Зразок роботи
Світова промисловість туризму дуже різноманітна. Зі збільшенням кількості різних видів туризму та способів взаємодії мандрівників із турпакетами може бути досить складно відстежувати особливість кожного туристичного сектора [1].
Туризм був предметом вивчення вчених, які представляють різні дисципліни. Не дивно, що кожен дослідник розглядав (і, можливо, визначав) туризм, використовуючи концептуальну основу, взяту з їхньої академічної дисципліни. Грем Данн та Ерік Коен (1991) стверджують, що не існує всеосяжної теорії туризму, тому що «туризм, як і будь-яка інша сфера людської діяльності, є цільовою областю», просто забезпечуючи підґрунтя для теоретичних підходів інших дисциплін [2]. Дисциплінарні основи, які застосовувалися до туризму, настільки різноманітні, як екологія та економіка». Джафар Джафарі та Дж. Р. Брент Рітчі (1981) описують широкий спектр дисциплін, в яких вивчався туризм [2].
Рой С. Бак (1978) припускає, що наукові дослідження в галузі туризму розділені на два окремі та відносно ізольовані табори. Один табір дослідників зосереджений на проблемах бізнесу в організації економічного розвитку туризму як галузі, а інший табір стурбований негативними зовнішніми ефектами туристичної діяльності на культуру, суспільство та навколишнє середовище. Він стверджує, що ці табори мають тенденцію розвивати надмірно спрощені погляди на туризм, які не включають перспективи за межами їхніх кордонів [3].
Ерік Коен (1979) у своїй основній роботі з соціології туризму вказує, що об'єднання туризму як галузі дослідження є не загальною теорією туризму, а скоріше «набір емпіричних характеристик, що відрізняють туризм від інших типів соціальних явищ». Далі він зазначає, що межі між туризмом та суміжними областями дослідження нечіткі і пов'язані з цілою низкою перехідних явищ. Однак він залишає завдання розуміння таких перехідних явищ іншим [3].
Живодін Йовичіч (1988) виступає за інтегровану теорію туризму. Однак навіть такі добре розвинені дисципліни, як фізика та хімія, не можуть бути адекватно охарактеризовані однією теорією. Швидше, вони характеризуються різноманітністю взаємозалежних теорій, об'єднаних явищами, які намагаються зрозуміти. Таким чином, його аргумент на користь інтегрованої теорії туризму можна розглядати як надто оптимістичний, враховуючи характер теорії в інших більш зрілих дисциплінах [4].
Ось також декілька молдовських вчених, які досліджували туризм, та цитати з їх праць:
Віра Добріан: "Туризм є важливим засобом збереження культурних та природних ресурсів та збагачення культурного досвіду нації"[4].
Людмила Безрук: "Туризм може бути ефективним засобом збільшення валового національного продукту та створення робочих місць".
Оксана Герета: "Туризм повинен бути розвинутий таким чином, щоб забезпечувати стале зростання економіки, збереження природних ресурсів та забезпечення якісного відпочинку для туристів"[4].
Александру Лученко: "Розвиток туризму вимагає збалансованого підходу, який враховує інтереси туристів, місцевого населення та збереження природи та культурної спадщини".
Ірина Петрова: "Туризм має важливе значення для соціального та економічного розвитку країни, але його розвиток повинен бути здійснений з урахуванням принципів сталого розвитку"[4].
Ці цитати показують, що молдовські вчені розуміють важливість туризму для економічного та соціального розвитку країни, але вони також підкреслюють необхідність збалансованого підходу до розвитку туризму, який враховує інтереси всіх зацікавлених сторін та забезпечує збереження природних та культурних ресурсів [4].
Однією з форм туризму, що набула останнім часом велику популярність, є пізнавальний туризм. Хоч це зовсім нова і не досить досліджена концепція туризму, пізнавальний туризм все ж викликав величезний інтерес [4].
Пізнавальний туризм сягає 17 століття. Історія наголошує на успіх «Великого туру», який знаменує собою початок пізнавального туризму в тому вигляді, в якому ми його знаємо. Коли він починався, то був в основному популярний серед аристократичної британської молоді. Це було важливо для їхньої освіти в 17, 18 і 19 століттях [5].
Після Великобританії пішли інші європейські країни, і багато вчених вирушили на старий континент у пошуках нових знань або щоб навчатися у своїх однолітків та вивчати мови [5].
Він виходить за рамки інших форм туризму, які переважно пропонують ділові чи туристичні пакети. Ця нова тенденція у світовій індустрії туризму має одну мету – створити можливості для мандрівників отримати новий досвід та знання з широкого кола тем [5].
Будь-який туристичний продукт, який дозволяє мандрівникам дізнаватися про іноземні культури, вивчати нові речі, брати участь у ознайомлювальних поїздках або застосовувати набуті навички, вважається продуктом освітнього туризму [6]. Масштабний масовий туризм, як і раніше, популярний, але деякі мандрівники шукають інші варіанти, які дозволяють їм подорожувати і водночас мати змогу набувати нових знань. Зміна попиту поїздки - одна із основних чинників, які стимулюють зростання цього сектора [6].
Пізнавальний туризм є однією з найбільш швидко зростаючих сфер подорожей та туризму, і професіонали в галузі туризму та маркетологи занадто часто не беруть до уваги «освітній туризм».» [7]. Часто пізнавальний туризм називають іншими іменами, такими як підвищення кваліфікації, розвиток кар'єри чи досвід самореалізації. Таким чином, пізнавальний туризм буває різних форматів, але, не зважаючи на відмінності, всі форми такого туризму мають ряд спільних рис [7]. Серед них також і ідея про те, що подорож — це не тільки відпочинок, а й самовдосконалення, що навчання може бути цікавим і що навчання призначене для людей різного віку. Ось лише деякі з можливостей місця розташування для залучення доходів від освітнього туризму[7].
• Шкільні поїздки. Хоча ці поїздки рідко переходять безпосередньо в нічліг, вони можуть сприяти просуванню туристичного продукту двома способами: (1) діти можуть привезти своїх батьків на більший термін і (2) вони допомагають місцевому ресторанному бізнесу [7].
• Альтернативні подорожі під час весняних канікул. Ця форма пізнавальної подорожі може бути найсуперечливішою формою настільки, що деякі можуть стверджувати, що подорож на весняні канікули не має нічого спільного з освітою. Ця форма подорожі працює тільки в тому випадку, якщо у вас є підходяща географія чи то покриті снігом гори, або пляжі з пальмами. У будь-якому випадку є плюси та мінуси туризму на весняних канікулах. Часто весняні канікули додають додаткові витрати на туризм у вигляді понаднормової роботи поліції та лікарів [7].
• Досвід навчання за кордоном. Більшість великих університетів світу заохочують закордонні поїздки своїх студентів. Досвід навчання за кордоном надає студентам будь-що: від 6-тижневих інтенсивних навчальних занять до повного року культурного та мовного занурення [7]. Американські університети, які довгий час вважали себе експортерами студентів, тепер усвідомили, що студенти, які не розмовляють англійською, також шукають пригод для навчання в США за кордоном. Студенти часто подорожують не лише країною, яку вони обрали, а й по всій країні і навіть у сусідні країни. Мета тут полягає в тому, щоб розширити освітній досвід, щоб студенти університетів знали не лише свою власну культуру, а й культуру, принаймні, ще однієї нації [7].
• Семінарські канікули та семінари для людей похилого віку . Ці види подорожей особливо подобаються тим, хто нещодавно вийшов на пенсію. Такі програми, як гуртожиток для літніх людей, надають людям похилого віку все, від можливості дізнатися про мистецтво до лекцій з фізики чи астрономії. Вони проводяться в таборах та на кампусах по всьому світу. Тісно пов'язані з канікулами семінару канікули практичного розширеного досвіду. Наприклад, щороку тисячі людей їдуть до Ізраїлю, щоб дізнатися про археологічні розкопки, а потім заплатити за участь у таких розкопках [7].
• Канікули для підвищення кваліфікації. Це подорожі, які варіюються від навчання будівництву будинків до захисту навколишнього середовища. Такі країни, як Коста-Ріка, досягли великих успіхів в екотуризмі, в якому вони поєднують уроки про те, як захистити світову екологію з досвідом подорожей [7].
• Освітні круїзи. Ці круїзи поєднують у собі все задоволення від круїзу з лекціями з конкретних тем. Перевага освітніх круїзів полягає в тому, що люди, які їх здійснюють, як правило, мають спільні інтереси і, отже, мають більше можливостей завести нових друзів, набуваючи нових знань [7].
Пізнавальний туризм пропонує ще одну важливу перевагу. Він не повинен залежати від погоди, спільноті не потрібна особлива географія, і, як правило, більшість необхідної інфраструктури вже існує [8].
Пізнавальний туризм має безліч переваг [8].
Пізнавальні туристичні подорожі можуть допомогти регіону використати незвідані місця та зробити їх доступними для турів, поїздок та екскурсій. Монетизація цих місць може допомогти залучити більше грошей у регіон і дозволити йому процвітати, вносити необхідні покращення та залучати більше мандрівників у майбутньому [8].
