Зміст
Задача 1
Визначення показників динаміки виробництва промислового товару
Статистична інформація дозволяє дослідити тенденції змін виробництва добрив азотних мінеральних чи хімічних. Представимо динаміку виробництва добрив протягом восьми років у вигляді діаграми (рис. ).
Рис. 4.1. Виробництво добрив в Україні протягом 8-и років, тис. т
Завдання.
Визначити показники динаміки по роках та середні, зробити висновки.
Задача 2
Розрахунок розміру вибірки та визначення місткості ринку промислового обладнання на основі маркетингових досліджень
Вихідні дані до виконання задачі по варіантах подано в додатку Б.
Здійснюється вибіркове дослідження з метою оцінити місткість ділового ринку комп’ютерів в регіоні, де зареєстровано N фірм.
Анкета поряд з іншими вміщує наступні запитання:
1. Скільки комп’ютерів має Ваша фірма зараз?
2. Скільки комп’ютерів, на Вашу думку, буде мати фірма через рік?
3. Скільки комп’ютерів фірма планує замінити протягом цього року?
4. Вкажіть середній вік комп’ютерів на фірмі (число років).
Завдання.
1. Розрахувати розмір вибірки, необхідної для оцінки з точністю 10% двох показників: частки фірм, які мають комп’ютери ( ), та середнього числа комп’ютерів на фірмі ( ).
2. Оцінити з імовірністю = 0,95 довірчі інтервали для частки фірм, які мають комп’ютери ( ) та середнього числа комп’ютерів на фірмі ( ) у генеральній сукупності.
3. Дати оцінку середньої поточної місткості ділового ринку комп’ютерів в регіоні (в тому числі визначити первинний попит, додатковий попит та попит на заміну).
В табл. 4.2 наведено вихідні дані.
Таблиця 4.2
Вихідні дані
№ показника 1 2 3 4 5
Умов. позн.
Варіант 10000 30 23 4,6 8,12
№ показника 6 7 8 9 10 11 12
Умов. позн.
Варіант 112 4,5 8,55 140 5,3 2,8 2,6
Задача 3
Побудова карти позиціонування
Фірма А випускає 3 види картону промислового призначення. Крім неї, на ринку присутні ще 2 конкуренти (В, С), які також пропонують різні види картону. За оцінками експертів, основними параметрами картону, на які звертають увагу споживачі, є його товщина й щільність. В таблиці подані дані про характеристики та обсяги продажів всіх видів картону. Необхідно побудувати багатомірну карту позиціонування й розробити рекомендації щодо вдосконалення товарного асортименту фірми А.
Відомо, що:
• тонкий легкий картон використовують типографії (для обкладинок книжок);
• тонкий щільний картон використовують взуттєві фабрики (для устілок, задників тощо);
• товстий легкий картон використовують як пакувальний матеріал;
• товстий щільний картон використовують у будівництві.
Маркетингові дослідження дозволяють стверджувати, що загальна потреба у картоні по сегментах становить: тонкий легкий 3000 тонн; тонкий щільний 2500 тонн; товстий легкий 1600 тонн; товстий щільний 800 тонн.
Завдання.
Побудувати карту позиціонування та зробити висновки щодо перспективних сегментів для фірми А.
В табл. 4.3 наведено характеристики видів картону.
Таблиця 4.3
Характеристики видів картону
Фірма А Фірма В
Марка Товщина, мм Щіль-ність, г/м
Обсяг продажів, тонн Марка Товщина, мм Щіль-ність, г/м
Обсяг продажів, тонн
А1 55 750 1000 В1 50 600 800
А2 50 1100 1000 В2 60 600 600
А3 60 1000 1000 В3 35 600 700
Фірма С
Марка Товщина, мм Щіль-ність, г/м
Обсяг продажів, тонн
С1 35 800 800
С2 35 1000 800
Задача 4
Оцінка конкурентоспроможності продукції виробничого призначення
Вихідні дані до виконання задачі по варіантах подано в додатку Г.
На досліджуваному сегменті ринку конкурують три марки обладнання. Експерти дали оцінку відносної значущості (вагомості) найбільш важливих технічних та комунікаційних параметрів обладнання, а також оцінили у балах рівень кожної марки по кожному з параметрів. Крім того, для кожної марки відомі: ціна продажу; термін експлуатації; поточні витрати на утримання та експлуатацію; величина відходів матеріалу, які виникають при використанні обладнання.
Завдання.
1. Розрахувати зведені індекси технічних, комунікаційних параметрів та чисельник формули конкурентоспроможності для кожної марки.
2. Розрахувати ціну споживання та індекс ціни для кожної марки.
3. Визначити конкурентоспроможність кожної марки.
4. Побудувати графік «профіль конкурентів» та обґрунтувати напрямки підвищення конкурентоспроможності першої марки.
В табл. 4.4 наведено вихідні дані.
Таблиця 4.4
Вихідні дані
№ показника 1 2 3
Умов. позн.
Варіант 0,4 0,3 0,3 0,35 0,25 0,4 6;9;7 8;6;10 6;7;9
№ показника 4 5 6
Умов. позн.
Варіант 6;4;5 7;3;4 5;4;6 6; 5,8; 6,2 8; 7; 8
№ показника 7 8 9 10 11
Умов. позн.
Варіант 0,3; 0,2; 0,3 4; 2; 5 1,1; 1,0; 1,2 4,4 0,1