0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Емоційно-забарвлена лексика у творах для дітей Зірки Мензатюк (ID:285373)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Українська мова
Сторінок: 29
Рік виконання: 2020
Вартість: 600
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ Вступ ...................................................................................................................................3 Розділ 1 Теоретичні засади дослідження ........................................................................................5 1.1. Поняття “ емоційно забарвлена лексика”. Погляди мовознавців на цю категорію слів ...................................................................................................5 1.2. Засоби досягнення емоційності .......................................................................7 1.3. Функції емоційно забарвленої лексики в художніх творах, зокрема призначених для дітей .....................................................................................9 1.4. Дослідження емоційно забарвленої лексики в українському мовознавстві ....................................................................................................11 Розділ 2 Семантико-словотвірна характеристика емоційно забарвленої лексики у творах для дітей З.З.Мензатюк .....................................................................................14 2.1. Тематичні групи емоційно забарвленої лексики ..........................................14 2.2. Слова, емоційність яких закладена в семантиці ...........................................19 2.3. Слова, емоційність яких досягається засобами словотвору ........................24 Висновки ............................................................................................................................27 Список використаної літератури .....................................................................................29
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Основу лексичного складу мови становить загальновживана лексика, яка вживається в різних жанрах усіх стилів і є стилістичним тлом для інших шарів лексики, яким притаманне стилістичне забарвлення. Для загальновживаної лексики не властиве оцінне чи емоційне значення, але частина загальновживаних слів, набуваючи емоційних суфіксів може переходити в розряд емоційно забарвленої лексики . [12,С.173] Емоційно забарвлені слова як засіб вираження почуттів мовця, пов’язаних із суб’єктивним баченням і оцінюванням фрагментів картин світу, мають велике значення як для комунікації, так і для мовної системи сучасної української літературної мови. Емоційно забарвлена лексика активно використовується в розмовному, художньому та публіцистичному стилях мови, адже забезпечує створення образних та емоційно виразних текстів. Такий підхід виявляє небажаність її в науковому та офіційно-діловому стилі. [12,C.173] Емоційно забарвлена лексика вивчалася з погляду її складу та структури, джерел формування, особливостей функціонування, проте порівняно із нейтральною лексикою, лінгвістичний її опис є ще неповним. Досить плідно цей шар лексики досліджувався у зв’язку з комплексним вивченням експресивних засобів української мови. Емоційно забарвлена лексика досліджувалася із стилістичного ( В.А.Чабаненко [17,C.351]), лексикологічного (Л.П.Жаркова [11,C.283], М.А.Жовтобрюх [12,C.444]) та соціолінгвістичного (В.А.Чабаненко [17,C.351]) поглядів. Обрана тема актуальна із огляду на об’єкт дослідження, оскільки емоційно забарвлена лексика у творчості З.З.Мензатюк є недосліджена у сучасному мовознавстві. Отже, об’єкт дослідження - семантика і функції емоційно забарвленої лексики. Предметом нашого аналізу є емоційно забарвлена лексика. Джерело - твори призначені для дітей З.З.Мензатюк: “Таємниці козацької шаблі”[15,C.42], “Київські казки” [14,C.109] , та “Дике літо в Криму” [13,C190]. Метою роботи є семантико-словотвірний аналіз емоційно забарвленої лексики у творах Зірки Мензатюк. Завдання курсової: 1)визначити тематичні групи емоційно забарвленої лексики у творах для дітей З.З.Мензатюк; 2)з’ясувати, якими засобами досягається емоційне забарвлення аналізованих слів; 3)зробити словотвірний аналіз слів, емоційне забарвлення яких досягається засобами словотвору. У роботі як основний використовується описовий метод дослідження.