Психологічні особливості впливу сім’ї на формування образу - Я у молодшому шкільному віці (ID:665468)
Зміст
ВСТУП………………………………………………………………………………..3
1. Індивідуальні завдання…………………………………………………………....6
1.1. Емпіричне дослідження……………………………………………………...….6
1.2. Корекційна програма…………………………………………………...……...25
1.3. Наукова стаття……………………………………………………….…………45
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….......50
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….….53
ДОДАТКИ…………………………………………………………………………..58
2. Індивідуальний план проходження практики…………………………..…........95
3. Щоденник практики…………………………………………………..…….........96
Зразок роботи
Питання впливу сім’ї на образ-Я дитини, формування на цій основі її власної системи цінностей, здатності протиставити соціуму свою волю та бажання, захистити свої права та здійснювати свідомий вибір, є життєво важливим. Тому актуальності на сьогоднішній день набуває проблема формування та розвитку особистості, становлення її ідентичності в молодшому шкільному віці.
Формування власного образу-Я дитини молодшого шкільного віку переважним чином відбувається під впливом оцінювання значущих інших. Багатство та своєрідність закладених в особистості дитини реакцій, способів діяльності, символічних змістів залежить від різноманітності й широти систем взаємодії, у яких вона бере участь. Особливу роль у формуванні особистості дитини цього віку відіграє сім’я.
Образ-Я визначають як «... узагальнений, глобальний механізм саморегуляції поведінки на особистісному рівні...», та важливим є його роль у забезпеченні почуття самоідентичності, самототожності людини». А це дає людині змогу усвідомити необхідні межі між «Я» і не-«Я».
Образ-Я включає у себе ставлення до себе, самооцінку, прийняття себе тощо – сукупність усіх уявлень суб’єкта про себе, самоконцепцію.
Становлення особистості визначається не стільки біологічними передумовами, скільки умовами життя й виховання, в яких дитина засвоює суспільний досвід. Соціальна ситуація розвитку є своєрідним, специфічним для даного віку, вийнятковим, єдиним і неповторним відношенням між дитиною й навколишньою дійсністю, яка визначає весь спосіб життя дитини, її соціальне буття, особливості її свідомості.
Інші роботи з даної категорії: