Зміст
Задача 1.
Грошова маса М2 -це об'єм готівки в обігу (поза банками) M0 та залишків засобів нефінансових організацій і фізичних осіб на розрахункових, поточних, депозитних і інших рахунках до запитання (у тому числі рахунках для розрахунків з використанням банківських карт) і термінових рахунках, відкритих в кредитних організаціях у валюті країни. Розрахуйте за даними Держкомстату України значення питомої ваги готівки за останні п’ять роківі на їх основі прокоментуйте структуру грошової маси, порівнявши темп зростання грошової маси і темп зростання питомої ваги.
Задача 2
Виробництво товарів народного споживання характеризується наступники даними:
2015 2016 2017 2018
Товари народного споживання
У тому числі: 48744 62610 27911 22939
Продовольчі товари 31558 38172 18195 15718
Непродовольчі товари, з них: 15983 22871 7322 5448
Товари легкої промисловості 7864 9196 2073 1568
Непродовольчі товари без товарів легкої промисловості 8119 13675 5249 3880
Визначити:
1) Відносні величини динаміки, структури та координації;
2) Відносні показники рівня економічного розвитку з урахування чисельності населення України.
Задача 5
Маємо наступні дані:
Товар Звітний період Базисиний період Індивідуальні індекси
Ціна за 1 кг., грн. Кількість, ц Ціна за 1 кг., грн Кількість ц цін Фізичного обсягу реалізації
А 15,0 ? 17,0 280,6 ? 114,5
Б 30, ? 32,0 130,4 ? 103,8
В ? 312,6 13,2 ? 96,4 124,6
Визначте:
1) Відсутні показники в таблиці;
2) Зведені індекси цін, фізичного обсягу, реалізації і вартості товарообігу.
Задача 6
Відомі такі дані про продаж товару на трьох ринках міста:
Ринки Продано, кг Ціна 1 кг, грн.
Серпень Вересень Серпень Вересень
1 500 1400 40 34
2 400 1200 50 40
3 450 1720 45 30
Визначте:
1) Загальний індекс цін(постійного складу), індек середньої ціни(змінного складу) та індекс структурних зрушень;
2) Зменшення (збільшення) грошової виручки від продажу товару за рахунок зміни цін, кількості та структури продажу;
3) Зменшення (збільшення) середньої ціни за рахунок зміни цін на окремих ринках міста та структури реалізації товару.
4) Проаналізуйте одержані результати.