Зразок роботи
ВСТУП
З кожним роком якість продукції набуває все більшого і більшого значення. Якість продукції об’єктивно відображає результати діяльності суспільства. За якістю продукції визначають технічні можливості країни, рівень організації виробництва, торгівлі. Насиченість ринку якісними харчовими продуктами з високими споживними властивостями є ознакою стабільної, розвинутої економіки.
Виробництво морозива високої якості для виробника сприяє прискоренню реалізації продукції і одержання прибутку.
Серед найважливіших проблем, які повинна вирішувати сьогодні наука і практика, особливе місце займає забезпечення населення повноцінними продуктами харчування. Це стосується не лише основних продуктів харчування, а й десертів, ласощів, таких, як морозиво.
Морозиво являється одним із найулюбленіших продуктів і користується стійким попитом у споживачів, особливо у літній період. Для вирішення завдань підвищення якості, споживчої цінності морозива, розширення та вдосконалення його асортименту, необхідний подальший пошук та використання різних добавок та наповнювачів.
Актуальністю теми є забезпечення належних умов ринкової економіки особливе важливим є виготовлення та забезпечення населення якісною, безпечною й конкурентноздатної харчової продукцією. За твердженням провідних технологів, на підприємстві не існує стандартів на різні види морозива, затверджених у встановленому порядку, а державні органи не контролюють якість готового продукту. За якість відповідає саме підприємство-виготовлювач продукції. Морозиво корисне дітям та дорослим, особливо тим які мають потребу в посиленому харчуванні.
Зважаючи на викладене вище, основною метою курсової роботи є відповідне проведення експертизи морозива.
Для цього в роботі необхідно вирішити такі завдання:
1. Провести аналіз асортименту морозива на ринках, дослідити їх властивості.
2. Дослідити зразки морозива за органолептичними та фізико-хімічними методами.
Об'єкт дослідження курсової роботи є молочний, десертний, продукт – морозиво.
Предмет дослідження курсової роботи є сукупність теоретичних та практичних проблем, пов’язані з експертною оцінкою морозива.
Відповідно до завдання дана робота складається з вступу і з трьох розділів. Робота закінчується висновками, рекомендаціями та списку використаних джерел.
РОЗДІЛ 2. ОСНОВНІ МЕТОДИ ТОВАРОЗНАВЧОЇ ЕКСПЕРТИЗИ МОРОЗИВА
2.1. Порядок відбору проб морозива
Про порядок відбору проб морозива затверджено наказом Міністерства аграрної політики України 25.07.2005 N 335 ( z0872-05 ). Відбір та підготовку зразків для дослідження здійснюється за стандартом ГОСТ 3626-73 “Методи дослідження морозива".(див. додатак А).
Приміщення для дегустації морозива повинно бути чистим, добре провітреним, пофарбованим у світлі тони. Освітлення краще мати природне, без прямих сонячних променів. При проведенні експертизи у вечірній час джерело світла рекомендується захистити матовим склом.
Зразки морозива, що подаються на дегустацію для оцінки якості, повинні бути відібрані у відповідності до вимог діючої нормативно-технічної документації щодо правил приймання та методів відбору проб і супроводжуватись:
1. Актом відбору проб.
2. Короткою характеристикою зразка.
3. Декларацією про відповідність партії продукції, з якої відібрані зразки, де вказують:
- номер і дату посвідчення;
- назву продукції, номер партії;
- назву підприємства-виробника;
- масу нетто партії;
- дату вироблення морозива і термін зберігання;
- дані результатів аналізів;
- нормативний документ, згідно з яким вироблено продукцію.
ВИСНОВКИ
Морозиво відноситься до одного з найбільш популярних видів десерту, тому що воно містить важливі для організму людини мінеральні речовини. Споживання морозива в Україні не перевищує 1-1,5 кг на людину в рік. В Швеції, Норвегії, Фінляндії воно складає 12-13кг. Високі споживчі якості цього продукту визначають постійний попит на нього.
З настанням літнього сезону виробники представляють настільки широкий асортимент морозива, що можна й розгубитися перед вибором. Асортимент продукції з кожним роком збільшується, що є важливим для виробників та не менш цікавим для споживачів. Конкурентна боротьба за споживача сприяє поширенню асортименту продукції, підвищенню її якості, розробки та введенню у виробництво нових видів, пошуку оригінальних форм.
В результаті дослідження зразків проводили органолептичну оцінку якості морозива, досліджували фізико-хімічні показники , була відібрана середня проба для методики проведення експертизи. За результатами досліджень зразків морозива можна зробити висновок, що показники, які були дослідженні мають відповідність згідно ГОСТу 4735:2007, ГОСТу 4734:2007, ГОСТу 4733:2007. При проведення порівняльного аналізу, зразки схожі за технологією виготовленням та якістю сировини. В результаті систематизації проведених досліджень можна зробити наступні висновки, що якість морозива залежить від якості сировини, дотримання обґрунтованих технологічних параметрів виробництва, умов зберігання; по комплексу досліджуваних показників якості всі досліджувані зразки мають гарну оцінку;