Індивідуальні стилі поведінки юнаків у конфлікті (ID:939595)
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………………………..3
РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ВИВЧЕННЯ КОНФЛІКТНОЇ ПОВЕДІНКИ У ЮНАКІВ………………………………………………………..6
1.1 Загальна характеристика юнацького віку…………………………………...6
1.2 Особливості конфліктної поведінки в юнацькому віці………………. .…..12
1.3 Стилі поведінки в конфлікті…………………………………………………15
РОЗДІЛ II. ДОСЛІДЖЕННЯ ТАКТИКИ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ……22
2.1 Формуючий експеримент…………………………………………………....22
2.2 Констатуючий експеримент…………………………………………………25
2.3 Методичні рекомендації щодо подолання конфліктів…………………….28
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...30
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………………...33
ДОДАТКИ………………………………………………………………………..35
Зразок роботи
ВСТУП
У юнацькому віці людина формує і загартовує свою особистість, завершує повноцінне відтворення своїх думок, займається самоусвідомленням і вивченням зовнішнього світу.
У цьому віці складність і суперечливість особливостей зростаючої людини, внутрішніх і зовнішніх умов розвитку можуть створювати ситуації, що порушують нормальний плин між особистісних відносин і створюють об'єктивні передумови для виникнення і прояву агресії конфліктності в міжособистісних відносинах. Вивчення стилів поведінки і типів бажаного ставлення до інших є важливим фактором у вирішенні конфліктних ситуацій і має велике значення.
Існують різні типи міжособистісних конфліктів, які виникають з різних причин. Конструктивні та стабілізуючі конфлікти відіграють інтегративну роль в оптимізації організаційної структури колективу. Стабілізаційні конфлікти спрямовані на усунення відхилень від прийнятих у команді норм і правил поведінки і мають утворюючі ціннісні ознаки, такі як задоволення потреб, закріплення формальних ролей за членами команди і завоювання влади. Не конструктивні конфлікти спричиняються актами психологічного або вербального тиску одного партнера на іншого з метою підірвати його авторитет в очах інших. Такі методи можуть призвести до гніву та інтенсивного опору. Для того, щоб запобігти таким негативним явищам, насамперед необхідно краще розуміти причини між особистісних конфліктів, діагностувати їх за певними ознаками та розуміти динаміку розвитку конфлікту.
Незважаючи на те, що підлітковий вік детально вивчався в психології 20 століття, сучасні підлітки в багатьох соціальних та психологічних аспектах відрізняються від своїх однолітків попередніх поколінь. У цьому контексті дослідники відзначають зростання конфлікті в серед підлітків у шкільному середовищі загалом і в освітньому процесі зокрема.
Практика доводить, що підлітки не вміють вирішувати конфлікти, які виникають, а в їхніх конфліктних стосунках здебільшого переважають деструктивні тенденції. Для зменшення вираженості таких явищ та більш продуктивного вирішення міжособистісних конфліктів необхідна психологічна підтримка. Успіх взаємодії з підлітками з боку педагогів та шкільних психологів багато в чому залежить від розуміння вікових особливостей конфлікту та вибору відповідних засобів і методів. Одною зі складових конфліктної ситуації є її образ - те, як сприймають одне одного і ситуацію учасники конфліктної взаємодії. Воно має власне уявлення про конфлікт і способи його розв'язання, що має визначальний вплив на спілкування підлітків, оскільки людина реагує не на реальність, а на те, як вона її собі уявляє. Тому тема курсової роботи " Індивідуальні стилі поведінки юнаків у конфлікті" є актуальною.
Предмет дослідження – зв’язок стилей поведінки юнаків.
Мета - вивчення стилей поведінки юнаків у конфлікті.
Завдання:
1. Вивчити теоретичні підходи щодо вивчення конфліктної поведінки у юнаків.
2. Ознайомитися з особливостями конфліктної поведінки в підлітковому віці
3. Ознайомитися з індивідуальними стилями поведінки юнаків у конфлікті.
4. Дослідити тактику поведінки особистості.
Наукова новизна теоретичне значення дослідження в визначені методів аналізу індивідуальних стилів поведінки юнаків, спрямованих на вдосконалення конфліктних ситуацій.
Теоретичне значення виявити індивідуальні стилі поведінки юнаків у конфлікті.
Практичне значення полягає у науковій обґрунтованості та прикладній спрямованості теоретичних положень, підходів і рекомендацій, викладених у роботі, використання яких поліпшить процес конфліктних ситуацій у юнаків.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, та списку використаних джерел. Повний обсяг кваліфікаційної роботи 48 сторінок, з них основний текст - 30 сторінок. У списку використаних джерел 20 найменування.
Інші роботи з даної категорії: