Конфліктна поведінка підлітків з різним груповим статусом у класі (ID:789184)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………….3
РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ
КОНФЛІКТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ З РІЗНИМ ГРУПОВИМ
СТАТУСОМ У КЛАСІ
1.1. Проблема конфлікту у підлітковому віці…………………………………...6
1.3. Груповий статус як основа виникнення конфліктних ситуацій між ……..
підлітками………………………………………………………………………..10
1.3. Стиль поведінки підлітків в конфліктних ситуаціях……………………..12
Висновки до розділу 1…………………………………………………………..17
РОЗДІЛ II. МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА НАПРЯМИ КОРЕКЦІЇ КОНФЛІКТНОЇ ПОВЕДІНКИ
2.1. Методи дослідження……………………………………………………….18
2.2. Напрями корекції конфліктної поведінки підлітків із низьким груповим статусом у класі …………………………………………………………………19
Висновки до розділу 2…………………………………………………………...30
ВИСНОВКИ ……………………………………………………………………..31
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….33
ДОДАТКИ
Зразок роботи
Цілями дослідження є:
1) визначення особливості стилю поведінки підлітків у конфліктній ситуації;
2) дослідження групового статусу підлітків;
3) співставлення стилю поведінки підлітків у конфліктній ситуацій з їх груповим статусом у класі.
Гіпотеза дослідження: стиль поведінки підлітків у конфліктній ситуації тісно пов’язаний із їх груповим статусом у класі, а саме: стратегія суперництва – відповідає статусу «соціометрична зірка», стратегії співпраця та компромісу – статусу «віддають перевагу», стратегії пристосування та уникнення - статусу «знехтувані» та «ізольовані»
Форми дослідження: анкетне опитування, письмове, групове, роздаточне (респондент особисто отримує анкету і сам її заповнює).
Етапи проведення дослідження:
1. Підготовчий - аналіз наукової літератури з теми дослідження та підбір відповідних методик для опитування;
2. Основний – безпосереднє здійснення дослідження (опитування з обраними методиками);
3. Завершальний - обробка та аналіз даних, формування висновків.
З метою виявлення стилю поведінки підлітків у конфліктній ситуації, можна обрати методику К. Томаса «Особливості реагування в конфліктній ситуації». Метою методики є визначення переважаючого способу поведінки людини в конфліктних ситуаціях. Завдяки цій методиці можна виявити підлітків, схильних до суперництва чи співробітництва в групі, а також тих, що прагнуть до компромісів або уникають конфліктів чи намагаються загострити їх (додаток А).
З метою оцінки групового статусу учнів підліткового віку можна обрати методику Дж. Морено «Соціометрія». Соціометричний метод - це метод опитування, націлений на виявлення міжособистісних відносин шляхом фіксації взаємних почуттів симпатії і неприязні серед членів групи. У результаті соціометричного тесту дослідник одержує відомості не тільки про персональне положення кожного члена групи в системі міжособистісних взаємин, але й узагальнену картину стану цієї системи (додаток Б).
2.2. Напрями корекції конфліктної поведінки підлітків із низьким груповим статусом у класі
Для корекції конфліктної поведінки підлітків та їх порушеного міжособистісного зв'язку з однолітками, запропоновано програму корекції, в основі якої - групові вправи й рольові ігри.
Мета корекційної програми - зниження рівня агресивності конфліктних підлітків через об'єднання зусиль педагогів, батьків і психолога у профілактиці й корекції агресивності підлітків.
Першим і наступним кроками до цього є зміна відносин між учителями й підлітками, між підлітками й батьками, батьками і вчителями. Засобами такої зміни були обрані тренінгові заняття для підлітків, цикл семінарських занять для батьків і педагогів, спрямовані на удосконалення вмінь адекватної поведінки й реагування на конфліктну поведінку підлітків.
Завдання корекційної програми:
- зниження тривожності й підвищення рівня впевненості в собі в підлітків за рахунок розвитку толерантності й здатності до емпатії, усвідомлення власної індивідуальності.
- переосмислення ролі й позиції вчителя, батька й підлітка;
- вироблення взаєморозуміння й взаємоповаги прав і потреб один одного;
- формування готовності у всіх суб’єктів освітнього процесу обговорювати з підлітками всі спірні й конфліктні ситуації в школі й родині.
Опис програми.
На формування поведінки підлітка здійснює вплив оточення, у якому формується особистість. Важливу роль у формуванні агресивності відіграє ранній досвід виховання дитини в родині: сімейні традиції, емоційне тло ставлення батьків до дитини й т.д.
Інші роботи з даної категорії: