0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Дипломна робота бакалавра на тему: «Особливості сімейних відносин та їх вплив на розвиток ініціативності підлітків» (ID:836461)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 79
Рік виконання: 2023
Вартість: 3800
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП………………………...………………………………………………………..3 РОЗДІЛ 1. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ВПЛИВУ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН НА РОЗВИТОК ІНІЦІАТИВНОСТІ ПІДЛІТКІВ………...…………………………………………………………………..7 1.1. Типології сімейних відносин у науковій літературі…..………….….…….……..7 1.2. Особливості сімейних відносин як чинник розвитку ініціативності підлітків………………………………………………………………………….....….13 Висновки до першого розділу…………………………………..………..……….…..20 РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН НА ІНІЦІАТИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ...…………….………………..22 2.1. Психодіагностичний інструментарій дослідження впливу сімейних відносин на ініціативність підлітків…………..………..………………………………………..…22 2.2. Результати емпіричного дослідження впливу сімейних відносин на розвиток ініціативності підлітка…………..…………………………………………….………27 Висновки до другого розділу……………………..……....……...……….…………..36 РОЗДІЛ 3. ПСИХОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ НЕГАТИВНИХ ВПЛИВІВ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН НА РОЗВИТОК ІНІЦІАТИВНОСТІ ПІДЛІТКІВ……………………...…………………………………………………....38 3.1. Система корекційно-розвивальних вправ щодо підвищення ініціативності підлітків……………...………………………………………………………………...38 3.2. Методичні рекомендації для психологів, батьків та вчителів……………….…45 Висновки до третього розділу………………………………..……………………….51 ВИСНОВКИ…………………….…………………………………………………….52 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………….......…………………..56 ДОДАТКИ…………………………...………………………………………………..60
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
НАЗВА УНІВЕРСИТЕТУ НАЗВА КАФЕДРИ Кваліфікаційна робота бакалавра на тему: «Особливості сімейних відносин та їх вплив на розвиток ініціативності підлітків» Виконав: здобувач 4 курсу, групи (назва) Спеціальності 053 «Психологія» (Прізвище, ім'я, по батькові студента) Кервіник: (Прізвище, ім'я, по батькові та вчене звання керівника) м. Київ 2023 ЗМІСТ ВСТУП………………………...………………………………………………………..3 РОЗДІЛ 1. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ВПЛИВУ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН НА РОЗВИТОК ІНІЦІАТИВНОСТІ ПІДЛІТКІВ………...…………………………………………………………………..7 1.1. Типології сімейних відносин у науковій літературі…..………….….…….……..7 1.2. Особливості сімейних відносин як чинник розвитку ініціативності підлітків………………………………………………………………………….....….13 Висновки до першого розділу…………………………………..………..……….…..20 РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН НА ІНІЦІАТИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ...…………….………………..22 2.1. Психодіагностичний інструментарій дослідження впливу сімейних відносин на ініціативність підлітків…………..………..………………………………………..…22 2.2. Результати емпіричного дослідження впливу сімейних відносин на розвиток ініціативності підлітка…………..…………………………………………….………27 Висновки до другого розділу……………………..……....……...……….…………..36 РОЗДІЛ 3. ПСИХОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ НЕГАТИВНИХ ВПЛИВІВ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН НА РОЗВИТОК ІНІЦІАТИВНОСТІ ПІДЛІТКІВ……………………...…………………………………………………....38 3.1. Система корекційно-розвивальних вправ щодо підвищення ініціативності підлітків……………...………………………………………………………………...38 3.2. Методичні рекомендації для психологів, батьків та вчителів……………….…45 Висновки до третього розділу………………………………..……………………….51 ВИСНОВКИ…………………….…………………………………………………….52 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………….......…………………..56 ДОДАТКИ…………………………...………………………………………………..60 ВСТУП Обґрунтування актуальності. Сім'я – це надзвичайно важлива частина суспільства. У сім'ї людина росте і розвивається. сімейні відносини мають велике значення для розвитку особистості підлітка, зокрема підлітка. Ініціативність є значущою рисою особистості, яка сприяє активному розвитку та самореалізації. Вміння брати ініціативу, приймати рішення, бути самодостатнім та незалежним є важливими навичками для підлітків, які готуються до дорослого життя. Дослідження впливу сімейних відносин на розвиток ініціативності підлітків може розкрити фактори, які сприяють цьому процесу, та допомогти в розробці ефективних підходів до підтримки ініціативності у сімейному контексті. Російсько-українська війна має серйозний вплив на родини та ініціативність підлітків. У зоні бойових дій сім'ї розриваються, багато людей втрачають своїх близьких, що призводить до серйозних психологічних травм. Багато підлітків та дітей втрачають своїх батьків, або їх батьки змушені залишати своїх дітей та підлітків та відправлятися на фронт. Це може призвести до того, що підлітки залишаються без належного піклування та виховання, що знову ж таки може призвести до відсутності активності у підлітків та психологічних проблем. Війна, зміни в культурі, економіці та суспільстві впливають на спосіб взаємодії між батьками та підлітками. Сім'я є основним середовищем, де підліток вчиться спілкуванню, взаємодії, вирішенню проблем та розвитку власних здібностей. Особливості сімейних відносин можуть впливати на розвиток ініціативності підлітка як позитивно, так і негативно. Одна з особливостей сімейних відносин, що може позитивно впливати на розвиток ініціативності підлітка, – це сприятлива атмосфера, відсутність конфліктів, бажання розвивати підлітка та робити його краще, активніше й ініціативніше. Якщо батьки виявляють зацікавленість до думок, ідей та ініціатив своїх підлітків, підтримують їхні ідеї та надають можливість самостійно приймати рішення та робити вибір, це може сприяти розвитку ініціативності та самостійності у підлітків. Інша особливість, що може впливати на розвиток ініціативності підлітка, – це рівень комунікації в родині. Відкрита та відверта комунікація між батьками та підлітками може сприяти розвитку навичок спілкування, вміння висловлювати свої думки, впливати на прийняття рішень та виражати свою ініціативу. Зворотна відповідь батьків на думки та ідеї підлітка стимулює її ініціативу та творчість. Проблема трансформації системи сімейних цінностей і ціннісних орієнтацій отримала розвиток в роботах Т.П. Оксенченко та ін. Найбільш розробленими є проблеми сімейних цінностей у сфері шлюбу (І.С. Кон, І.С. Голод); у сфері батьківства (В.В. Бойко, Т.А. Гурко, І.Г. Івченко та ін.); у сфері шлюбно-сімейних ролей (Л.Ю. Бондаренко, М.Ю. Арутюнян), А також у сфері споріднення (Ю.А. Гаспарян, Т.А. Гурко, І. С. Кон, В.Л. Раміх та ін.); шлюбно-сімейних ролей (Л.Ю. Бондаренко). Актуальні питання розвитку сім'ї та сімейних відносин розробляються колективом авторів в складі І.О. Курило, Л.В. Чуйко та інших. Сімейні взаємини є складними та різноманітними, і вони можуть відрізнятися в залежності від культурних, соціальних й індивідуальних чинників. Сімейні відносини також мають значний вплив на розвиток ініціативності підлітків. Засоби, які можуть сприяти розвитку ініціативності в контексті сімейних відносин: підтримка та похвала, розуміння та співпраця, надання можливостей для вибору та самостійності та моделювання поведінки. Мета роботи: обґрунтувати особливості сім'ї та дослідити вплив сімейних відносин на розвиток ініціативності у підлітків. Об'єкт дослідження: сімейні відносини. Предмет дослідження: вплив сімейних взаємин на розвиток ініціативності у підлітків. Концептуальна гіпотеза: передбачається, що якщо сімейні відносини характеризуються високим рівнем довіри, спілкування та підтримки, то підлітки в таких сім'ях мають більше можливостей для розвитку своєї ініціативності, що проявляється в їхній активності, творчості та самостійності. Завдання роботи: 1. Ознайомитись з науковою літературою, що стосуються питань сімейних відносин та ініціативності підлітків. 