Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Становлення України як демократичної економіко-правової держави значною мірою обумовлено зміцненням національної єдності суспільства, що відзначається складністю міжособистісних відносин, незавершеністю процесів формування політичної української спільноти та постійних економічних змін та військових дій. Зокрема соціалізації молоді в умовах війни є вагомим напрямком соціології, значущою для суспільства галуззю. Водночас це сукупність всіх соціальних і психологічних процесів, за допомогою яких індивід засвоює систему знань, норм і цінностей, що дають можливість йому функціонувати як повноправному громадянину суспільства.
В контексті соціологізації особистості, варто наголосити, що молоде покоління є найбільш мобільним, енергійним та перспективним прошарком населення, яке завжди йде у складі структури суспільно-політичних змін. Саме цей аспект обумовлює актуальність досліджуваної нами теми, адже в українському сьогоденні, позначеному періодичними кризами економічного, політичного та культурного характеру, роль молоді, як виявляється, суттєво впливає на процеси прийняття суспільно-значущих політичних та державотворчих рішень.
Стан наукового дослідження. Проблеми соціалізації молоді перебували в полі зору дослідників із початку ХХ століття. Серед учених, які стояли біля витоків розвитку теорій соціалізації, Г. Тард, Г. Гіддінгс, Г. Лебон, Е. Дюркгейм, М. Моса, М. Бугле, Т. Парсонс та ін. Велике значення для дослідження даного феномена мали праці українських та російських учених, здійснені у напрямі соціально-педагогічного вивчення соціалізації: В. Бочарова, Ю. Василькова, О. Газман, Н. Лавриченко, І. Звєрєвої, Н. Заверико, А. Мудрика, Л. Новикова та ін. П Питання соціалізаціїї молоді досліджували такі українські вчені, як Є.В. Лазоренко, М.П. Лукашевич, А.К. Тащенко В.В. Москаленко, М.І. Михальченко, В.І. Волович, І.М. Гавриленко і інші автори. Проте комплексний розгляд проблеми соціологізації української молоді в сучасних соціально-економічних умовах залишається на початковому рівні дослідження.
Мета дослідження – визначити основні напрямки змін соціалізаційних процесів української молоді.
Поставлена перед нами мета вимагає розв’язання основних завдань:
розгляд теоретичних аспектів соціалізації особистості;
висвітлення наукових поглядів та історичних етапів формування поняття та видів соціологізації особистості;
обґрунтування соціально-економічного положення українського суспільства в період трансформаційних етапів;
визначення впливу інституту сім’ї та міграційних процесів під час війни на соціалізацію молодої людини;
аналіз впливу ЗМІ та пропаганди на соціалізаційний процес молоді;
проведення інтерв’ювання малої групи молоді з метою визначення їх соціалізації в сучасних складних політико-економічних умовах.
Об’єктом дослідження є українська молодь.
Предмет дослідження – зміни в соціалізаційних процесах української молоді.
Методи дослідження. В процесі написання курсового дослідження було застосовано описовий, порівняльно-історичний, структурний, системний методи та метод анкетування.
Джерельна база. В процесі дослідження було використано такі наукові книги та статті: «Соціалізація особистості як психолого-педагогічна проблема» Акусака А.; «Особливості економічної соціалізації молоді в умовах трансформації українського суспільства» Авер'янова Г. та Москаленка В.; «Культура. Ідеологія. Особистість» Губерського Л.; «Особливості соціалізації української молоді в сучасних умовах» Лукашевича М.; «Особа і суспільство» Сморжа Л. та інші джерела.
Структура дослідження. Курсова робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел.