Зразок роботи
ВСТУП
Сьогодні в Україні фіксують високий рівень захворюваності населення, особливо серед дітей. Зокрема, за період навчання дітей у школі у 3-4 рази зменшується кількість здорових дітей, збільшується нестача рухової активності, що затримує розвиток таких фізичних якостей, як сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність тощо . Тому збереження і зміцнення здоров’я дітей, підвищення рівня їх рухової активності, розвиток та удосконалення фізичних якостей є головними завданнями фізичного виховання дітей шкільного віку та пріоритетними напрямами розвитку суспільства.
У цільовій комплексній програмі «Фізичне виховання - здоров'я нації» на 2012-2017 роки підкреслюється велика роль фізичної культури і спорту в духовному і фізичному вихованні наших людей, у підготовці молоді до високопродуктивної праці і захисту Батьківщини. Тому сьогодні найбільш актуальним і важливим є пошук нових, науково обґрунтованих, ефективних форм, засобів і методів фізичного виховання, що відповідають вимогам науково-технічного прогресу сучасності.
Однією з таких організаційно-методичних форм, що в останні роки отримала широке використання в фізичному вихованні і спорті, є тренування коловим методом. Воно виникло як організаційно-методичний метод виконання фізичних вправ, що спрямований на комплексний розвиток рухових якостей людей.
Організаційно-методичну форму занять фізичними вправами, що відповідає сучасному методу колового тренування уперше застосували англійські фахівці Р. Морган і Г.Адамсон (1952) з метою підвищення зацікавленості школярів і студентів до занять. Вони назвали цей метод «Cirguit-training». У подальшому метод колового тренування під назвою «kreistraining» набув широкої популярності в колишній НДР (М. Шолих, 1966) [18] та в інших країнах. В роботі білоруського фахівця И.А.Гуревича [3] наводиться 1500 вправ для колового тренування, які згруповані ознакою їх переважного впливу на розвиток тієї чи іншої рухової якості. Також застосування методу колового тренування досліджувалося в роботах Ю. В. Пармузиной (2006), Т. В. Романової (2006), А. А. Гайворонської (2010).
Тренування коловим методом використовується у фізичному вихованні вже більше 30 років, тому його вплив на рівень фізичної підготовленості учнів висвітлений в літературі досить широко і інтенсивно досліджується педагогами в процесі педагогічної діяльності. У наявних літературних джерелах розглядаються, головним чином, організаційні моменти колового тренування і його різновиди [8] підбір фізичних вправ і зміст їх комплексів , особливості проведення колового тренування на уроках в школі , використання колового тренування з метою підвищення інтенсивності занять тощо[12].
Треба зазначити, що керівники спортивних секцій не мають чітких рекомендацій щодо використання цього методу на заняттях секцій спортивного напряму. Зокрема, які вимоги треба ставити щодо підбору вправ, які існують взаємозв’язки колового тренування з іншими організаційними методами на різних етапах заняття, як дозувати фізичне навантаження і враховувати його, використовуючи цей метод тощо.
Отже, актуальність цієї проблеми, є досить високою, що й обумовило вибір теми курсової роботи «Застосування методу колового тренування як важливий чинник оптимізації навчання на заняттях спортивної секції».
Об’єкт дослідження : освітній процес у позашкільних закладах освіти.
Предмет дослідження: метод колового тренування як засіб оптимізації навчання на заняттях секцій спортивного напряму.
Мета дослідження: проаналізувати й обґрунтувати особливості методу колового тренування на заняттях спортивної секції. Довести, що метод колового тренування є важливим чинником оптимізації навчання на заняттях спортивної секції.
Гіпотеза дослідження: використання методу колового тренування на заняттях секції спортивного напряму сприяє підвищенню оптимізації навчання, зміцненню загального здоров’я та морфо-функціональних можливостей дітей.
Досягнення поставленої мети зумовило вирішення наступних завдань дослідження: