Зміст
Завдання 1
Існують дані по підприємству:
Показник Одиниця
виміру 2018 р. 2019 р.
план фактично
Випуск продукції штук 2510 2600 2650
За наведеними даними визначте відносні величини: а) планового зав-дання; б) виконання плану; в) динаміки. Покажіть взаємозв'язок між обчисленими відносними величинами. Зробіть висновки.
Завдання 2
Прийом студентів у вищі навчальні заклади регіону (всього і у тому числі на заочне відділення) у 2017/2018 і 2018/2019 навчальних роках складав:
Навчальні
заклади 2017/2018 н. р. 2018/2019 н. р.
прийнято студентів на заочне відділення тис. осіб % студен¬тів, прий¬ня¬тих на заочне
від¬ділення всього
прийнято студентів,
тис. осіб % студен¬тів, прий¬ня¬тих на заочне
від¬ділення
Вищі 12,4 35,9 38,7 36,6
Середні спеціальні 4,7
25,0 20,1 24,9
Визначте:
1. Середній відсоток студентів, прийнятих на заочне відділення в: а) 2017/2018;б) 2018/2019 н.р. Обґрунтуйте вибір форми середньої.
2. Порівняйте отримані результати.
Зробіть висновки.
Завдання 3
Кількість докторів наук в Одеському регіоні характеризується даними:
Роки Число докторів наук, осіб
2015 501
2016 339
2017 318
2018
2019 265
245
Визначте:
1. Абсолютні прирости, темпи зростання, темпи приросту (ланцюгові і базисні), абсолютне значення одного відсотка приросту. Отримані показники викладіть у таблиці.
2. Середній рівень ряду динаміки за 2017-2019 рр.
3. Середньорічні абсолютний приріст, темп зростання і темп при¬рос¬ту (зниження) за 2016-2019 рр.
Відобразіть динаміку кількості докторів наук графічно.
Зробіть висновки.
Завдання 4
Динаміка продажу смартфонов характеризується даними:
Види товарів Кількість продажу, од. Ціна одиниці товару, тис. грн..
базисний період звітний період базисний період звітний період
«Самсунг» 134 115
13
10
«Apple iphone» 135 125 36 34
Визначте
1.Індивідуальні і зведені індекси а) кількості проданих товарів, б) вартості проданих товарів, в) цін. Покажіть взаємозв'язок між обчисленими індексами.
2.Розмір економії або додаткових витрат покупців товарів кожного виду і в цілому за рахунок зміни цін.
3.На скільки тисяч гривень та відсотків збільшилася вартість проданих смартфонів фірми «Самсунг» за рахунок збільшення кількості проданих товарів і за рахунок зміни цін.
Завдання 5
Випуск та загальні грошові витрати на виробництво продукції на підприєм¬ствах характеризуються даними:
Підприємство Випуск продукції,
штук Загальні грошові витрати, грн.
базисний період поточний період базисний період поточний період
№ 1 200 250 30 000 40 000
№ 2 400 440 68 000 79 200
Визначте індекси собівартості продукції: а) змінного складу; б) постійного (фіксованого) складу; в) структурних зрушень. Покажіть взаємозв'язок між обчисленими індексами. Поясніть економічний зміст кожного індексу.
Список використаних джерел