Зразок роботи
Перехід до середнього шкільного віку, чи підлітковому, є результатом початку статевого дозрівання, зміни функції скелетних м'язів, м'язи починають посиленно рости та розвиватися. Діти оволодівають рухливими навичками праці, фізичних вправ та спорту. Руховий апарат закінчує своє морфологічне дозрівання та майже досягає достатньо досконале функціонування, яке властиве дорослим. В основному завершено формування рухової зони у головному мозку. Зменшена частота пульсу та дихання і ще більше знижений відносний рівень обміну речовин, котрий, однак, більший, ніж у дорослих. Закінчується зміна молочних зубів на постійні.
Середній шкільний вік характеризується інтенсивним зростанням і збільшенням розмірів тіла. Річний приріст довжини тіла досягає 4-7 см головним чином за рахунок подовження ніг. Маса тіла додається щорічно на 3-6 кг. Найбільш інтенсивний темп зростання хлопчиків відбувається в 13-14 років, коли довжина тіла додається за рік на 7-9 см. А у дівчаток відбувається інтенсивне збільшення росту в 11-12 років у середньому на 7 см.
У підлітковому віці швидко ростуть довгі трубчасті кістки верхніх і нижніх кінцівок, прискорюється зростання у висоту хребців. Хребетний стовп підлітка дуже рухливий. Надмірні м'язові навантаження, прискорюючи процес окостеніння, можуть уповільнювати зростання трубчастих кісток у довжину.
<...>
Середній шкільний вік.
До завдань фізичного виховання, що вирішуються в цьому віці, відносяться:
1) сприяти гармонійному фізичному розвитку, закріпленню навичок правильної постави і стійкості до несприятливих умов зовнішнього середовища, вихованню ціннісних орієнтацій на здоровий спосіб життя і звички дотримання правил особистої гігієни;
2) здійснювати подальше навчання основам базових видів рухових дій (легка атлетика, гімнастика, спортивні ігри, лижна підготовка, плавання);
3) продовжувати розвиток координаційних (орієнтування в просторі, перестроювання рухових дій, швидкість і точність реагування на сигнали, узгодження рухів, ритм, рівновага, точність відтворення і диференціювання основних параметрів рухів) і кондиційних (швидкісно-силових, швидкісних, витривалості, сили і гнучкості ) здібностей.