Зарубіжний та вітчизняний досвід децентралізації і формування територіальних громад (ID:889365)
Зміст
ВСТУП………………………………………………………………………………..3
РОЗДІЛ 1. ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ І ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД………………………………..……………………6
1.1. Особливості реформи децентралізації у Французькій Республіці………..…6
1.2. Досвід децентралізації і формування територіальних громад у Республіці Польща………………………………………………………………………………15
1.3. Децентралізація та створення територіальних громад у Королівстві Швеція та Королівстві Данія……..…………………………………………………………23
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 1………………………………………………………32
РОЗДІЛ 2. РЕФОРМА ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ……..…………………34
2.1. Законодавча основа реформи місцевого самоврядування в Україні………………………………………………………………………………34
2.2. Формування територіальних громад в Україні: основні положення та кращі практики….…………………………………………………………………………41
2.3. Ініціативи та перспективи розвитку децентралізації в Україні……….……48
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2………………………………………………………53
РОЗДІЛ 3. ПОРІВНЯННЯ ЗАРУБІЖНОГО ТА ВІТЧИЗНЯНОГО ДОСВІДУ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ І ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД….…...54
3.1. Децентралізація у Республіці Польща та Україні…..………….……………54
3.2. Реформа системи місцевого самоврядування у Французькій Республіці та Україні………………………………………………………………………………57
3.3. Порівняння досвіду децентралізації та створення територіальних громад у державах Північної Європи та Україні……………………………………….…...60
РЕКОМЕНДАЦІЇ ТА ВИСНОВКИ……………………………………………….65
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………….69
Зразок роботи
Порівняння децентралізації в Україні з децентралізацією в Французькій Республіці та Республіці Польща одночасно ґрунтується на тому, що органи влади України, насамперед, при впровадженні реформи використовували досвід цих двох країн.
На сьогоднішній день Французька Республіка також йде шляхом укрупнення територій. Останні зміни відбулися на рівні регіонів, кількість яких була зменшена. В цьому контексті можна проводити паралелі з Україною, хоча в нас останні зміни відбулися щодо зменшення кількості районів.
Серед спільних ознак в місцевому самоврядуванні України, Французької Республіки та Республіки Польща виділяється та, що в кожній із держав створено три рівні місцевого самоврядування. На нашу думку, польська трирівнева структура місцевого самоврядування майже ідентична до української, а французька в цьому випадку має свої особливості, зокрема через широкомасштабне міжмуніципальне співробітництво.
Основною відмінністю трирівневої структури Французької Республіки від української та польської є те, що департаменти мають значно більший обсяг повноважень, а комуни, виступаючи основною поки що адміністративно-територіальною одиницею є нечисленними за кількістю населення. Саме тому у Французькій Республіці міжмуніципальні структури сьогодні фактично заміняють самоврядування на рівні комун, а її уряд всяко заохочував створення міжмуніципальних об’єднань. Водночас департаменти мають найбільше повноважень щодо соціальної політики, землевпорядкування, охорони довкілля, в той час як в Україні за це відповідатимуть об’єднані територіальні громади.
Інші роботи з даної категорії: