Зразок роботи
Актуальність теми: бурхливий розвиток підприємств стимулює підвищення уваги керівництва до проблем добору, адаптації та розвитку персоналу. Крупні компанії мають не лишень відділи кадрів, які здійснюють формально-наглядові функції, а й розвинені відділи персоналу, спеціалісти яких здійснюють моніторинг умов праці та відпочинку, професійного вдосконалення спеціалістів, організацію передумов для кар’єрного зростання та підвищення ефективності співробітників.
Банки, як прибуткові організації зі сталою корпоративною культурою та націленістю на отримання прибутків, знаходяться в авангарді цього руху. Їхньою основною бойовою одиницею є менеджери – люди відповідальні за напрями, проєкти та, загалом, діяльність.
Тому тема професіографії в контексті вивчення умов праці, існування та розвитку менеджерів банку не втрачає актуальності. Вона не нова, але саме в період економічної кризи та пошуку шляхів вдосконалення системи її значення стає беззаперечним.
Існує низка вітчизняних та зарубіжних досліджень, які достатньо повно розкривають суть, етапи, методи, засоби, принципи та складові процесу створення професіограми.
Загальнотеоретичні проблеми професіографії розглядали такі автори, як: Є. Зеєр, Л. Карамушка, М. Корольчук, В. Крайнюк, Є. Клімов, Г. Ложкін, С. Максименко, С. Миронець [10, 11, 13, 55, 29]. Серед найновіших досліджень в царині банківської сфери праці О. Кириченко, К. Кушніренко, Н. Сушко, Н. Циганова, Н. Чіжова, які вважають, що відмінною рисою банківських установ є надзвичайне значення людських ресурсів для їхнього передового функціонування [3, 49, 50, 51]. У дослідженнях М. Корольчука, В. Крайнюк, розглядаються основні методичні прийоми вивчення професійної діяльності спеціаліста [14, 15, 18]. Мотиваційний компонент діяльності ретельно досліджено у працях Л. Карамушки, М. Корольчука, А. Мазаракі [12, 14, 36]. О. Кириченко, І. Гіленко, А. Ятченко у своїх працях аналізують персонал у банківській системі [3].
Аналіз фахової літератури продемонстрував недостатнє вивчення розглянутої проблеми дослідження умов і особливостей діяльності працівників банківської сфери, зокрема менеджерів, їх професійних та індивідуально-психологічних ознак з визначенням професійно-важливих якостей, які мають вирішальне значення або ж несумісні з конкретним видом діяльності. Наше наукове завдання: комплексний аналіз професіоналів банківської сфери та розробка авторської професіограми і психограми. Актуальність і практична значущість розглянутої проблеми відбору, адаптації та кар’єрного зростання працівників банківської сфери обумовили вибір теми дослідження.