Зразок роботи
3.2 Рекомендації із застосування моделі «Євростиль» для гірськолижного туризму в Україні
Туризм - діяльність, яка найчастіше асоціюється з відпочинком, дозвіллям, спортом і спілкуванням з культурою і природою. Після п'ятдесяти років феноменального зростання туристська індустрія стала більш комплексною і складною. В даний час вона досягла такого етапу, на якому потрібно активізувати дослідження традиційних та нових сегментів ринку, споживчих переваг [6].
Вихід України на світовий ринок з конкурентоспроможним «гірськолижним» продуктом значною мірою визначається перспективністю політики соціально-економічної реконструкції регіону. Практична реалізація такої грамотної політики забезпечила б необхідні соціально та екологічно орієнтовані зміни у всіх галузях господарства вітчизняного Карпатського регіону.
Серед міжнародних програм особливе місце посідає Карпатська конвенція 2003 р., основна мета якої — бути інструментом сприяння стійкому розвитку регіону шляхом узгодження місцевого розвитку з природоохоронними інтересами. Зокрема через стабільний розвиток туризму. Реалізація відповідних програм також сприяє покращанню «туристичного» інвестиційного клімату в Карпатському регіоні, а це — використання кредитних ліній та залучення кредитів, використання міжнародних програм для малого та середнього бізнесу.
Цікавим та досить корисним є міжнародний досвід з розвитку гірськолижного туризму на прикладі Польщі, Словаччини та Туреччини (табл. 3.2).
Таблиця 3.2 – Приклади міжнародного досвіду з розвитку гірськолижного туризму
Приклад моделі Характеристика
Двостороння модель Польсько-Словацькі Татри У Польщі (зокрема курорт Закопане) йому дала поштовх продумана державна політика, яка була зорієнтована на зовнішній попит. Держава надала колосальну підтримку малому і середньому бізнесу, вручивши їм розбудову матеріальної та спеціалізованої транспортної інфраструктури.
Словаччина, чиї традиції розвитку гірськолижного туризму сягають ще часів соцтабору, втратила свої позиції з розпадом країни і не маючи централізованої підтримки держави, орієнтується у своєму розвитку на приватну ініціативу, віддавши готелі та підйомники до рук акціонерним товариствам. Гірськолижний туризм розвивається тут значно повільнішими темпами, ніж у сусідній Польщі, хоча країна має більший природно- ресурсний потенціал.
Турецька модель Приклад ринкової орієнтації, де з одного
боку, внутрішній попит дав поштовх розбудові
Продовження таблиці 3.2
гірськолижних центрів місцевого значення, а з іншого — зростання зовнішнього попиту на відповідний вид туризму стало каталізатором створення нових альтернативних гірськолижних курортів, орієнтованих на міжнародний ринок. Усі готелі в гірськолижних центрах побудовані за кошти приватних підприємців. При цьому з часу побудови нового готелю держава звільняє господарів від податків на термін від п’яти років і надає значну підтримку в рекламі вітчизняного турпродукту на міжнародному ринку.
У залежності від конкретної країни, а в моєму випадку це Україна система «Євростиль» може складатися із шістнадцяти різних стилів життя, отриманих у результаті дослідження серій різноманітних аналізів. З попереднього розділу було з’ясовано, що карта поділена на чотири сектори, такі як: сектор «Рух», сектор «Устрій (звички)», сектор «Матеріальні блага» та сектор «Моральні цінності».
Типологія системи «Євростиль» застосовуюється двома способами: прийняттям стилю життя як уже готового сегмента ринку (пряме застосування) чи з використанням способу життя як додаткового критерію для повної характеристики уже визначеного сегмента (непряме використання).
Непряме використання типології системи «Євростиль» за допомогою визначення потенційних можливостей клієнта є могутнім засобом при розробці стратегії маркетингу. Аналіз починається зі збору інформації про гостя і тільки потім складаються дві групи євростилей по п'ять у кожній групі. Система кваліфікується як готовий сегмент за умови, що його члени значно відрізняються від членів інших стилів життя такими ознаками: число відвідувань, мотиви подорожей та використання туристичних послуг.
Рисунок 3.4 - Карта моделі «Євростиль» гірськолижного туризму в Україні
Проаналізувавши відгуки на форумі та опитавши людей, які відвідали гірськолижні курорти України (близько 50 осіб) я дійшла висновку, що діаметр кружків та відсотків на (рис. 3.4) показує частку кожного із 8 стилів життя і відповідно до цього найпоширенішим та з високим рівнем повторних відвідувань країни є образи «Роккі», «Піонер» та «Дефенс» разом вони складають 78% від загальної кількості опитуваних. Стилі з низьким рівнем, такі, як «Прудент», «Скаут» та «Мораліст» складають разом 6% від загальної кількості опитуваних. Стилі із середнім рівнем не розглядаються. Також дослідження показало, що між гостями існують такі розходження:
• вік в середньому від 35 років до 45 років;
• частка міських мандрівників - 10%;
• частка пенсіонерів - 6%;
• середня тривалість подорожі - 10 ночей.
Отже, якщо порівнювати стилі життя в Україні та США то домінують тут стилі «Роккі» і «Дефенс». Люди, що дотримуються цих стилів, прагнуть одержати освіту, придбати новий досвід, відвідати музеї й інші культурні центри.