Уряди можуть визнати цінність пізнавального туризму, особливо якщо вони визначать моделі поїздок, які вказують на те, що їхня пропозиція в галузі освітнього туризму приваблює мандрівників із конкретної країни. Уряди можуть покращити міжнародне співробітництво, відкриваючи можливості для більшої кількості програм обміну, поїздок на семінари та міжнародних наукових досліджень [8].
Пізнавальний туризм здатний покращити імідж міста, цілої нації чи країни. Пропозиція незабутніх та приємних вражень іноземним мандрівникам може допомогти країні створити позитивне враження. Це може допомогти іншим секторам туризму залучити більше відвідувачів та забезпечити стабільні потоки доходів [9].
Єдиний спосіб впоратися зі зростаючим попитом на освітній туризм у конкретному місці – це найняти більше професіоналів. Це чудова можливість для країн знизити рівень безробіття та запропонувати місцевим співтовариствам нові можливості працевлаштування у туристичному секторі [9].
Туризм - одна з тих галузей, які можуть сприяти зростанню інших вертикалей, таких як розваги та гостинність. Завдяки стабільному притоку освітніх туристів з'явиться безліч нових можливостей для підприємництва, які можуть використовувати для запуску успішного бізнесу [9].
Освітній туризм може створити потребу у новій інфраструктурі у деяких районах . З доходом, який він допомагає отримувати, місцеві органи влади можуть розробляти нові плани інфраструктури та мати достатні бюджети для будівництва різноманітних будівель та установ для задоволення як місцевої спільноти, так і мандрівників [9].
Мандрівники, які займаються пізнавальним туризмом, можуть отримати набагато більше, ніж вивчення нових напрямів. Освітній туризм може допомогти їм змінити свою точку зору чи світогляд, підвищити незалежність і впевненість у собі, підвищити культурну обізнаність та розвіяти стереотипи, а також сприяти інтелектуальному та когнітивному зростанню [9].
Пізнавальний туризм є великою галуззю туризму. За минулі роки ринковий попит дозволив туристичним організаціям розробити різноманітні пізнавальні пакети та поїздки. Деякі з цих пакетів мають багато спільного, що дозволяє виділити кілька основних видів пізнавального туризму [10].
Немає кращого способу вивчити іноземну мову, ніж зробити це, занурившись у неї. І найкращий спосіб зробити це — поїхати до країни, де цією мовою говорять. Мовні школи для вивчення іноземних мов залучають тих, хто вивчає мови з усього світу [10].
Ті, хто вивчає рідну мову в класі, а потім прагне взаємодіяти з нею на вулиці, досліджуючи міста та країни, — це те, що студенти-охочі до вивчення іноземних мов знаходять привабливим [10].
Молодіжні подорожі – наступний великий тип цієї галузі туризму, що включає широкий спектр заходів, розроблених переважно для дітей та підлітків. Деякі молодіжні туристичні продукти включають шкільні екскурсії, молодіжні обміни та інші програми, що стимулюють творчість та розвиток [10].
Унікальне поєднання навчання та досвіду подорожей приваблює дітей та підлітків та пропонує їм отримати нові навички та знання, дізнаючись про інші культури та досліджуючи знакові пам'ятки по всьому світу [10].
Студенти, які прагнуть отримати знання з розвитку туризму за кордоном, повинні подорожувати і проводити час у різних країнах. Практичний досвід та унікальні ідеї доповнюють туристичну освіту та додають додаткову цінність студентам та операторам у регіоні [10].
Освіта в галузі туризму допомагає створити більш стійкий туризм та заохочує молодих підприємців до відкриття власного туристичного бізнесу.
Пізнавальний туризм не призначений виключно для будь-якої конкретної демографічної групи чи країни. Є приклади, коли дуже маленькі діти займаються пізнавальним туризмом. Хоча це найпопулярніший вид подорожей серед студентів, старше покоління отримує також з цього користь, відвідуючи семінари та симпозіуми у зарубіжних країнах [11].
Цей вид туризму є чудовою можливістю для туристичних компаній, транспортних компаній та постачальників житла. Вони можуть працювати пліч-о-пліч з місцевими навчальними закладами та урядами, щоб створювати привабливі програми та підвищувати якість подорожей, щоб залучити більше людей, щоб приїхати та провести час у тому чи іншому місці [11].
Пізнавальний туризм є однією з галузей туристичної індустрії, що бурхливо розвиваються. Він пропонує унікальну цінність — ідеальне поєднання пригод та навчання. Існує безліч видів пізнавального туризму, кожен із яких має свої переваги. Враховуючи низку переваг, які він пропонує мандрівникам, туристичним та освітнім установам, спільнотам та країнам, можна з упевненістю припустити, що цей сектор має попереду світле майбутнє, що відображено в прогнозованому зростанні світового ринку пізнавального туризму[11].