Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Сучасні соціально-політичні, економічні кризи; військові конфлікти обумовлюють розвиток стресових ситуацій у житті людини, що призводить до відчуття психологічної та фізичної загрози, зниження соціально-економічного рівня життя, нестабільності та невпевненості у завтрашньому дні, що в свою чергу активізує та мобілізує усі захисні механізми особистості, поєднуючись з жорстокістю та повсякденним насиллям сучасного світу, ці фактори сприяють збільшенню рівня розвитку та проявів агресивної поведінки серед населення.
На сьогодні використання моделей агресивної поведінки розповсюджується на усі вікові категорії (не лише дорослих, але і школярів та дошкільників), зростає частота та інтенсивність проявів агресії. Такі негативні тенденції вимагають детального аналізу причин, форм проявів та видів агресивної поведінки з метою подальшої діагностики та психокорекції, адже агресивна поведінка є деструктивною не лише для оточуючих, але і для самої особистості в першу чергу.
Проблема конфліктності широко представлена у працях психологів і соціологів, таких як: Реан А. А. [12], Т. Парсонс, Є. Мейо, Л. Козира, Р. Дарендорф, А. Гоулднер, Дж. Скотт, Р. Фітер, У. Юрі, Х. Корнеліус, Ш. Фейр, А. Анцупов, А. Бандура [11], А. Дмітрієв, В. Друзь, К. Зайцев, А. Здравомислов, В. Танчер, А. Шипілов, А. Чуміков, Ф. Бородкіна, Н. Гришина, О. Донченко, Л. Петровська, А. Свенцицький, Л. Сохань, Т. Титарєнко та ін.
Мета роботи: проаналізувати феномен агресивної поведінки у конфліктній ситуації у дорослих.
Об’єкт роботи: агресивна поведінка дорослих.
Предмет роботи: причини виникнення агресивної поведінки у дорослих у конфліктній ситуації.
Гіпотеза роботи: агресивна поведінка більш характерна молодим людям.
Завдання роботи:
1. Розглянути визначення поняття «агресивна поведінка», причини виникнення та ознаки.
2. Проаналізувати класифікацію типів конфліктних особистостей.
3. Дослідити чинники, що впливають на становлення агресивних форм поведінки людини.
Методи дослідження:
- теоретичний аналіз проблематики на базі вивчення психолого-педагогічної літератури;
- емпіричні методи: метод психо-діагностичного дослідження, метод графічного представлення даних.
Методики дослідження:
- Опитувальник Кенета Томаса «Визначення способів регулювання конфліктів» адаптована Н. В. Гришиною (Додаток №1) [20].
- Методика «Особистісна агресивність і конфліктність» за Є. П. Ільїним та П. А. Ковальовим (Додаток №2) [21].