Зразок роботи
Висновки
1. Розмивання бази оподаткування та виведення прибутку з-під оподаткування (англ. base erosion and profit shifting, BEPS) – це схема уникнення оподаткування, що полягає у штучному виведенні доходів з одних держав, де вони генеруються, проте в яких діють високі ставки податків, в інші держави, що мають низький (або нульовий) рівень податкового навантаження та в яких майже відсутня економічна активність.
2. За оцінками OECD застосування MNE таких схем дозволяє їм знизити рівень податкового навантаження на 4-8% (що у грошовому еквіваленті для держав OECD та G20 становить 100-250 млрд дол. США щорічно).
3. Основними передумовами, що дають можливість MNE уникати «належного» оподаткування є: законодавчі відмінності держав, електронна комерція, трансфертне ціноутворення, неефективність боротьби з ухиленням від оподаткування в деяких державах, існування режимів преференцій.
4. Проект (план дій) BEPS передбачає впровадження 15 заходів, спрямованих на боротьбу зі схемами ухилення від оподаткування (або деофшоризації прибутків), що надають урядам держав-учасниць як міжнародні, так і внутрішні правила й інструменти, необхідні для запобігання ухиленню від сплати податків, а також для забезпечення оподаткування прибутку там, де здійснюється економічна діяльність, що створює вартість та приносить прибуток.
5. 1 січня 2017 року Україна приєдналася до Програми розширеного співробітництва в рамках Організації економічного співробітництва та розвитку та, відповідно, взяла зобов’язання імплементувати мінімальні стандарти Проекту BEPS, а саме – чотири обов’язкові заходи (з п’ятнадцяти існуючих).
6. 23 липня 2018 року Україна підписала Багатосторонню конвенцію про виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування.
7. У міжнародній практиці існує 6 основних принципів оподаткування:
приналежності податку;
рівності і справедливості в оподаткуванні;
нейтральності експорту та імпорту капіталу;
взаємності;
«витягнутої руки»;
однократності оподаткування.
8. ОФЦ – або держава в цілому, або регіон держави, на території якого діє особливо привілейований режим, що стосується ділових, виробничих, фінансово-банківських, торгових та інших умов.
9. Розвиток ОФЦ зумовили такі обставини:
відсутність спеціальних правил, що регулюють відтік і приплив фінансових коштів;
міжнародна основа угод, що не зачіпало внутрішньої законодавчої бази держави;
розвиток сучасних засобів зв’язку та інформаційних технологій на основі створюваних ОФЦ;
дія ОФЦ в умовах високої внутрішньої соціально-політичної стабільності, стійкої фінансової системи держави та відповідного ділового клімату, що забезпечує конфіденційність угод;
доступність ОФЦ, оскільки вони розташовувалися на перехрестях міжнародних шляхів сполучення або поблизу них та були з’єднані зі світовими ринками.
10. На початку червня 2021 року на саміті G7 (в англійському графстві Корнуолл) було оголошено про те, що лідери семи найбільших світових економік, де розташовується істотна частка найбагатший компаній світу, збираються ввести глобальну ставку корпоративного податку з метою оподаткування міжнародних компаній за основною ставкою податку в розмірі не менше 15%.
11. В результаті введення нових заходів зникне стимул вдаватися до методів виведення прибутку з-під оподаткування, коли великі компанії штучно переводять прибуток з держав, де надаються товари і послуги, в інші юрисдикції, що мають більш пільгові умови оподаткування, зокрема в ОФЦ. Проте Введенню корпоративного податку можуть серйозно заперечувати юрисдикції з низьким оподаткуванням (у зв’язку з отриманням ними збитків).
ЗВІТ АНТИПЛАГІАТУ 86%.