Характеристика ходьби як засобу оздоровлення дітей (ID:698253)
Зміст
ВСТУП 2
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ОЗДОРОВЧОЇ ХОДЬБИ 4
1.1. Сутність оздоровчої ходьби 4
1.2. Основні різновиди ходьби 7
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ІСНУЮЧОЇ МЕТОДИКИ ВИКОРИСТАННЯ ОЗДОРОВЧОЇ ХОДЬБИ 10
2.1. Особливості ходьби дітей різних вікових груп 10
2.2. Методичні рекомендації щодо формування навички з ходьби у дітей 13
РОЗДІЛ 3. ПЕРЕВАГИ ЗАСТОСУВАННЯ СКАНДИНАВСЬКОЇ ХОДЬБИ ЯК ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНОСТІ ДІТЕЙ 17
ВИСНОВКИ 23
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 25
Зразок роботи
Актуальність теми. Погіршення здоров’я дітей довгий час розглядалось як результат несприятливого впливу соціально-економічних, екологічних і ряду інших факторів. Проте значний негативний вплив на здоров’я має комплекс педагогічних факторів: збільшення обсягу й темпу навчального навантаження, невідповідність програм та технологій навчання функціональним і віковим особливостям школярів, помітного зниження рухової активності. Більшість дітей реалізують тільки 60-70% фізіологічної потреби в русі. У порівнянні з дошкільним періодом життя дитини, рухова активність у молодшому шкільному віці знижується приблизно вдвічі.
На підвищення ефективності роботи системи фізичного виховання спрямовані зусилля міжнародної програми ВООЗ “Европейская сеть школ здоровья”. Основними завданнями даного проекту є зміцнення здоров’я дітей і молоді, створення здорового й безпечного середовища, мотивація до здорового способу життя [6].
Система шкільного фізичного виховання України на сьогодні не достатньо ефективна, програми з фізичної культури не враховують інтересів дітей, рівня їх фізичної підготовленості і здоров’я. Багато шкіл, особливо у невеликих містах або сільській місцевості, мають недостатню матеріальну базу.
Прогалини у фізичному вихованні дітей у подальшому дуже важко відновлюються, так як дитячий вік найбільш сприятливий для розвитку рухової функції. В цьому віці закладаються основи майбутнього здоров’я і працездатності. У зв’язку з цим, обґрунтування програм з оздоровчої ходьби для дітей на основі врахування початкового рівня фізичного здоров’я і обумовлює актуальність даного дослідження.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. На думку багатьох вчених [Круцевич Т.Ю., Язловецкий В.С.], підвищення ефективності фізичного виховання пов’язане з розробкою оздоровчих програм. Не дивлячись на те, що зібрані чисельні дані про вплив оздоровчої ходьби на організм людей різних вікових груп [С.А Душанин, Л.Я. Иващенко, Е.А. Пирогова, Купер К., Мотылянская Р.Е., Язловецкий В.С. та інші], недостатньо опрацьовані програми для молодших школярів, які використовують з оздоровчою метою.
Мета дослідження є узагальнення теоретичних підходів до визначення особливостей ходьби як засобу оздоровлення дітей.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
дослідити сутність оздоровчої ходьби;
розглянути різновиди оздоровчої ходьби;
визначити особливості ходьби дітей різних вікових груп;
проаналізувати методичні рекомендації щодо формування навички з ходьби у дітей;
дослідити переваги застосування скандинавської ходьби як профілактики захворюваності у дітей.
Об’єктом дослідження є прoцеc формування навички з ходьби у дітей.
Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні методи і підходи до вивчення ходьби як засобу оздоровлення.
Для вирішення поставлених у роботі завдань були використані різноманітні загальнонаукові і спеціальні методи дослідження.
Теоретичною і методологічною основою досліджень стали наукові праці вітчизняних вчених з проблем теорії і практики вивчення ходьби як засобу оздоровлення.
Обсяг і структура роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків.
Інші роботи з даної категорії: