Зразок роботи
В сучасному динамічному світі творчість займає ключове місце у життєдіяльності людини, активно просуваючи особистість до інноваційного розв'язання різноманітних завдань. Центральне місце в структурі творчості займає творче мислення, яке, будучи об'єктом уваги багатьох науковців, розкривається з різних точок зору, включаючи його механізми, атрибути та взаємодію з особистісними якостями індивіда.
Актуальність полягає в нагальній потребі глибокого розуміння сутності та механізмів творчого мислення, його ролі в психології особистості та способах його діагностики та розвитку в сучасних умовах.
Протягом історії людства питання творчості завжди було в центрі уваги вчених і практиків. Від давніх часів до сьогоднішнього дня люди намагаються розкрити таємниці творчості, визначити її коріння та джерела надхнення. Кожна людська активність відображає різні аспекти творчості, незалежно від сфери застосування.
Зусилля дослідників були спрямовані на розуміння природи творчості, проте це явище залишається одним із найбільш загадкових. Множинність поглядів на сутність творчості, її природу та механізми прояву свідчить про глибокий інтерес до цієї теми. Чимало вчених, таких як Г. С. Альтшуллер, Е. Де Боно, С. Л. Рубінштейн та ін., намагалися відповісти на питання: «Що ж насправді лежить в основі творчості: уява, творча інтуїція, особистісні якості чи, можливо, щось інше?»
В сучасних умовах, коли суспільство перебуває під впливом безлічі інформаційних потоків, актуальність розвитку творчого потенціалу відчувається як ніколи. Інноваційність, творчість, адаптація - ключові слова нової ери. Тому підготовка особистості до творчого підходу до вирішення проблем, стає пріоритетом сучасної освіти.
Об'єкт дослідження: є 38 студентів Національного авіаційного університету м. Київ, віком від 18 до 22 років, оскільки ця аудиторія характеризується активністю, динамікою та відкритістю до нових ідей.
Предмет дослідження: є особливості творчого мислення цієї категорії осіб.
Мета дослідження: Вивчити теоретичні аспекти творчого мислення та провести емпіричний аналіз його проявів та механізмів в контексті психології особистості.
Для досягнення мети поставлено такі завдання:
1) розглянути поняття та визначити сутність творчого мислення;
2) дослідити ключові атрибути та основні механізми творчого мислення;
3) охарактеризувати творче мислення в рамках психологічних теорій особистості;
4) організувати емпіричне дослідження творчого мислення;
5) ознайомитися з методами емпіричного аналізу творчого мислення та його діагностики;
6) проаналізувати та інтерпретувати результати отриманого емпіричного матеріалу.
Новизна дослідження полягає в аналізі найновіших підходів до вивчення та розвитку творчого мислення, що дасть можливість збагатити існуючі методики й підходи.
Практичне значення: Результати цього дослідження стануть великою користю для психологів, педагогів, тренерів, які прагнуть оптимізувати процеси стимулювання та розвитку творчого потенціалу особистості.
Теоретичне значення: Дослідження спрямоване на уточнення понять та характеристик творчого мислення в рамках сучасної психології.
Методи дослідження. У даному дослідженні будуть використовуватися якісний та кількісний методи дослідження, оскільки вони доповнюють один одного і дозволяють отримувати різнобічну інформацію.
1. Кількісний метод. Використовується для отримання діагностичних даних, які можна обробити статистичними методами. Це дозволить здійснити кількісну оцінку творчого мислення студентів.
Інструменти для вимірювання творчого мислення: опитувальник з творчого мислення; тестові завдання.
2. Якісний метод. Використовується для глибшого проникнення в суть явища, вивчення його в контексті та розкриття соціального аспекту творчості (групові дискусії).
Використання обох методів дослідження дозволить отримати комплексну картину та глибше розуміння творчого мислення студентів Національного авіаційного університету м. Київ.
Хочеться підкреслити, що розуміння особливостей творчого мислення, його механізмів та способів розвитку має велике значення для підготовки молоді до життя в умовах сучасного світу, де здатність до творчості і інновацій вирізняє лідерів від слідуючих.
Структура та обсяг курсової роботи. Складається з вступу, двох розділів, висновків, переліку використаних літературних джерел, додатків. Загальний обсяг роботи становить 36 сторінок, включаючи 6 таблиць і 4 рисунків, 32 джерело літератури та 4 додатки розміщені на 4 сторінках.