Зразок роботи
1. Особливості організації та проведення хобі туру
Ринок хобі-туризму дуже широкий, тому що велике і різноманітне коло людських інтересів. Однак, ринок цей не постійний, оскільки з плином часу інтереси людей змінюються - з'являються нові, можуть втрачатися старі. Крім того, ринок цей вузький і дуже різниться по регіонах, тобто у різних країнах попит на хобі-туризм представлений неоднаково. Інтереси у жителів різних країн можуть бути різними. Тому хобі-туризм відрізняється і за якістю щодо попиту в різних країнах. У деяких країнах (скажімо, у Німеччині) великою популярністю користуються спеціальні тури любителів вина («Винний семінар на Рейні»), такі тури проводяться і в Португалії для європейських і американських туристів. Популярністю на італійському ринку користуються кулінарні тури.
При організації хобі-туризму необхідно забезпечити туристам можливість зайнятися улюбленою справою. Якщо це відвідування Олімпійських ігор або спортивних чемпіонатів, то складається певна програма відвідувань змагань, якщо тур для любителів пива, сиру, то організуються дегустації, відвідування заводів і фабрик з виробництва цієї продукції, плантацій і виноградників, погребів і складів.
Головне правило хобі-туризму - групи туристів на такі тури мають формуватися за принципом однорідності інтересів. Хобі-тури, зазвичай, не мають регулярного графіка проведення, є додатковими, організуються в міжсезоння для більш повного заповнення матеріальної бази або за окремими замовленнями при виникненні того чи іншого інтересу, попиту [5, с.208].
Говорячи коротко, хобі-тур повинен охоплювати максимум сторін, що представляють живий інтерес для даної туристичної групи. Що стосується дозвілля (адже не весь час зайнятий дегустаціями, переглядом матчів і т. д.),
то в хобі-турах він буває, як правило, розважально-пізнавального характеру, але при цьому, все одно так чи інакше пов'язаний з основним хобі туристів, яким і присвячений тур. При формуванні туристичних груп для хобі-турів, повинен діяти єдиний головний критерій: спільність інтересів у всіх учасників групи. Як правило, в програмах будь-яких хобі-турів не заплановані взагалі або зведені до мінімуму відвідування тих чи інших місць і заходів, що не мають відношення до хобі учасників групи. Тому поєднати поїздку «за інтересами» з загально-пізнавальним вояжем, курортними заходами або шопінгом навряд чи вдасться. Вирушаючи в хобі-тур, на час поїздки слід відмовитися від усього, що не має прямого відношення до улюбленого захоплення.