0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Фізкультурні розваги як засіб удосконалення рухових умінь і навичок дітей старшого дошкільного віку (ID:1130428)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 50
Рік виконання: 2019
Вартість: 140
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ПРОБЛЕМИ УДОСКОНАЛЕННЯ РУХОВИХ УМІНЬ І НАВИЧОК У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ФІЗКУЛЬТУРНИХ РОЗВАГ 7 1.1. Удосконалення рухових умінь і навичок у старших дошкільників як одне із завдань фізичного виховання 7 1.2. Особливості формування рухових умінь і навичок старших дошкільників 17 1.3. Роль фізкультурних розваг у процесі автоматизації рухових умінь у старших дошкільників 20 РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ВПЛИВУ ФІЗКУЛЬТУРНИХ РОЗВАГ НА ПРОЦЕС УДОСКОНАЛЕННЯ РУХОВИХ УМІНЬ І НАВИЧОК ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 26 2.1. Експериментальна перевірка первинного рівня сформованості рухових умінь і навичок у старших дошкільників 26 2.2. Методика удосконалення рухових умінь і навичок у старших дошкільників у процесі фізкультурних розваг 29 2.3. Аналіз результатів експериментального дослідження 34 ВИСНОВКИ 38 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 40 ДОДАТКИ 46
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність проблеми дослідження. Визначається тією величезною роллю, як важливо формування в дошкільному віці рухових вмінь і навичок, їх удосконалення одним з оптимальних засобів яких є фізкультурні розваги. Процес формування рухової дії являє собою перехід від знань і уявлень про дію до вміння його виконати, а від уміння до навички. Сформований руховий навик служить «будівельним матеріалом» для утворення нового, більш складного в руховому і координаційному відношенні. «Рухове уміння - це такий рівень володіння руховою дією, який відрізняється необхідністю докладного свідомого контролю за дією всіх основних опорних точок, невисокою швидкістю, нестабільністю, підсумків, нестійкістю до дії збивають факторів і малою міцністю запам'ятовування». Рухові вміння мають велике дидактичне значення. Їх формування вимагає від дитини активної участі в навчанні, привчає аналізувати сутність поставлених завдань, умови виконання, керувати власною розумової, перцептивної і рухової діяльністю. За визначенням М. А. Годик: «... Руховий навик - це такий рівень володіння руховою дією, який відрізняється мінімальною участю свідомості в контролі дії по більшості основних опорних точок (дія виконується автоматизовано), високою швидкістю, стабільністю підсумку, стійкістю до сбивающим впливів, високою міцністю запам'ятовування. Рухові навички, як вища ступінь володіння руховими діями мають величезне значення у всіх сферах діяльності людини. Оволодіння різноманітними руховими діями особливе значення має для дітей дошкільного віку. Цьому питанню приділяли увагу багато дослідників (Є. М. Вавилова А. Ц. Пуні,) Годік М.А., Янасіс С.В.. В останні десятиліття проблема розвитку рухових вмінь і навичок розглядається І.П. Дегтярьовим, В.М. Шебеко, Н. Денисенко та інших. Рухові навички та вміння, сформовані у дітей до 7 років, складають фундамент для подальшого вдосконалення їх у школі, полегшують оволодіння більш складними рухами і дозволяють надалі досягати високих результатів у спорті. У дітей дошкільного віку необхідно формувати навички виконання вправ основної гімнастики (стройові і загальнорозвиваючі вправи, основні рухи), а також спортивні вправи. Крім того, слід навчити дітей грати у спортивні ігри (теніс, бадмінтон, городки), виконувати елементи спортивних ігор (волейбол, баскетбол, хокей, футбол та ін.). Стан і ступінь розробки проблеми в спеціальній літературі. Численні наукові дослідження (Е. Вільчковського, Л. Глазиріної, Н. Денисенко, Б. Шияна) визначають всебічний вплив рухів на фізичний, інтелектуальний, моральний, естетичний розвиток дітей старшого дошкільного віку. Це відбувається завдяки м’язовим зусиллям, які впливають на фізіологічну основу психіки – вищу нервову діяльність. Ученими (Б. Ашмаріним, М. Віленським, Е. Вільчковським, Л. Волковим, Є. Ворсіним, Л. Глазирною, К. Грантинем, О. Гужиловським, Б. Шияном та ін.) встановлено, що засвоєння рухової дії дитиною пов’язане не тільки з формуванням навичок, але й з розвитком тих якісних особливостей, які дозволяють виконувати фізичні вправи з необхідною силою, швидкістю, витривалістю, спритністю та гнучкістю. Аналіз наукових пошуків щодо вживання поняття «фізична якість» свідчать про різні тлумачення цієї дефініції («фізичні якості», «рухові якості», «фізичні можливості»). На думку Б. Шияна, «фізична якість відображає рухові можливості людини, в основі яких лежать її природні задатки». «Фізичні якості « - це розвинуті в процесі виховання і цілеспрямованої підготовки рухові задатки людини, які означають її можливості успішно виконувати певну рухову діяльність. Дослідник В.А. Романенко фізичні якості називає ознаками організму, підкреслюючи, що життєдіяльність організму людини визначається його природними та надбаними в процесі індивідуального розвитку і професійної діяльності якостями, властивостями та признаками. До них він відносить такі фізичні якості, як швидкість, спритність, силу, гнучкість, витривалість. Учений відносить фізичні якості до рухових здібностей індивіда, він визначає їх як енергетичні можливості, що забезпечують певний рівень його адаптації до різних видів фізіологічної активності. У такому розумінні рухові здібності слід розглядати як проявлення моторики (швидкість, сила, маса). Обсяг рухових навичок і вмінь, які необхідно сформувати у дітей дошкільного віку, подано в «Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», але він може бути розширений за наявності відповідних умов у дошкільних установах, підготовленості дітей, кваліфікації вихователів. У дітей з раннього віку необхідно розвивати рухові якості (спритність, швидкість, рівновага, окомір, гнучкість, силу, витривалість та ін.) Щоб повзати, ходити, бігати, стрибати, метати, потрібно володіти відповідними руховими якостями. З розвитком сили, швидкості, спритності збільшуються довжина, висота стрибка, дальність метання. Витривалість дозволяє дітям, не втомлюючись, виконувати фізичні вправи, проходити великі відстані. Точність попадання в ціль при метанні, точність приземлення при стрибках, дотримання напрямки в ходьбі, бігу свідчать про наявність хорошого окоміру. Дитина не зміг би виконувати навіть елементарні вправи, не кажучи вже про більш складні види діяльності, якщо б у нього не були розвинені в тій чи іншій мірі основні рухові якості. У дітей дошкільного віку необхідно формувати вміння зберігати правильне положення тіла, коли вони сидять, стоять, ходять. Правильна постава має велике значення для нормальної діяльності всіх внутрішніх органів і систем організму дитини. Вона багато в чому залежить від розвитку кістково-м'язового апарату, але це навичка, який важливо своєчасно формувати. Дітям дошкільного віку потрібно повідомляти доступні знання, пов'язані з фізичним вихованням. Діти повинні знати про користь занять, про значення фізичних вправ і інших засобів фізичного виховання (гігієнічні умови, природні фактори природи, фізична праця). Важливо, щоб діти мали уявлення про техніку фізичних вправ і методики їх проведення, про правильну поставу, а також знали про норми особистої та громадської гігієни. Мета дослідження. Теоретично обґрунтувати та практично перевірити вплив предмета (рухливої гри) на об’єкт (розвиток фізичних якостей дітей старшого дошкільного віку). Об'єкт дослідження. Процес розвитку фізичних якостей дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження. Використання рухливих ігор як засобу розвитку фізичних якостей дітей старшого дошкільного віку. Гіпотеза дослідження. Використання фізкультурних розваг у процесі фізичного виховання дозволить закріпити й удосконалювати рухові вміння і навички у старших дошкільників. Методи дослідження. теоретичний аналіз і узагальнення літератури, педагогічний експеримент, методи математичної статистики тощо. Завдання дослідження:  проаналізувати теоретичну і методичну літературу з проблеми дослідження;  вивчити рівень сформованих рухових вмінь і навичок у дітей шостого року життя (на прикладі стрибків);  дослідити можливість використання фізкультурних розваг для закріплення і вдосконалення рухових умінь і навичок у стрибках дітей шостого року життя. У зв'язку з поставленими завданнями нами були використані наступні методи дослідження: теоретичний аналіз літератури та узагальнення наукових досліджень, спостереження, вивчення документації, обстеження рухової підготовленості, експеримент, математична обробка даних.