Зразок роботи
Перспективи міжнародного медичного туризму
Розділ 1
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ МІЖНАРОДНОГО МЕДИЧНОГО ТУРИЗМУ
1.1 . Науково-теоретичні основи розвитку міжнародного медичного туризму
Медичний туризм – напрямок спеціального туризму, який передбачає організацію та надання лікування, діагностики, профілактики захворювань й інші медичні послуги як в межах країни (внутрішній медичний туризм), так і за кордоном (зовнішній). Багато «медичних туристів» користуються можливістю поєднати медичне обслуговування з відпочинком на курортах, в оздоровчих, SPA і Wellness центрах. У зв’язку з цим медичний туризм деякою мірою можна вважати синонімом оздоровчого туризму [1,с.23]. Необхідно зазначити, що медичний туризм є самостійним напрямком, його ні в якому разі не варто плутати із звичайними оздоровчо-лікувальними поїздками, навіть якщо вони включають окремі медичні послуги в оздоровчих центрах або готелях. Поняття «медичний туризм» передбачає, перш за все, основне і повноцінне медичне обслуговування, лікування за кордоном, а не додаткові процедури. Більшість пацієнтів їдуть за кордон саме для хірургічного лікування. Доцільно розрізняти наступні види медичного туризму:
- лікувальний – передбачає отримання висококваліфікованої медичної допомоги із застосуванням передових медичних технологій та сучасних лікувальних препаратів при лікуванні хвороб, які являють загрозу для життя або знижують якість життя людини – онкологія, трансплантація органів, операції на серці, тощо;
- діагностичний – передбачає на підставі наявності найсучаснішої діагностичної апаратури та висококваліфікованих фахівців отримання пацієнтом точного діагнозу як передумови подальшого успішного лікування, часто такий вид поєднується з лікувальним;
1.3. Перспективи розвитку міжнародного медичного туризму
Медичний туризм продовжує глобалізуватися і стрімко набирати обертів. У провідних країнах світу з високим рівнем медицини прибуток від в'їзного оздоровчого та лікувального туризму вимірюється сотнями мільйонів доларів щорічно і вносить вагомий вклад у поповнення бюджету країни. В останні роки медичний туризм, включаючи як лікування, так і діагностику та реабілітацію, становить близько 2% світового ВВП.
Більше 50 країн в рамках розвитку своїх економік прийняли національні програми з медичного туризму. Такі країни, як Німеччина, Ізраїль, Туреччина, Індія, Сінгапур, Таїланд інвестують мільйони у розвиток медичної інфраструктури, будівництво комфортабельних клінік з кращим устаткуванням та інноваційними технологіями для надання високоякісного лікування. Фахівці цих установ регулярно проходять навчання та стажування в кращих світових медичних університетах. Лікарі клінік, які приймають іноземних пацієнтів на лікування, володіють кількома мовами. Вивчення мов у багатьох країнах входить в обов'язкову підготовку середнього та вищого медичного персоналу. Багато клінік сертифіковані за стандартами JCI.
За останнє десятиліття глобальний ринок медичного туризму (МТ) вже сформувався і показує високі темпи зростання. Приміром, доходи від МТ зросли з $ 40 млрд в 2014 році до $ 500 млрд в 2016 році, що склало 14% загальних доходів від туризму ($3 трлн 200 млрд ) в цілому, або 1,8% світового ВВП. У розвинених країнах світу охорону здоров'я становить значну частину економіки держави. За даними Бюро перепису населення США, річний дохід галузі країни в 2015 році був приблизно $ 1,7 трлн. Дані Світового банку показують, що витрати на охорону здоров'я в Євросоюзі можуть піднятися з 8% ВВП у 2015 році до 14% до 2030 року. Медичний туризм - це працююча інфраструктура, яка об'єднує основних гравців: асоціації або кластери медичного туризму, туристичних операторів, провайдерів медичного туризму, висококваліфікований медичний персонал, клініки і госпіталі, медичний менеджмент,органи акредитацї, страхові компанії, благодійні організації [18,с.402].
