиного цілісного образу -„гештальту”
д) психіка і свідомість не можуть бути об’єктом дослідження, тому що не мають матеріального аналога
9.В якому віці має сформуватися психологічна готовність до соціалізації:
а) в новонародженості
б) в підлітковому віці
в) в молодшому шкільному віці
г) в період немовля
д) в період соціальної зрілості
10. Знайдіть „п’яте-зайве” поняття в рядку:
а) конституціональний
б) психомоторний
в) білатеральний
г) нейродинамічний
д) індивідуально-типовий
11. Вкажіть,яке з стверджень вірне:
а) до властивостей індивідуального сприймання належать предметність, цілісність, структурність, константність, усвідомленість та зв’язок з мовою
б) для індивідуального сприймання властива тільки усвідомленість явищ
в) мовлення не бере участі у формуванні образів сприймання
г) сприймання як процес структурує образ та його цілісність
д) сприймання виключає діяльність пам’яті та мислення
12. Вкажіть визначення мислення:
а) відображення в свідомості людини предметів чи явищ зовнішнього світу в момент їх дії на органи чуття
б) специфічно людська соціальна творча активність, спрямована на перетворення оточуючого світу і самої людини
в) творчий опосередкований пізнавальний процес, котрий відображує в узагальненій формі зв’язки, відношення і закони об’єктивного світу
г) творчий психічний пізнавальний процес, спрямований на створення нових образів на основі індивідуального досвіду
13. Знайдіть „п’яте-зайве” поняття:
а) інстинктивна регуляція
б) свідомо-вольова регуляція
в) автоматична регуляція
г) сенсорно-емоційна регуляція
д) наслідувальна регуляція
14.Оберіть вірне положення:
а) константність, форма, величина, віддаленість, об’єм предметів при сприйманні можливі тому, що існує бінокулярний зір
б) на сприймання віддаленості предметів впливає індивідуальна гострота зору
в) сприймання виступає і як дія, і як природжена властивість психіки
г) апперцепція сприймання спостерігається і у людей, і у тварин
15. До функцій індивідуальної волі належать:
а) регулятивна
б) селективна
в) когнітивна
г) енергетична
16. Яка діяльність вимагає від людини великих зусиль для підтримки уваги:
а) цікава діяльність, яка має близьку мету
б) цікава діяльність, керована віддаленою метою
в) нецікава діяльність, керована близькою метою
г) нецікава діяльність, що має віддалену мету і входить до потреб і цінностей людини
17. Оберіть „п’яте-зайве” поняття:
а) зріст
б) вік
в) об’єм
г) розвиток
д) вага
18. Вкажіть,яке з положень є правильним і повним:
а) увага—це вибіркове сприйняття об’єктів
б) увага—це форма психічної діяльності, яка виникає при дії предметів на органи чуття
в) увага – це форма психічної діяльності людини, що проявляється в орієнтації та зосередженості її свідомості на певних об’єктах
19. Індивідуальність в диференціальній психології розуміється як:
а) систему багаторівневих зв’язків, котрі охоплюють всі чинники індивідуального буття людини
б) властивості людини, що допомагають їй протистояти груповому тиску
в) сума особливостей, за якими одна людина відрізняється від іншої
г) співвідношення біологічного та соціального в розвитку
д) психічна діяльність людини на різних вікових етапах
20. Людина здатна довільно змінювати напрямок своєї діяльності. Якої індивідуальної властивості уваги це стосується:
а) розподіл
б) переключення
в) об’єм
г) концентрація
д) коливання
21. Яке положення вірне:
а) будь-яке відношення особистості до середовища є її свідомістю
б) свідомість—це властивість людини, яка проявляється в її ставленні до середовища, опосередкованого знаннями об’єктивної дійсності
в) свідомість—це усвідомлення людиною самої себе, своїх якостей і особливостей
г) свідомість—це суб’єктивний стан людини, який не залежить від знань оточуючого середовища
22. Визначальну роль у формуванні психічних властивостей людини відіграють:
а) фізичний розвиток і фізичний стан людини
б) випадкові ситуації та обставини
в) суспільні умови життя, виховання, навчання, спілкування
г) вікові особливості людини
23. ”Загальна здібність до пізнання й вирішення проблем, котра визначає успіх будь-якої діяльності і полягає в основі інших здібностей”...Якої психічної властивості людини стосується це визначення:
а) особистість
б) спеціальні здібності
в) інтелект
г) спрямованість
д) вміння і навички
24. Навички – це:
а) природні автоматичні дії та рухи
б) несвідомі дії, що входять до тієї чи іншої діяльності
в) готовність виконувати різноманітні складні дії
г) удосконалені шляхом вправ компоненти дій та прийомів, що виражаються в їх автоматичному виконанні
д) конкретний план успішного виконання елементів дій
25. Уміння – це:
а) основана на звичках і навичках реальна готовність людини успішно виконувати певну діяльність
б) розуміння того, як правильно виконувати певну роботу
в) теоретичний план досягнення мети діяльності
г) стереотипні прийоми виконання будь-якої свідомої діяльності
д) звички та навички
26. Яке визначення поняття „особистість” можна вважати науковим:
а) людина, що здатна перевтілюватися
б) свідома людина
в) людський індивід
г) доросла людина
27. Які методи вивчення особистості тільки констатують відповідність рівня розвитку окремих психічних особливостей нормам і стандартам:
а) бесіда
б) експеримент
в) тести
г) анкетування
28. Переконання – це:
а) єдність знань, переживань і досвіду, які є основою, спонуканням до дій людини
б) життєвий досвід, який виражається в думках людини
в) це, головним чином, почуття, які переживає людина
г) сума тих знань, що здобула людина в процесі навчання
д) судження, отримані шляхом роздумів
29. Потреби людини як особистості, їх зміст та різноманітність визначаються
(оберіть найповніший варіант відповіді):
а) суспільними умовами життя, роллю в суспільстві, рівнем розвитку особистості
б) службовим та матеріальним станом
в) бажанням мати забезпечене життя
г) освітою людини
30.Набір специфічних особливостей, якими відрізняється один віковий період від інших, називають:
а) психологічним комплексом
б) психічною нормою
в) комплексом меншовартості
г) симптомокомплексом
31. Вкажіть види взаємозв’язку первинних і вторинних природних властивостей:
а) прямий
б) непрямий
в) специфічний
г) регулятивний
32. Який з підходів до розглядання співвідношення біологічного і соціального в психічному розвитку стверджував, що важливішими є біологічні властивості:
а) теорія конвергенції
б) біогенетичний підхід
в) соціогенетичний підхід
г) діяльнісний підхід
33. В якому віці має сформуватися інструментальна готовність до соціалізації:
а) в новонародженості
б) в період немовля
в) в молодшому шкільному віці
г) в ранньому дитинстві
д) в період соціальної зрілості
34. Який з підходів до розглядання вікової динаміки індивідуальної психіки вивчає біологічне і соціальне, що у людини єдині:
а) онтологічний підхід
б) каузальний підхід
в) хронологічний підхід
г) структурний підхід
35. До якої групи завдань диференціальної психології належить емпіричне вивчення напрямів індивідуального розвитку:
а) науково-теоретичні
б) науково-практичні
в) діагностико-корекційні
г) прогностичні
36. Знайдіть вірне твердження:
а) у психіці тварин і людини немає нічого спільного
б) психіка тварин і психіка людини мають спільні риси, які проявляються специфічно
в) у тварин взагалі психіка відсутня
г) психіку людини можна дослідити, а психіку тварин – ні
37.Які положення характеризують метод експерименту:
а) експериментатор не створює спеціальних умов для дослідження
б) завжди використовується спеціальна апаратура
в) дослідження можна повторювати кілька разів
г) випробовуваний не повинен знати, що він учасник дослідження
38. В якому рядку вказані особливості індивідуального мислення:
а) константність, фігура і фон, інтенсивність, логічність
б) логічність, абстрактність, вибірковість, поняття
в) логічність, абстрактність, узагальнення, порівняння
г) узагальнення, попередження, порівняння, аналіз
39. Диференціальна психологія є органічним продовженням:
а) вікової психології
б) соціальної психології
в) загальної психології
г) психодіагностики
40. Матеріальною основою вищих психічних функцій людини є:
а) нервова система
б) ІІ сигнальна система
в) І і ІІ сигнальні системи
г) соціальне середовище