Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Сьогодні, коли соціальне життя біжить не зупиняючись, соціальні інститути змінюються майже щодня, інформаційний потік не можливо зупинити, вельми потрібно вміти орієнтуватися в динамічному житі. Не стати, так би мовити, «машиною», яка існує тільки завдяки виконанню певних дій, доведених до автоматизму, сім’я-робота-дім. Без емоцій радості та приємних думок. Яка живе лише ідеєю відробити день, а надалі прийти додому та поспати. І так кожен день.
Без сумніву, кожен член соціуму зустрічається із цією проблемою, знаходячись в рутині роботи. Зменшити вагу «сірого» життя, створення позитивного психологічного клімату, покращення працездатності та зацікавленості працівника – це завдання будь якого лідера чи менеджера, тобто керівника, будь якої організації. Саме тут застосовується робота психолога.
Робоча діяльність невід’ємно пов’язана із психологічним станом особистості. Креативність, організаторські здібності, активність та ініціативність – наслідки вдумчого керівництва будь-якої організації. Воно для покращення показників, повинно слідкувати за атмосферою, яка є в робочому колективі та, надалі, повинно прикладати масу зусиль для створення саме тих умов, в яких кожна людина зможе реалізувати свої здібності.
Кожен колектив, робочий чи навчальний, шкільний чи на підприємстві, це, в певному роді, команда. Одним з головним суттєвим компонентом команди, виступає ознака, яка за забезпечує підтримку один одному, згуртованість групи, яка направлена на взаємовиручку. Так психолог, працюючи саме із цим компонентом, покращує психологічний клімат в колективі.
Тобто, чинник позитивного соціально-психологічного колективу, вказує на те, що команда має цілеспрямованих особистостей під керівництвом, особистостей, яким важливо те, як себе почувають працівники. Важливим є те, як працюють його підлеглі, та це керівництво націлене на високі показники.
Вивченню цієї теми присвятили свої наукові праці Романовський О.Г., Богдан Ж.Б., Підбуцька Н.В.
Об’єкт дослідження – формування мотивації до професійної діяльності.
Предмет дослідження – формування мотивації до професійної діяльності за допомогою командоутворення в трудовому колективі.
Мета емпіричного дослідження – виявити умови ефективності командоутворення у формуванні мотивації до професійної діяльності.
Дослідження проводилося на базі приватної компанії – ТОВ «Кліон». Опис вибірки. У дослідженні приймали участь 30 співробітників трудового колективу, з них 15 жінок та 15 чоловіків. Середній вік склав 41,6 роки.
Задачі дослідження:
1) Проаналізувати теоретичний матеріал з проблем формування мотивації до професійної діяльності та командоутворення у трудовому колективі.
2) Розробити та провести тренінг з командоутворення у трудовому колективі.
3) Дослідити трудовий колектив та дати соціально-психологічну самооцінку колективу, використовуючи сформований комплекс методик:
- Тест на визначення психологічного клімату у трудовому колективі Л.Н. Лутошкіна.
- Методика оцінки психологічної атмосфери в колективі (за О.Ф. Фідлером).
- Соціально-психологічна самооцінка колективу О. Нємова.
- Методика «Інтегральна задоволеність працею» Н.П. Фетіскіна, В.В. Козлова, Г.М. Мануйлова.
4) Розробити практичні рекомендації, опираючись на результати дослідження.