Таблиця 1.1 Фактори розвитку медичного туризму Європи
1 2
Мода на здоров’я та переміщення потреби у здоров’ї до сфери споживчих пріоритетів Сьогодні «системи охорони здоров’я є відображенням глобалізованої споживчої культури». Людей у всьому світі хвилює здоров’я як невід’ємна частина буття. Здоров’я назвали найважливішою особистою проблемою (після фінансових труднощів) 48% українців і поляків, 41% німців, 40% італійців, 35 % шведів.
Накопичений досвід медичної практики та науки у Європі. Університетські клініки в Європі відомі як осередки медичної науки понад два століття. Виробники медичної техніки і фармацевтичні компаній Європи належать до провідних у світі і створюють сприятливе середовище для інновацій. Актуальними напрямками європейської медицини є лікування онкологічних хвороб методом кріохірургії, радіаційна онкологія, трансплантація, клітинна терапія, лазерна косметологія та дерматологія, штучне запліднення, лапароскопічні операції, а також добре розвинена діагностика.
РОЗДІЛ 2
ХАРАКТЕРИСТИКА ТУРОПЕРАТОРА TUI
2.1. Загальна характеристика туроператора TUI
Аналізуючи туристичну компанію TUI, можна з впевненістю сказати, що вона є однією з найвідоміших туристичних компаній світу. TUI Group являє собою групу туристичних компаній, що здійснюють діяльність в понад 180 країнах світу і обслуговують понад 30 млн. клієнтів більш ніж на 25 світових ринках. Компанія TUI - лідер на європейському ринку туристичних послуг. В Україні вона представлена компанією TUI Ukraine, яка до 2014 р. працювала під брендом «Вояж -Київ» (з 1997 р.).Під управлінням компанії TUI Ukraine розвиваються дві франчайзингових мережі турагентств: «TUI - туристичні агенції» та «Галопом по Європах».Станом на березень 2015 р. мережа TUI - туристичні агенції налічує більше 70 офісів по всій території України, мережа «Галопом по Європах» - понад 60. Крім того, туроператор співпрацює з більш 4000 туристичними агентствами України [20].Компанія пропонує своїм туристам якісний відпочинок за європейськими стандартами на всіх популярних курортах світу: Єгипет, Туреччина, Болгарія, Хорватія, Кіпр, Греція, Чорногорія, Іспанія, Франція, Австрія, ОАЕ, Туніс, Таїланд, Індія, Шрі-Ланка, Словаччина, Італія.
Для своїх туристів компанія регулярно проводить акції, про яких завжди можна дізнатися на нашому сайті. Також для своїх постійних клієнтів розроблена програма лояльності TUI Friends, що дозволяє розраховувати на знижки і додаткові бонуси залежно від кількості поїздок.TUI Ukraine приділяє пріоритетну увагу якості і сервісу, для клієнтів компанії працює цілодобова гаряча лінія 0-800-500-39-40 (дзвінки в межах України безкоштовно) і 38 044 461-00-40 ( для дзвінків з-за кордону).
Guarantee (Гарантія повернення грошей). Багатьох сильних туроператорів, що займають лідируючі позиції на своїх внутрішніх ринках, об'єднує холдинг TUI Group. У Німеччині це TUI Deutschland, 1-2-FLY, airtours і Wolters Reisen, в Великобританії Thomson і First Choice. Оператори TUI також є одними з провідних національних брендів в Австрії, Польщі, Швейцарії, Данії, Фінляндії, Норвегії, Швеції, Франції
2.2.Організаційно-економічна характеристика туристичного туроператора
Приватне підприємство «TUI» діє на основі установчих документів – Статуту, Свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності та Ліцензії на право займатися турагентською діяльністю АВ №505214 Підприємство має самостійний баланс, розрахунковий, валютний та інші рахунки в установах банків, печатку та штампи зі своїм найменуванням, інші реквізити.
Відповідно до Статуту метою створення підприємства є одержання прибутку. Предметом діяльності підприємства для досягнення зазначеної мети можуть виступати:
1.надання туристичних послуг на території України;
2.організація іноземного та зарубіжного туризму;
3.виробництво будівельних матеріалів;
4.оптова та роздрібна торгівля продовольчими та не продовольчими товарами для фізичних та юридичних осіб;
5.допомога в працевлаштуванні громадян;
6.послуги громадського харчування (створення їдалень, кафе, барів, ресторанів);
7.внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.
Однак, на даний момент приватне підприємство «TUI» займається:
1.турагентською діяльністю, та здійснює посередницьку діяльність з реалізації туристичного продукту створеного туристичними операторами, а також посередницьку діяльність щодо реалізації характерних та супутніх послуг;
2.3.Аналіз маркетингової діяльності та реалізації послуг з міжнародного медичного туризму туристичного туроператора TUI
Маркетингова діяльність підприємства являє собою творчу управлінську діяльність, завдання якої полягає в розвитку ринку товарів, послуг і робочої сили шляхом оцінки потреб споживачів, а також у проведенні практичних заходів для задоволення цих потреб. За допомогою цієї діяльності координуються можливості виробництва і розподіл товарів і послуг, а також визначається, які кроки необхідно зробити, щоб продати товар або послугу кінцевому споживачеві. Маркетингові служби франчайзингової мережі TUI впливають на реалізацію всіх найважливіших для функціонування підприємств-франчайзі .
Зважаючи на той факт, що маркетинг даного підприємства тісно пов’язаний із маркетингом франчайзингової мережі взагалі, то слід виокремити функції, які бере на себе маркетингова служба TUI travel company:
1.грунтовне і повне дослідження процесів, які протікають на ринку де провадить свою діяльність дана мережа;
2.первинний аналіз та систематизація зібраної інформації;
3.організація реклами мережі в загальному, а також кожного підприємства-франчайзі окремо;
4.збір інформації про конкурентів мережі в загальному і конкретних підприємств;
5.підтримка в організації продажів;
6.збір інформації про потенційних покупців, вивчення їхніх смаків і потреб;
7.пошук нових можливостей на старих ринках;
8.пошук нових ринків збуту;
9.розробка нових, унікальних або відмінних від інших представлених на ринку туристичних продуктів, послуг, та їх комбінацій.
Одне з основних завдань системи управління маркетингом на конкретному підприємстві і на підприємствах взагалі - захист від підприємницького ризику.
В туристичному бізнесі цей захист доцільно здійснювати шляхом укладення спеціальних контрактів-угод, що передбачають
.1.Методологія формування туристичного продукту для міжнародного медичного туризму
Лікування має різну функціональну навантаження і то, можливо основна мета поїздки. Залежно від частки лікувальної складової то, можливо: оздоровчим – загальна мета всіх турів (клімат, відпочинок, корисні здоров'ю моральні норми та фізичні впливу); лікування ролі супутньої програми; лікування за розпорядженням лікаря як головна мета туристського подорожі (відвідання курорту, водо- і грязелікарні, спеціалізованого санаторію, клініки) [47,c.354]. Тому дуже важливий організація лікувально-оздоровчого туризму, що є однією з основних та нині.
Організований туризм – туризм, подорожі, поїздки, забезпечувані туристськими організаціями і регламентування маршрутом, тривалості, тер-міном перебування у пунктах маршрута [48,с.134].Організація туристської діяльності є систему заходів, вкладених у раціональне поєднання праці, засобів і технологій виробничо-обслуговуючий процесі туристської фірми.
Програми лікувально-оздоровчих турів різноманітні, проте є загальні специфічні вимоги до організації саме таких турів. Готуючи туристський продукт, пам'ятаймо, що це задля людей, бажаючих відпочити і поправити своє добре здоров'я. Тому необхідно спланувати і створити такий маркетинг-мікс туристського продукту, що дозволить найуспішніше задовольнити потреби і запити клієнтів під час оздоровчого відпочинку. Програми оздоровчих турів будуються з огляду на те, що становитиме приблизно половину часу необхідно приділят