0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ПРОБЛЕМИ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ОСОБИСТОСТІ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ (ID:876159)

Тип роботи: бакалаврська
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 93
Рік виконання: 2023
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ОСОБИСТОСТІ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ В УМОВАХ СТРЕСУ 6 1.1. Підходи до розуміння копінг-стратегій у психологічній науці 6 1.2. Психологічні особливості юнацького віку.. …16 1.3. Особливості використовуваних копінг стратегій у осіб юнацького віку.. 25 Висновки до розділу 1 32 РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ У ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ 33 2.1. Методичні засади дослідження копінг-стратегій у юнацькому віці 33 2.2. Психологічні особливості копінг-стратегій, які застосовують юнаки в умовах стресу 39 Висновок до розділу 2 67 РОЗДІЛ 3. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ЮНАКІВ ЩОДО ПІДИВШЕННЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ У ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ 68 3.1. Теоретичні засади підвищення ефективності копінг-стратегій юнаків………………. 3.2. Рекомендації юнакам щодо підвищення ефективності копінг-стратегій юнаків в умовах стресу Висновок до розділу 3 81 ВИСНОВКИ 82 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 84 ДОДАТКИ…………………………..……………………………………………89
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність досліджуваного питання. В період соціально-політичних та економічних криз, поширення коронавірусної інфекції, впровадження дистанційного навчання та карантинних обмежень все більшого значення набуває стресостійкість молодих людей, їх вміння зберігати психічне здоров’я та розвиватися, адаптуючись до соціальних, освітніх та особистісних трансформацій. Тому особливо актуальними стають питання, пов’язані з функціонуванням, адаптацією і виробленням молоддю ефективних стратегій копінг-поведінки. Дослідженню феномену стресу та копінг-стратегій присвячені роботи Г. Сельє, Л. Анциферової, Л.Г. Дикої, Т.Л. Крюкової, К. Муздибаєва, О.А. Овсяник, С. К. Нартової-Бочавер, І. М. Нікольської, Р. М. Грановської та ін. А чи є у цьому списку прізвище хоча б одного українського психолога? Чи в Україні цим питанням ніхто не займався? На наш погляд, дуже важливим є дослідження вікових особливостей копінг-стратегій, а саме – їх застосування в юнацькому віці. Особлива вразливість молоді, яка прагне до самоствердження і успіху в житті, служить підставою для розробки даної проблематики з метою впровадження програм психологічної допомоги в адаптації, подоланні труднощів власними силами і за допомогою інших людей, через підвищення стресостійкості, стійкості, формування конструктивних стратегій подолання. Феномен копінг-стратегій є об’єктом психологічного аналізу в роботах вітчизняних і зарубіжних вчених (Р. Бернс, У. Джеймс, К. Роджерс, С. Р. Пантилеєв, Е. Т. Соколова, В. В. Столін, І. І. Чеснокова, Н . І. Сарджвеладзе). В даний час відчувається дефіцит емпіричних даних, що дозволяють розглядати різні типи копінг-стратегій з точки зору їх ресурсних можливостей, що проявляються в адаптації особистості до нових ситуацій, однією з яких можна вважати адаптацію до вузу. Саме тому дослідження зв’язку самоставлення з копінг-стратегіями є дуже важливим та актуальним. Об’єкт дослідження: копінг-стратегії у осіб юнацького віку. Предмет дослідження: особливості емоційної сфери та копінг-стратегій у випробуваних юнацького віку. Дивіться зауваження до попереднього варіанту! Мета дослідження: теоретично дослідити та емпірично підтвердити особливості впливу стресових чинників на формування копінг-стратегій осіб юнацького віку. Гіпотеза дослідження: вважаємо, що юнаки, що мають можливість навчання, певні перспективи подальшого розвитку, становлення особистості (програми безкоштовного вивчення іноземної мови), підвищення кваліфікації – зберігають життєстійкість в умовах та є орієнтованими на досягнення позитивного результату у змісті власної реалізації, що призводить до використання продуктивних копінг-стратегій подолання стресу. Натомість, особи юнацького віку, що мають особистісну безпорадність, деструктивні взаємини у родині та не мають задовільних (у їхньому розумінні) можливостей для навчання використовують деструктивні копінг-стратегії. Для реалізації окресленої нами мети необхідно вирішити такі завдання дослідження: 1. Ознайомитися з теоретичними підходами до розуміння копінг-стратегій у психологічній науці. 2. Визначити особливості становлення особистості в юнацькому віці. 3. Провести емпіричне дослідження копінг-стратегій у юнацькому віці, інтерпретувати та проаналізувати отримані результати. 4. Скласти рекомендації щодо підвищення копінг – стратегій у осіб юнацького віку. Методи дослідження: 1.Теоретичні: аналіз, синтез інформації, узагальнення, систематизація, формування уявлень щодо змісту термінів, що розглядаються нами в роботі. 2.Для проведення емпіричного дослідження було використано опитувальні методи. Психодіагностичні методики, що застосовуються у дослідженні: - методика діагностики особистісної безпорадності (Д. О. Цирінг, М. О. Клімова), - опитувальник «Індекс життєвого стилю» (Р. Плутчик, Х. Келлерман), - опитувальник «Копінг- стратегії» (в адаптації Т. Л. Крюкової, О. В. Куфтяк, М. С. Замишляєвої, Р. Лазарус), - опитувальник «Юнацька копінг-шкала» (в адаптації Т. Л. Крюкової; Е. Фрайденберг, Р. Льюїс), - «Шкала самовизначення» Кілпатріка і Кантріла, - «Тест життєстійкості» С. Мадді. Організація та база проведення дослідження: Вибірку випробуваних склали юнаки та дівчата віком 18-20 років. Обсяг вибірки визначався 190 випробуваними серед яких із самостійністю – 90 випробуваних, з особистісною безпорадністю – 100 випробуваних. Практичні результати дослідження. Виявлені особливості копінг-стратегій у юнаків із життєстійкістю та з особистісною безпорадністю, дозволяють розробити більш ефективні програми профілактики та корекції особистісної безпорадності, а також можуть стати основою для розробки програми розвитку навичок долаючої поведінки на етапі юнацького віку. Вивчені особливості подолання труднощів у безпорадних юнаків у разі потреби можуть використовуватися в психологічній практиці з питань внутрішньосімейних взаємин, у тому числі дитячо-батьківських стосунків. Структура кваліфікаційної роботи: робота складається зі вступу, трьох розділів, які окреслюють теоретичні та практичні положення досліджуваного питання, висновків до кожного розділу та загальних висновків, списку використаної літератури (50 найменувань) та 3 додатків. Загальний обсяг дослідження становить 91 сторінка, обсяг основної частини – 83 сторінки. У роботі наявні: 7 таблиць, 9 рисунків.