Зразок роботи
ВСТУП
Найважливішими, найбільш складними і дорогими елементами транспортних магістралей є штучні споруди. Назва ця умовна, так як всі споруди є втіленням будівельного мистецтва, а не природним продуктом природних процесів і пов'язана зі складністю їх будівництва в порівнянні з полотном залізниці, автомобільної або міської дороги.
Отже, транспортні споруди – це штучні споруди на залізницях, автомобільних і міських дорогах, що влаштовуються при перетині з водотоками (річки, струмки), з різкими змінами рельєфу місцевості (гірські хребти, глибокі ущелини), з дорогами для інших видів транспорту у різних рівнях (автодороги, трамвайні колії, пішохідні дороги), а також при пересіченні залізничних ліній у різних рівнях.
Найпоширеніші штучні споруди на залізницях і автомобільних дорогах: мости, віадуки, акведуки, шляхопроводи, естакади, водопропускні труби під насипами, лотки, бистротоки і ін. До дорожніх штучних споруд відносяться також тунелі, регуляційні споруди, дюкери, протиобвальні і снігозахисні галереї, підпірні стінки і інші спеціальні споруди, що зводяться на гірських дорогах. Штучні споруди в містах — транспортні тунелі і шляхопроводи для розв'язки руху в різних рівнях, надземні і підземні переходи.
Однією з найважливіших завдань є утримання штучних споруд на залізницях, продовження терміну їх служби. Вік багатьох з них досягає 100 років і більше, значить, одночасно в експлуатації перебувають споруди, побудовані за різними будівельними нормами; вантажопідйомність і надійність їх різні. Для забезпечення нормальної і тривалої роботи споруд необхідно виконувати комплекс робіт з обстеження, випробувань, оцінки вантажопідйомності і надійності, ремонту, посилення і реконструкції. Реконструкція мостів і труб часто буває складною, тому питання справного стану і надійності штучних споруд є дуже важливими в організації їх ефективного використання.
ВИСНОВОК
Штучні споруди по протягу складають менше 1,5% загальної довжини шляху, але частка їх у загальній вартості залізниці дорівнює майже 10%; вартість одного погонного метра моста і тунелю в десятки разів вище, ніж звичайного шляху. Тому їх будують капітальними, розрахованими на тривалий термін експлуатації.
При найменших витратах на будівництво транспортна споруда має повністю відповідати своєму призначенню, бути простою і дешевою в експлуатації. Головна вимога до транспортних споруд – забезпечення безпечного і безперебійного руху поїздів з встановленими максимальними швидкостями при мінімальних витратах на їх ремонт і утримання. Перелік особливо великих і важливих штучних споруд та порядок нагляду і догляду за ними встановлюються начальником залізниці.