2. Емпірично дослідити особливості взаємозв'язку між сімейними відносинами та розвитком ініціативності у підлітків. 3. Розробити корекційно-розвивальну програму для психологів. 4. Запропонувати рекомендації для психологів для підвищення рівня ініціативності та активності у підлітків. Методи дослідження: теоретичні: вивчення та аналіз психологічної, науково-методичної літератури, що забезпечило розгляд теоретичних питань дослідження особливостей сімейних відносин та ініціативності підлітків. - емпіричні методи: 1) Опитувальник «Експрес-діагностика соціальних цінностей особистості» Фетіскіна Н.П., Козлова В.В., Мануйлова Г.М. 2) Опитувальник «Аналіз сімейної тривоги» (ACT; Е. Ейдеміллер, В. Юстіцкіс) 3) Методика «Психологічний клімат сім'ї» В. В. Бойко 4) Методика «Виявлення сімейних установок» (Іванова Н.П., Красницька Г.С., Заводілкіна П.В., Бобильова І.А.); - математично-статистичні методи: кількісна обробка та якісний аналіз результатів емпіричного дослідження; описові статистики: міри центральної тенденції та міри змін; - узагальнення результатів здійснено з використанням інтерпретаційних методів (класифікація й узагальнення результатів дослідження). Емпірична база дослідження. Місце проведення дослідження: Загальноосвітня середня школа № 25, м. Київ. У дослідженні брали участь 47 учнів 5-го та 6-го класу, 18 хлопців та 29 дівчат, віком від 11 до 12 років. Методологічну й теоретичну основу роботи складають наступні підходи та теорії: соціально-психологічний підхід, який заснований на вивченні взаємодії людей у групах та на різних рівнях соціальної структури, зокрема у сім'ї, як визначальному елементі соціальної структури; розвивальний підхід, що підходить до вивчення процесів розвитку особистості, зокрема взаємодії між індивідом і його соціальним середовищем, у тому числі у сімейному контексті; теорія ініціативності, яка розглядає ініціативність як ключову складову розвитку особистості та виникає в результаті взаємодії між індивідом та його соціальним середовищем; теорія соціалізації, яка досліджує процес взаємодії між індивідом та його соціальним середовищем, що включає сім'ю, шляхом передачі та освоєння соціальних норм, цінностей та навичок. Новизна дослідження. Сімейні відносини та ініціативність підлітків є вже досить дослідженими питаннями, проте конкретна спрямованість роботи в сучасних умовах, таких як війна, є новою та актуальною темою. Дослідження особливостей сімейних відносин та їх впливу на розвиток ініціативності підлітків є актуальним у зв'язку зі зміною умов життя через війну та розвитком інформаційних технологій, що впливає на сімейне життя та формування особистості підлітка. Ми отримали факти у нових умовах та в інший час. Були проаналізовані нові результати дослідження. Теоретична значущість роботи полягає у тому, що вона дозволяє дослідити зв'язок між сімейними відносинами та розвитком ініціативності у підлітків. Це є значущим завданням, оскільки ініціативність є головною складовою успіху в житті, яка відповідає за здатність до самовдосконалення, розвитку, творчості, підвищення мотивації до досягнення цілей. Практична значущість роботи полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані в роботі сімейного психолога, з метою покращення знань в області родини та підлітків та може внести вагомий внесок у розвиток наукової теорії та практики в галузі сімейних відносин та педагогіки, сприяючи розумінню зв'язку між сімейними відносинами та розвитком ініціативності у підлітків. Апробація роботи. Проведення внутрішньої апробації, яка полягає у презентації дослідження перед керівником кваліфікаційної роботи бакалавра та іншими викладачами, які мають відношення до теми дослідження. Структура роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, загальних висновків, списку використаної літератури (35), додатків (8). Зміст роботи висвітлено на 79 сторінках тексту та містить 8 таблиць і 27 рисунків.