Зразок роботи
ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
Проаналізувавши стан та перспективи розвитку внутрішнього туризму в Україні, ми дійшли таких висновків.
1. Туристична індустрія, яка відрізняється вразливістю до постійних змін (економічних, соціальних, пов’язаних зі стилем життя та ін.) являє собою систему виробничих, транспортних, торговельних, сервісних підприємств і засобів розміщення, що призначена для задоволення попиту на туристичні товари і послуги, підготовку кадрів та процес виробництва. Індустрія туризму спрямована на реалізацію та споживання туристичного продукту, використовуючи природні багатства, матеріальні й духовні цінності суспільства.
2. Серед основних ознак внутрішнього туризму слід виділити просторове обмеження кордонами країни; громадянство країни споживачів послуг внутрішнього туризму країни, регулювання національним законодавством країни. Внутрішній туризм України науковці поділяють на приміський (виїзди за місто в період відпусток або на вихідні дні), внутрішньорегіональний (поїздки та подорожі в межах певного регіон, яким можна вважати як область, так і територіальну спільність декількох областей, що мають загальні культурно-історичні, природно-кліматичні, економічні або інші особливості) та внутрішньодержавний туризм (подорожі, обмежені державними кордонами країни для громадян з постійним місцем проживання у цій країні). Деякі вчені розглядають внутрішній туризм як простір соціальних комунікацій, а отже, і як ресурс гармонізації цих комунікацій.
3. В якості першочергових та найменш витратних напрямів розвитку ринку туризму в Україні найбільш ефективними вбачаються такі: розвиток партнерства з державою; розподіл функцій між виконавчою владою та місцевим самоврядуванням; створення інформаційної бази для підтримки інвестиційних проектів, розробка інвестиційних паспортів міст; підвищення культури туризму та свідомості туристів; заохочення використання природозберігаючих товарів та послуг; розвиток внутрішнього туризму як засобу виховання любові до Батьківщини; підвищення попиту на внутрішній туристичний продукт; створення рекламного продукту щодо туристичних можливостей регіонів.
4. Статистика в Україні обліковує показники розвитку туризму за такими напрямами, як вивчення обсягу і напрямків туристичних потоків; попит і пропозиція туристичних послуг за регіонами; оцінка туристичних ресурсів; ефективність туристичної діяльності та її економічне значення для країни в цілому. Показники обсягу і напрямків туристичних потоків враховують: кількість громадян України, які виїздили за кордон; кількість іноземних громадян, які відвідали Україну; кількість туристів, обслугованих суб’єктами туристичної діяльності України, всього, в тому числі іноземних туристів, туристів-громадян України, які виїжджали за кордон та внутрішніх туристів; кількість екскурсантів.
5. У зв’язку із військовим конфліктом на Сході країни та анексією Криму туристичний потік зазнав суттєвих втрат. Розмір втрат українського туризму з по¬чатку 2014 р. складає 70-80 %, значна частка якого пов’язана з переорієнтацію попиту громадян України, що відпочива-ли в Криму на інші регіони; зі стрімким зменшенням туристського потоку в укра¬їнську столицю, зменшен¬ням обсягу продажу авіаквитків, втратою значної кількості майнових комплексів та об’єктів туристичного показу.
6. Вихід з на¬ціонального туристичного ринку крим¬ської дестинації підвищив активність попиту туристів на локальні дестинації у південній частині материкової України (Миколаївська, Херсонська та Одесь¬ка області) в прибережній зоні Чорного моря. Найбільш туристично-привабливими місцями на сьогодні є Одеська, Івано-Франківська, Хмельницька, Закарпатська, Київська, Львівська та Полтавська області, характеризуються розвинутою інфраструктурою, значною кількістю історико-архітектурних пам’яток, регіональною привабливістю. Безумовним лідером внутрішнього туризму у 2017 році стала Київська область – переважно за рахунок статусу столиці, в якій найвища концентрація бізнесових та ділових, науково-навчальних та історико-культурних ресурсів.
7. До основних напрямків впровадження інновацій у внутрішній туризм України належать: інноваційні програми і проекти; нові знання та інтелектуальні продукти; виробниче обладнання та процеси; інфраструктура виробництва і підприємництва; механізми формування споживчого ринку і збуту турпродукту; організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру; сировинні ресурси, засоби їх видобування і переробки; туристичний продукт на національному, регіональному рівні, на рівні дестинації, на рівні туристичного підприємства.
8. За рахунок використання можливостей сучасних інформаційних технологій у ряді місць успішно запроваджують проекти зі створення інноваційних інформаційно-туристичних маршрутів за допомогою QR-кодів, активно створюють бренд-сайти в Інтернеті, розвиваються спа- та велнес-готелі в Україні та ін.
9. В Україні зростають потоки внутрішнього туризму – збільшилася кількість тих, хто відправився або планує відпочивати в Криму, Карпатах, Одесі. У Карпатах, приміром, виросла відвідуваність лижних курортів у Славськом, Яремне, Тисовці. Крім того, з’явився й розвивається напрямок «ділового» туризму у великих містах, особливо Києві, Харкові, Дніпрі, Львові. Формуються нові сегменти туристів – прихильників здорового способу життя. Особливого поширення набуває «зелений» туризм, на який фахівці покладають оптимістичні сподівання. Дуже перспективним в Україні вбачається також гастрономічний (кулінарний) та його різновид – еногастрономічний туризм.
10. Відповідно до Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року, пріоритетними напрямками розвитку вітчизняного туризму визначені: міський туризм; екологічний (зелений); етнічний; сільський; культурно-пізнавальний; подієвий; медичний, лікувально-оздоровчий; гастрономічний; релігійний; гірський, спортивний, велосипедний; пригодницький та активний; науковий та освітній; круїзний та яхтовий; шопінг та розважальний туризм; інші пріоритетні види туризму. У рамках цієї Стратегії внутрішній туризм в Україні передбачає нововведення, які охоплюють п’ять напрямків: безпека туристів, нормативно-правова база, туристична інфраструктура, людські ресурси та маркетинг туризму.