Зміст
Задача 1.
Наявні дані по 24 підприємствах галузі за звітний період (табл.)
№ підпри- ємства Середньо- річна вартість основних фондів, млн..грн. Середньо – спискова кількість робітників, чол. Обсяг вироб-ництва, млн.грн. № підпри- ємства Середньо- річна вартість основних фондів, млн..грн. Середньо – спискова кількість робітників, чол. Обсяг вироб-ництва, млн.грн.
1 11 981 18,8 13 2 220 1,5
2 9,4 680 7,0 14 3,5 300 2,5
3 6,2 935 5 15 6,6 200 11,9
4 14 560 24,9 16 13 274 22,5
5 3 360 3,2 17 4 350 2,8
6 3,1 410 3 18 18,7 201 32,3
7 13 439 12,6 19 3 312 1,4
8 9 700 14 20 19,1 380 29,6
9 22 865 18,5 21 2,3 284 2,8
10 11,2 900 17,6 22 3,9 468 4,2
11 9,0 835 11,2 23 6,2 610 7,2
12 9,8 905 9,0 24 3,3 250 4,3
Для вивчення залежності продуктивності праці від обсягу основних фондів згрупувати підприємства за розміром основних фондів. Утворити чотири групи підприємств з рівними інтервалами. За кожною групою підрахувати:
1) кількість підприємств
2) обсяг основних фондів (всього і в середньому на один завод)
3) середньоспискову кількість працівників (всього і в середньому на один завод)
4) обсяг виробництва (всього і в середньому на один завод)
5) середній виробіток одного працівника
Результати групування подати у вигляді таблиці. Зробити висновки.
Задача 2
Наявні дані про роботу підприємств об’єднання за І та ІІ квартали року
№ заводу І квартал ІІ квартал
План випуску продукції згідно з укладеними договорами, тис.грн. Виконання плану, % Фактичний випуск продукції, тис.грн. Виконання плану, %
1 220 108 200 100
2 140 100 160 103
3 120 98 120 98
4 180 102 220 110
Визначити відсоток виконання плану випуску продукції в цілому по об’єднанню окремо за І та ІІ квартали. Зробити висновки, обґрунтувати застосування тих чи інших середніх.
Задача 3
Наявні дані про витрати харчових підприємств на демонстрацію рекламних роликів їх продукції на різних телеканалах
Телевізійні канали Кількість рекламних роликів у денному ефірі Витрати на демонстрацію рекламного ролика, тис.грн.
державні 5 1,18; 0,9; 1,15; 1,20; 0,8
комерційні 7 0,3; 0,25; 0,35; 0,4; 0,75; 1,1; 0,6
Визначити:
1) внутрішньо групові дисперсії
2) між групову дисперсію
3) середню з внутрішньо групових дисперсій
4) загальну дисперсію витрат на демонстрацію роликів
5) питому вагу між групової дисперсії у загальній
Зробити висновки.
Задача 4
Наявні дані про основні виробничі фонди підприємства за повною залишковою вартістю на початок місяця, тис.грн.
Підприємство 01.01.2000 01.07.2000 01.09.2000 01.01.2001
1 180 196 194 210
2 2100 2200 2180 2240
3 5000 5100 5120 5300
Визначити:
1) вид ряду динаміки
2) середньорічну вартість основних виробничих фондів по кожному підприємству
Зробити висновки.
Задача 5
Наявні дані про реалізацію продовольчих товарів
Товар Продано у ІІ кварталі, тис.грн. Зміна цін у ІІ кварталі порівняно з І кварталом, %
М'ясо та м’ясопродукти 21750 +6
Хліб і хлібобулочні вироби 3100 -20
Молоко 4650 Без змін
Картопля 5480 -25
Фрукти 3000 -15
Розрахувати загальні індекси цін та абсолютну економію (перевитрати) споживачів від зміни цін.
Зробити висновки.