"Психологічні особливості гендерних стереотипів (уявлень) студентської молоді про розподіл ролей у сім’ї" (ID:966642)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………...
РОЗДІЛ 1. МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ….………………….........
1.1 Науково-теоретичні підходи вітчизняних та зарубіжних учених до феноменології гендерного стереотипу………….…….…….
1.2 Гендерні стереотипи: поняття, класифікація, функції…...
1.3 Соціальні очікування щодо розподілу ролей у сім’ї у масовій свідомості ……………………………………………………
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ У СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЩОДО РОЗПОДІЛУ РОЛЕЙ У СІМЇ………………………..…………………………………
2.1. Організація, етапи та психодіагностичний інструментарій емпіричного дослідження………………………………………………..
2.2. Результати дослідження та їх інтерпретація ………………
2.3. Психологічний тренінг як інструмент формування егалітарного мислення та рекомендації щодо подолання застарілих установок…………………………………………………………………
ВИСНОВКИ……………………………………………………….
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………
ДОДАТКИ…………………………………………………………
Зразок роботи
РОЗДІЛ 1. МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ
1.1 Науково-теоретичні підходи вітчизняних та зарубіжних учених до феноменології гендерного стереотипу
Інтерес до дослідження поняття гендерних стереотипів саме як різновиду соціальних стереотипів зародився ще у роки XX століття. Саме у середині 50-х років з’явилися перші вітчизняні роботи основною метою яких було виявлення типологічного уявлення чоловіків про жінок і жінок про чоловіків.
Першим вченим-психологом, який досліджував теоретичні дослідження гендерних стереотипів, став В.С. Агєєв, на просторах вітчизняної соціологічної науки саме у його працях вперше було виділено та проаналізовано основні підходи зарубіжних дослідників до вивчення гендерних стереотипів, виявлено їх соціальні та психологічні функції в індивідуальній та колективній свідомостях. Він вважав, що завдяки стереотипізації створюються відмінності між групами, внаслідок яких індивід усвідомлює свою приналежність до однієї з них [21, с.186].
Вивчення гендерних стереотипів, як у вітчизняній, так і у зарубіжній соціології показувало чималу динаміку протягом наступних двадцяти років. Внаслідок війни виникли два розгалуження поняття «гендерний стереотип». Варто зазначити, що в одному з них фокус концентрується саме на структурі стереотипу, а саме на індивідуальних ознаках хлопців та дівчат, поведінкових особливостях тощо; а в результаті стереотипізації акцентується увага на гендерні стосунки – що трактує інше розгалуження.
Так, американські дослідники К. Діо і Л. Льюїс у роботі «Структура гендерних стереотипів» описали багатокомпонентний погляд на гендерні стереотипи [37]. Вони включили в це поняття «гендерну мітку», яка собою представляє приписування тих чи інших обов’язків та очікувань в залежності від статі, специфіку гендерно-рольової поведінки й аспект зовнішнього вигляду (привабливості), а саме критерії «жіночності» та «мужності». Крім того, очікування відіграють значну роль у цьому понятті. Оскільки люди класифікують чоловіків і жінок через різні якості, вони мають різні очікування щодо різних статей. Коли вони стикаються з ситуацією, що суперечить їхнім очікуванням, вони виправдовують їх різними причинами залежно від статі [48]. Сюди ж відноситься поняття дане Р. Ешмор, Ф. дель Бока, А. Волерс загального визначення статевих стереотипів: «структуровані набори переконань щодо особистих якостей жінок і чоловіків» [28]. Автори підкреслюють, що під особистими якостями жінок та чоловіків, мається на увазі також і специфіка поводження та емоційна складова тієї та іншої статей.
Інші роботи з даної категорії: