Зміст
Ситуаційне завдання 1
Наступна інформація відноситься до продукту А
Ціна продажу за одиницю 100£
Змінні витрати на одиницю 56£
Постійні витрати 220 000£
Плановий обсяг продаж 7 500 од.
Необхідно:
1. Розрахувати точку беззбитковості у кількісному виразі (в од.) і вартісному вираженні (в сумі доходу);
2. Розрахувати запас міцності (в % до планового обсягу продаж)
Ситуаційне завдання 2
Компанія виготовляє і продає продукт з наступною структурою ціни і витрат:
¥/од. ¥/од.
Ціна продажу 120
Прямі матеріали 22
Прямі витрати на оплату праці 36
Змінні накладні витрати 14
Постійні накладні витрати 12
84
Прибуток на од. 36
Постійні накладні витрати розподіляються по методу повного споживання витрат на базі нормальної величини обсягу виробництва 2 000 од. в місяць припустимо, що сума постійних витрат стабільна кожного місяця.
Плановий обсяг продаж на наступний місяць складає 2 200 од.
Необхідно:
1. Розрахувати точку беззбитковості у кількісному вираженні (в од.) на місяць.
2. Розрахувати запас міцності на наступний місяць.
3. Плановий прибуток на наступний місяць.
4. Суму доходу, яку необхідно отримати для досягнення прибутку ¥96 000 в місяць.
5. Коефіцієнт співвідношення маржинального прибутку до доходу від продаж.
6. Точку беззбитковості у вартісному вираженні.
Ситуаційне завдання 3
Зведений бюджет прибутків і збитків компанії на наступний рік, при досягненні завантаження виробничих потужностей на рівні 75% представлено у таблиці:
€ €
Продаж 9 000 од. по 32€ 288 000
мінус
Прямі матеріальні витрати 54 000
Прямі трудові витрати 72 000
Постійні виробничі накладні витрати 42 000
Змінні виробничі накладні витрати 18 000
186 000
Валовий прибуток 102 000
мінус: адміністративні і збутові витрати
постійні 36 000
змінні в залежності від обсягу продаж 27 000
63 000
Чистий прибуток 39 000
Також оцінюються два можливі варіанти:
І) зниження ціни продажу за одиницю до 28€ викличе зростання попиту, який дозволить збільшити завантаження виробничих потужностей компанії до 90% без додаткових витрат на рекламу.
ІІ) з метою формування попиту на рівні, який необхідний для повного завантаження виробничих потужностей, необхідно знизити ціну на рівні 15% у порівнянні з її поточним значенням, а також витратити на проведення спеціальної рекламної компанії 5 000 €
Необхідно:
1. розрахувати точку беззбитковості в одиницях, базуючись на початковому варіанті бюджету;
2. розрахувати прибуток і точку беззбитковості, які можуть бути отримані в результаті здійснення кожного із двох сценаріїв і порівняти результати з аналогічними показниками, при умові виконання початкового бюджету
3. компанія прийняла рішення виконувати початковий бюджет і попросила Вас розрахувати обсяг виробництва і продаж (в од.), який забезпечить її прибутком на рівні 45 500€.
Ситуаційне завдання 4
Річний обсяг виробництва і продажу продукції підприємства становить 1.100.000. Витрати на оренду виробничого та адміністративного приміщень, їх утримання становлять 300 тис. грн. на рік. Витрати на управління, інженерне та виробничо-господарське обслуговування становлять 150 тис. грн. на рік, річна сума амортизації власного устаткування — 80 тис. грн. Змінні витрати на 100 грн. продажу продукції становлять 65 грн.
Необхідно:
1. Визначити обсяг беззбиткового виробництва і коефіцієнт безпеки виробництва.
2. Побудувати графік динаміки загальних витрат та обсягу продажу продукції, попередньо визначивши необхідні функції цих показників.
3. Проаналізувати, як зміниться прибуток підприємства, якщо обсяг виробництва(продажу) зросте на 30 %.
Ситуаційне завдання 5
ПАТ «Краківське» виготовляє три види продукції в одному виробничому процесі (спільному) і реалізує їх з такими показниками:
Показник Вид продукції
А Б В
Ціна реалізації, грн за одиницю продукції 0,80 0,90 1,10
Змінні витрати на одиницю продукції, грн 0,6 0,75 1,00
Питома вага окремих видів продукції у загальному обсязі виробництва, % 50 40 10
Постійні витрати підприємства за місяць становлять 25500 грн
Фактичний обсяг виробництва всіх видів продукції разом 400000 од.
Необхідно визначити:
1) точку беззбитковості, запас міцності та коефіцієнт запасу міцності;
2) обсяг реалізації кожного виду продукції для отримання загальної суми чистого прибутку 13770 грн (при ставці оподаткування прибутку - 18%.)
Ситуаційне завдання. 6
Компанія виготовляє два продукти «1» і «2» - з одного виду сировини. Інформація про витрати за продуктами подана в табл.:
«1», $ «2», $
Ціна продажу 20,00 18,00
Сировина ($2,00 на кг) 6,00 5,00
Витрати праці 4,00 3,00
Змінні непрямі витрати 2,00 1,50
Маржа на од. 8,00 8,50
Максимальний попит на продукти :
продукт «1» 500 од. на тиждень
продукт «2» Не обмежений
Необхідно:
Визначити скриту ціну на матеріал, при умові що кількість сировини обмежена до 2 000 кг на тиждень.
Ситуаційне завдання. 7
Наступна інформація відноситься до трьох видів послуг, які надає компанія:
Послуга А Послуга Б Послуга В
$ $ $
Ціна клієнту за 1 послугу 100 150 160
Прямі матеріали 15 30 25
Прямі витрати праці 25 35 30
Змінні накладні витрати 15 20 22
Постійні накладні витрати 25 50 50
Усі види послуг надають одні і ті ж працівники, ставка оплати яких складає $25,00 на год.
Необхідно:
Визначити найбільш прибуткові і найменш прибуткові види послуг при обмежених трудових ресурсах.
Ситуаційне завдання. 8
Компанія виготовляє чотири продукти , використовуючи різну кількість матеріалу, в якому має дефіцит. Доступна наступна бюджетна інформація:
Продукт Е1 Продукт Е2 Продукт Е3 Продукт Е4
$/од. $/од. $/од. $/од.
Ціна продажу 90 112 123 130
Матеріал ($6 за кг) 24 33 41 30
Витрати на виробництво 40 65 65 55
64 98 106 85
Прибуток 26 14 17 18
Маш/год на од. 0,5 0,5 0,6 0,6
Витрати на виробництво включають загальні постійні витрати, які розподіляються по ставці $30 на маш/год.
Необхідно:
Складіть рейтинг найбільш прибуткового використання матеріалу для виробництва продуктів Е1-Е4.
Ситуаційне завдання. 9
Компанія має обмеженні ресурси матеріалів і трудових ресурсів. Компанія виготовляє два продукти Х і У, на які сформувався необмежений попит за поточними цінами. Потреба у ресурсі для виробництва продуктів наступна:
Продукт Х Продукт У
Матеріали 2 кг 4 кг
Витрати праці 3 люд/год 1 люд/год
Компанія прагне максимізувати прибуток. Кожна одиниця продукту Х приносить маржу $12.
Необхідно:
Визначити мінімальну маржу, яку повинен приносити продукт У, щоб його виробництво було доцільним при складанні бюджету, направленого на максимізацію прибутку.
Ситуаційне завдання. 11
Компанія вирішує, продовжувати виробництво напівфабрикатів самостійно, чи закупляти на ринку у стороннього постачальника. На рік використовується 12 000 напівфабрикатів.
Витрати на виробництво включають:
$ /од.
Прямі матеріальні витрати 3,00
Прямі витрати на оплату праці 4,00
Змінні непрямі витрати 1,00
Прямі (специфічні) постійні накладні витрати 2,50
Інші постійні накладні витрати 2,00
12,50
Якщо робітників не використовувати для виробництва напівфабрикатів, вони можуть бути переведені на виробництво іншого продукту, попит на який не обмежений. Інший продукт приносить маржу $10,00 на од., проте вимагає трудозатрат в сумі $8,00 на од.
Необхідно:
Визначити максимальну ціну напівфабрикату, при якій придбання у стороннього постачальника буде вигіднішим, а ніж власне виробництво.
Ситуаційне завдання. 12
Вся можлива виробнича потужність обладнання заводу використовується для виробництва ключових компонентів. Витрати на використання обладнання наступні:
$
Змінні витрати 15 000
Постійні витрати 50 000
65 000
Якщо компоненти купляти у зовнішнього постачальника, то обладнання можна використовувати для виробництва продукту, який принесе маржинальний прибуток в сумі $25 000.
Необхідно:
Визначити максимальну ціну, яку готова заплатити компанія, орієнтована на максимальний прибуток, зовнішньому постачальнику за такий компонент.
Ситуаційне завдання. 13
Компанія очікує наступні обсяги продаж на три місяці бюджетного року:
Квітень 12 000 од.
Травень 15 000 од.
Червень 18 000 од
Залишок готової продукції на початок квітня очікується в кількості 3 600 од. Залишок готової продукції на кінець місяця повинен складати 30% від обсягів продаж наступного місяця.
Необхідно:
Визначити очікуваний обсяг виробництва в травні
Ситуаційне завдання 15
Компанія ідентифікувала чотири можливих результати наслідків впровадження стратегії маркетингу:
Результат Прибуток, $ Ймовірість
А 100 000 0,10
Б 70 000 0,40
В 50 000 0,30
Г (20 000) 0,20
Необхідно:
Розрахувати очікувану вартість нової стратегії.
Очікувана вартість нової стратегії = ∑прибуток * ймовірність отримання такого прибутку = 100000*0,1+ 70000*0,4+ 50000*0,3 – 20000*0,2 = $49000
Ситуаційні завдання 18
Щоденний попит на продукти з обмеженим терміном споживання, характеризується наступним розподілом ймовірності:
Попит, од. Ймовірність
100 0,25
200 0,40
300 0,35
Затрати на одну одиницю складають $4, а ціна продажу - $8. Продукти, що не були реалізовані – утилізуються в кінці дня.
Необхідно:
Розрахувати кількість одиниць продукції, які потрібно закупляти на початок кожного дня, щоб максимізувати прибуток компанії, якщо обсяг попиту буде нам відомий.
Ситуаційні завдання 19
Компанія оцінює змінні витрати і ціну продажу на свій продукт наступним чином:
Ціна продажу за одиницю Змінні витрати на одиницю
$ Ймовірність $ Ймовірність
40 0,30 20 0,55
50 0,45 30 0,25
60 0,25 40 0,20
Компанія може постачати щотижня 1 000 одиниць продукту не залежно від ціни продажу. Ціна продажу і затрати на одиницю не мають прямої залежності
Необхідно:
Визначити ймовірність того, що маржа за тиждень перевищить суму $20 000 ( з округленням до цілого числа)
Ситуаційні завдання 20
Пекар намагається визначити, яку кількість партій хліба «Родинний» йому необхідно випікати кожного дня. Щоденний попит займає діапазон від 10 до 12 партій. Кожна партія випеченого хліба продається з маржею $50, а непродана – збиток $20.
Необхідно:
Визначити кількість партій, яку повинен випікати пекар кожного дня, керуючись методом прийняття рішень – «мінімакс».
Ситуаційні завдання 21
п. Петро замовляє букети квітів в оптового постачальника, а потім продає їх сам на ринку. п. Петро розміщує замовлення до того, щоб дізнатися попит, всі непродані квіти у кінці дня – викидають.
Таблиця результатів показує величину прибутку, яку може отримати п. Петро в залежності від кількості замовлень і рівня попиту на ринку.
$
Замовлення
Попит 20 букетів 30 букетів 40 букетів 50 букетів
20 букетів 60 20 (20) (60)
30 букетів 60 90 50 10
40 букетів 60 90 120 80
50 букетів 60 90 120 150
Необхідно:
Визначити необхідну кількість букетів, керуючись методом прийняття рішень – «мінімакс».
Ситуаційні завдання 22
Компанія продає 90 000 од. продукту У на рік. При такому рівні виробництва і продажу, ціна продажу складає $ 50, а змінні затрати -$ 21 на одиницю. Річна сума постійних витрат складає $1 200 000. Команда менеджерів оцінює пропозицію по зниженні ціни продажу до $ 45 за одиницю.
Очікуваний рівень попиту при новій ціні продажу ($ 45 за одиницю) і його ймовірність є такими:
Попит Ймовірність
100 000 0,45
120 000 0,55
Також відомо, що із збільшенням обсягу виробництва і продажу, ймовірна наступна зміна змінних витрат на одиницю:
Змінні витрати на од. Ймовірність
$ 20 0,40
$ 18 0,60
Необхідно:
1. Визначити ймовірність того, що зниження ціни до $ 45 за одиницю приведе до росту прибутку 10 % (з округленням до цілого числа.
2. Визначити, яка буде очікувана вартість прибутку, якщо знизити ціну до $ 45 за одиницю.
Ситуаційні завдання 23
Компанія очікує, що продажі нового продукту складуть 1 000 од. на місяць, проте існує невизначеність відносно ціни продажу і змінних витрат на виробництво одиниці продукції. Наступні розрахунки ціни продажу, змінних витрат і відповідної їм ймовірності є такими:
Ціна продажу Змінні витрати на од.
€ за од. Ймовірність € за од. Ймовірність
20 25% 8 20%
25 40% 10 50%
30 35% 12 30%
Сума постійних витрат на новий продукт в місяць складає € 5 000.
Необхідно:
1. Визначити очікувану вартість маржинального прибутку за місяць;
2. Ймовірність того, що маржинальний прибуток в місяць перевищить € 13 500.
Ситуаційні завдання 24
Комітет нового гольф клубу «Петя і Партнери» встановлює розмір річних членських внесків. Кількість членів нового клубу залежить від суми внесків і загальної ситуації в країні. Прогноз грошових потоків від членських внесків є таким:
Рівень членства
Членські внески, € Низький Середній Високий
€ 000 € 000 € 000
600 360 480 540
800 400 440 480
900 360 405 495
1000 320 380 420
Необхідно:
1. Визначити суму членських внесків, керуючись методом прийняття рішень – «максимін».
2. Визначити суму членських внесків, керуючись методом прийняття рішень – «мінімакс».