0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Лінгвалізація концепту ЖІНКА в поетичному дискурсі С. Жадана (на матеріалі поетичної збірки «Динамо Харків») (ID:840123)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Українська мова
Сторінок: 37
Рік виконання: 2022
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП………………………………………………………………………3 РОЗДІЛ 1. НАУКОВІ ОСНОВИ КОНЦЕПТОЛОГІЇ ЯК ГАЛУЗІ ЛІНГВІСТИКИ…………………………………………………………………… 7 1.1. Поняття концепту як засобу формування картини світу у лінгвістиці…………………………………………………………………………7 1.2. Розкриття концепту ЖІНКА у лінгвістичному дискурсі………….11 РОЗДІЛ 2. ЛІНГВАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПТУ «ЖІНКА» У ПОЕТИЧНІЙ ТВОРЧОСТІ С. ЖАДАНА…………………………………………………….16 2.1. Смислові домінанти концепту ЖІНКА, репрезентовані у творчості С. Жадана………………………………………………………………………..16 2.2. Особливості мовного вираження концепту ЖІНКА у поетичних творах……………………………………………………………………………..21 ВИСНОВКИ……………………………………………………………….31 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………….34 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………...37
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВИСНОВКИ Дослідивши особливості лінгвалізації концепту ЖІНКА в поетичному дискурсі С. Жадана (на матеріалі поетичної збірки «Динамо Харків»), ми дійшли таких висновків. 1. З’ясували поняття концепту як засобу формування картини світу у лінгвістиці. Проаналізувавши різні дефініції концепту, ми прийняли точку зору, згідно з якою, концепт є оперативною змістовою одиницею пам’яті, ментального лексикону, концептуальної системи і мови мозку, всієї картини світу, віддзеркаленої в людській психіці. Причому інформація цієї одиниці картини світу може містити відомості і про об’єктивний стан речей у світі, і про уявлювані світи. Підкреслили, що значний вплив на формування уявлення про концепт як певний фрагмент дійсності має культура, в якій розвивається індивід. Зауважили, що на сьогодні ще не існує повного опису концептуальної картини світу певного народу, а опрацьовані лише окремі концепти на матеріалі однієї чи двох і більше мов, досліджуються концепти у творчості одного чи кількох письменників, концепти певного літературного напряму чи жанру тощо. Коротко охарактеризували деякі дослідження вітчизняних науковців, присвячених українській національній концептології. 2. Розкрили сутність концепту ЖІНКА у лінгвістичному дискурсі. Відзначили, що гендерні ознаки мовної картини світу є сутнісними проявами пізнання світу через універсальні та національно специфічні ознаки, що зумовлює неабиякий інтерес науковців різних країн до опрацювання проблеми концептуалізації жінки в мовознавстві. В українському мовознавстві найбільший внесок у дослідження аналізованого концепту внесли такі науковці, як Ю. Абрамова, Ю. Андрущенко, Н. Барвіна, Н. Бондар, О. Бондаренко, М. Колечко, О. Куцик, Т. Ліщук, В. Слінчук, Т. Сукаленко та ін. Розглянули різні підходи дослідників до вивчення концептів, які визначають певні алгоритми таких досліджень. У нашій роботі ми обрали шлях аналізу смислових домінант та особливостей мовного вираження концепту. 3. Виявили смислові домінанти концепту ЖІНКА, репрезентовані у поезіях С. Жадана. Встановили, що у центрі уваги збірки постає місто, життя якого поетом осмислюється як збочення, що найбільш рельєфно виявляється у ставленні до жінки, образ якої або демонізується або вульгаризується. У багатьох поезіях підкреслюється жіноча агресивність, реакцією на яку є страх, який відчувають герої-чоловіки у віршах поета. У численних творах Жадана розгортається мотив вбивства жінки, що певною мірою зумовлено втратою жінками фемінних рис, а саме здатності до любові, турботи, материнства. Поширеною є тема «продажного кохання». Проституція, за Жаданом, є закономірністю міського життя, пронизаного штучністю, тяжінням вимушеної необхідності над людським єством. Зауважили, що ставлення поета до жінок взагалі, і жінок-повій зокрема, принизливе, коливається від зверхньої жалості як до «нижчої» істоти до страху перед їх агресивністю. В індивідуальній мовній картині світу С. Жадана образ жінки-сучасниці набуває знижених, навіть вульгаризовано-згрубілих обрисів. Лише у нечисленних епізодах поет виявляє більш-менш лояльне ставлення до своїх героїнь. 4. Охарактеризували особливості мовного вираження концепту ЖІНКА у поетичній збірці «Динамо Харків». З’ясовано, що ядром досліджуваного концепту є лексема «жінка» в декількох значеннях. Цей концепт являє собою макрофрейм, який складається з декількох пластів. Основу цього макрофрейму складає пласт фізіології, з точки зору якої «жінка» – це істота, яка за статевими ознаками відрізняється від чоловіка. Отже, основною ознакою будь-якої представниці жіночої статі є її здатність до дітонародження. На цей фрейм нашаровуються психологічні, інтелектуальні, соціальні, рольові та інші характеристики. В такому значенні концепт ЖІНКА у збірці С. Жадана має основне вживання. Підкреслили, що когнітивні ознаки розподілені за типом інформації, яку вони відтворюють на образні, енциклопедичні та інтерпретаційні. Серед образних ознак найбільша кількість компонентів стосується візуального сприйняття жіночої постаті поетом текстів поетом. Інші перцептивні ознаки розподілені відповідно до сприйняття інформації про денотат концепту за допомогою сенсорної системи людини. Зазначили, що до складу образного поля було належать когнітивні образи, які репрезентовані за допомогою концептуальних метафор. Виявили, що концепт ЖІНКА у контексті поетичної творчості С. Жадана характеризується такими моделями концептуальних метафор,як: жінка-Сонце, жінка-Місяць, жінка-водна стихія, жінка-погодні явища, жінка-птах, жінка-риба, жінка-рослина. Дослідження енциклопедичного поля концепту дозволило віднести розподілені ознаки до категорійної, диференційної, описової та ідентифікаційної зон. Також визначені позитивні й негативні авторські конотації, що оприявнюють особисте ставлення автора поезій до денотату концепту. Вербалізуються жіночі характеристики та ролі за допомогою широкого спектру епітетів, порівнянь, метафоричних конструкцій, що дають влучні оцінки й передають ставлення поета до своїх ліричних героїнь.