0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ РОДИННИХ ВЗАЄМИН СЕРЕД СТАРШОКЛАСНИКІВ (ID:839405)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 61
Рік виконання: 2023
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ РОДИННИХ ВЗАЄМИН СЕРЕД СТАРШОКЛАСНИКІВ 6 1.1 Роль та місце сім‘ї в процесі соціалізації особистості 6 1.2 Основні функції та ознаки родинних стосунків 8 1.3 Поняття «культури родинних відносин» та динаміка його змісту 11 1.4 Соціальні інститути, що опікуються проблемою збереження та виховання культури сімейних відносин Україні 13 РОЗДІЛ 2. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА СЕРЕД СТАРШОКЛАСНИКІВ З ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ РОДИННИХ ВЗАЄМИН 17 2.1 Форми і методи соціально-педагогічної роботи серед старшокласників щодо формування у них традиційних сімейних цінностей 17 2.2 Соціально-психологічна робота з коригування деформованих родинних стосунків 20 РОЗДІЛ 3. ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ СЕРЕД СТАРШОКЛАСНИКІВ З ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ РОДИННИХ ВЗАЄМИН 22 3.1 Аналіз методів соціально-педагогічної роботи серед старшокласників (на прикладі Чудейського ліцею 2 Чудейської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області) 22 3.2 Рекомендації щодо покращення соціально-педагогічної роботи серед старшокласників із формування культури родинних взаємин 25 ВИСНОВКИ 28 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 29 ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність і постановка проблеми. У сучасному світі, де відбувається стрімкий розпад традиційних цінностей через процеси урбанізації, технологізаціі життя, зріст індивідуалізації, автономізації і підвищенної конкурентності, сім'я, навіть в умовах трансфомації уявлень про її призначення, лишається тим соціальний інститутом, який має фундаментальну значущість для збереження цілісності суспільства, трансляції у майбутнє перевірених часом і досвідом ефективних патернів соціальної взаємодії. Соціально-економічні та політичні зміни, що розпочалися в Україні ще в середині 1990-х років ХХ ст., негативно вплинули не лише на матеріальне становище переважної більшості сімей, але й на виконання виховної функції батьків як важливого чинника сім’ї, а також на соціальний розвиток підростаючого покоління. Подальші процеси становлення ринкової економіки призвели до суттєвих зрушень: «…різкого зниження рівня життя, загрози безробіття, закриття багатьох підприємств, масових звільнень, трудової міграції, втрати усталених цінностей без належної заміни новими, що спричинило різке скорочення витрат домогосподарств на побутові та культурні потреби, зниження емоційного комфорту, погіршення, послаблення моральних норм, пропаганди хибних ідеалів» [1]. Останні роки додали нові фактори негативного впливу на характер родинних відносин: карантинні заходи під час пандемії, воєнні події на території України. У цьому контексті особливо важливо забезпечити формування культури родинних взаємин, особливо серед старшокласників. Шкільний вік – час, коли діти починають дорослішати, знаходити своє місце в житті та формувати свої власні цінності та погляди на світ. У такий період особистості важливо мати стійкі світоглядні орієнтири, серед яких – уявлення про родинні відносини. Має бути сформована потреба у створенні сім'ї, розуміння родинного середовища як простору, де панує любов, взаємоповага, де є умови для розвитку, де можуть надати підтримку та допомогу у складних життєвих ситуаціях. Тому питання щодо соціально-педагогічної роботи серед старшокласників з формування сімейної культури є актуальною проблемою, яка потребує уваги та системних наукових досліджень. Стан наукового опрацювання теми дослідження. Дослідження соціально-педагогічної роботи серед старшокласників з формування родинних взаємин здійснюються на різних рівнях – від окремих педагогічних пракик в окремих закладах освіти до регіональних та національних проектів. Один з напрямів досліджень – це розробка та апробація різних методик та програм, спрямованих на формування культури родинних взаємин серед старшокласників. Серед них багато зарубіжних проектів, впровадження яких дозволяє вести спостереження за їх ефективністю та особливостями реалізації в Україні. Наприклад, програма «Родинне виховання!» (Family Education Program), яка розроблена університетом Огайо (США) та передбачає проведення спільних занять для батьків та дітей, що мають на меті покращення комунікації в родині та формування взаєморозуміння. На даний момент існує значна кількість досліджень, що присвячені даній темі – від класиків педагогіки (А. Макаренко, В. Сухомлинський, Ш. Амоношвілі та ін.) до сучасників. Дослідження, які проводяться в Україні, зазвичай спрямовані на формування концепції культури родинної взаємодії (І. Бех, О. Хромова), вивчення стану родинних взаємин у сім'ях старшокласників (Л. Канішевська, Т. Федорченко, В. Кравець), а також на розробку та апробацію методик та програм, спрямованих на формування позитивних родинних взаємин (Т. Алексеєнко, Л. Повалій, В. Постовий та ін). Також проводяться дослідження щодо впливу соціальних та культурних чинників на родинні взаємини, таких як релігійна та національна приналежність. Наприклад, у досліджені О. Шульженко «Родинні взаємини старшокласників і проблеми їх формування» (2016) виявляється роль соціально-педагогічної роботи в формуванні родинних взаємин старшокласників. Проте досі замало комплексних досліджень з означеної проблеми, у яких теоретичний та емпіричний підхід взаємно доповнюються. Об'єктом дослідження є соціальне виховання старшокласників в системі шкільної освіти України. Предмет дослідження – соціально-педагогічна робота серед старшокласників з формування родинних взаємин у закладах середньої освіти України; сучасні форми і методи сімейного виховання школярів старшого віку. Метою даної роботи є вивчення соціально-педагогічної робота серед старшокласників з формування культури родинних взаємин у закладах середньої освіти України. Завдання роботи такі: - охарактеризувати роль та місце сім‘ї в процесі соціалізації особистості; - вивчити основні функції та ознаки родинних стосунків; - розглянути поняття «культури родинних відносин» та динаміку його змісту; - проаналізувати соціальні інститути, що опікуються проблемою культурних цінностей сім‘ї в Україні; - дослідити форми і методи соціально-педагогічної роботи серед старшокласників щодо щодо формування у них традиційних сімейних цінностей; - проаналізувати соціально-психологічну роботу з коригування деформованих родинних стосунків; - зробити аналіз методів соціально-педагогічної роботи серед старшокласників (на прикладі Чудейського ліцею№ 2 Чудейської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області); - розробити рекомендації щодо покращення соціально-педагогічної роботи серед старшокласників з формування культури родинних взаємин. Методи дослідження: історично-порівняльний, системний, структурно-функціональний аналіз, емпіричні соціологічні методи (збір та обробка документальний даних, опитування,інтерв'ю, статистичних аналіз), компаративістське узагальнення. Теоретичне і практичне значення. Теоретичне значення дослідження полягає у розширенні наукового розуміння культури родинних взаємин та розробці ефективних підходів до її формування серед старшокласників. Результати дослідження можуть стати основою для подальших теоретичних та емпіричних досліджень та розробки нових педагогічних технологій, спрямованих на формування сімейних цінностей у старшокласників. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання його результатів в роботі зі старшокласниками та їх батьками у закладахсередньої освіти України. Результати дослідження стануть в нагоді педагогам та соціальним працівникам у відборі та розробці ефективних програм та методик роботи зі старшокласниками, спрямованих на формування позитивних уявлень про родинні взаємини. Також результати дослідження можуть стати підґрунтям для розробки соціальної політики в галузі освіти та соціальної роботи з молоддю.