Зміст
Задача 1. В таблиці наведено дані про капіталоозброєність і продуктивність праці на підприємствах регіону.
№ Капітало¬озброєність, тис.грн Продуктивність праці, тис.грн № Капітало¬озброєність, тис.грн Продуктивність праці, тис.грн
1 33,2 7,2 13 10,6 7,7
2 27,0 8,9 14 11,4 6,0
3 14,1 4,4 15 19,8 5,7
4 15,6 5,8 16 38,4 8,6
5 50,1 12,3 17 50,1 13,7
6 44,9 14,9 18 29,9 19,5
7 24,8 7,1 19 20,1 6,6
8 30,6 6,4 20 2,5 7,7
9 31,9 10,3 21 30,1 9,4
10 19,9 6,6 22 19,9 5,6
11 34,1 10,2 23 22,5 7,7
12 38,4 5,4 24 29,9 9,8
Завдання: а) побудуйте ряд розподілу підприємств за капіталоозброєністю, виділивши чотири рівні групи. Проаналізуйте структуру підприємств за цією ознакою; б) для вивчення зв`язку між двома наданими ознаками побудуйте аналітичне групування. Зробіть висновки щодо існування зв`язку та його напрямку. Результати групувань подайте у вигляді таблиць.
Задача 2. За наведеними нижче даними визначте, скільки м2 загальної площі припадає в середньому на одного мешканця України в кожному році. Порівняйте одержані результати.
Житловий фонд Всього житлового фонду, млн.м2 загальної площі Припадає житлового фонду на одного мешканця, м2
2004 2007 2004 2007
Міський 664,5 677,6 20,5 21,2
Сільський 375,5 380,0 24,4 25,4
В цілому 1040,0 1057,6 Х Х
Задача 3. За наведеними в таблиці даними розрахувати: а) квадратичний коефіцієнт варіації; б) кумулятивні частоти і медіанне значення (медіану) витрат пального; в) модальне значення витрат пального. Зробити висновки.
Витрати пального на 100 км пробігу, л до 10 10-15 15-20 20 і більше
Кількість автомобілів, од. 3 10 5 2
Задача 4. Використовуючи взаємозв’язок характеристик динаміки:
а) заповніть таблицю; б) визначте середній абсолютний приріст перевезення вантажів за цей період. Зробіть висновки.
Рік Переве¬зено
вантажів, млн.т Ланцюгові характеристики динаміки
абсолютний приріст, млн.т темп зростання темп приросту, % абсолютне значення 1% приросту, млн.т
2005 300 Х Х Х Х
2006 1,1
2007 360
2008 20
Задача 5. Витрати на телерекламу окремих категорій товару характеризуються даними:
Категорія товару Собівартість одного рекламного ролика, тис. дол. Кількість виготовлених роликів, од.
2007 2008 2007 2008
Солодощі 1,3 1,5 150 180
Напої 1,0 1,2 140 135
Визначте зведені індекси: а) собівартості та кількості виготовлених рекламних роликів; б) загальних витрат на телерекламу. Результати проаналізуйте.
Задача 6. За наведеними даними визначте: а) зведений індекс біржових цін на акції; б) абсолютний приріст продаж за рахунок зміни цін.
Емітент Обсяг продажу, млн.грн Індекс біржових цін на акції
вересень жовтень
А 450 480 1,2
В 250 180 1,9
Зробіть висновки.