Аналіз прибутку та рентабельності і його організація (ID:553973)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП…..……………………………………………………………………………….3
РОЗДІЛ 1. ПОНЯТТЯ ПРИБУТКУ ТА РЕНТАБЕЛЬНОСТІ ТА ЇХ ХАРАКТЕРИСТИКА……………………..………………...…………….……………..5
1.1. Сутність та формування прибутку підприємства та задачі його аналізу ...………5
1.2. Поняття та задачі аналізу рентабельності діяльності підприємств….……………9
1.3. Методика планування прибутку і рентабельності………………...….…………..10
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ПЛАНУВАННЯ ПРИБУТКУ ТА РЕНТАБЕЛЬНОСТІ НА ПАТ УКРНАФТА…………………………………..…………………………..............13
2.1. Загальна характеристика підприємства ПАТ Укрнафта………………………….13
2.2. Структура підприємства ПАТ Укрнафта та фінансовий стан ……………….......14
2.3. Аналіз прибутку на підприємстві ПАТ Укрнафта. ……………………....…........17
2.4. Показники рентабельності ПАТ Укрнафта…….… ……………………....…........21
РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ ТА РЕНТАБЕЛЬНОСТІ НА ПІДПРИЄМСТВІ………………………………..……….25
3.1. Фактори впливу на прибуток підприємства та напрями підвищення прибутковості ……………………………………………………………….…………...25
3.2. Шляхи підвищення рівня рентабельності діяльності підприємства ……...…….32
ВИСНОВКИ......…………………………………………………………………………36
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………..............38
ДОДАТКИ………………………………………………………………………….........40
Зразок роботи
ВСТУП
Кожне підприємство в процесі свого функціонування має на меті досягнення максимального прибутку, а це не можливо без ефективного управління ним. В свою чергу управління виступає творчим процесом керівника, що ґрунтується на основі даних що відображають реальний стан речей на підприємстві.
Узагальнюючим фінансовим показником діяльності підприємства є прибуток. Прибуток - це та частина виручки, що залишається після відшкодування всіх витрат на виробничу й комерційну діяльність підприємства.
Прибутковість підприємства вимірюється двома показниками - прибуток і рентабельність. Прибуток виражає абсолютний ефект без урахування використаних ресурсів, тому для аналізу його доповнюють показником рентабельності.
Рентабельність - це відносний показник ефективності роботи підприємства, котрий у загальній формі обчислюється як відношення прибутку до витрат (ресурсів). Рентабельність має кілька модифікованих форм залежно від того, які саме прибуток і ресурси (витрати) використовують у розрахунках.
...
РОЗДІЛ 1. ПОНЯТТЯ ПРИБУТКУ ТА РЕНТАБЕЛЬНОСТІ ТА ЇХ ХАРАКТЕРИСТИКА
1.1. Сутність та формування прибутку підприємства та задачі його аналізу.
Функціонування підприємства, незалежно від виду його діяльності і форм власності, в умовах ринку визначається його здатністю приносити достатній прибуток.
Прибуток - це кінцевий результат діяльності підприємства, що характеризує абсолютну ефективність його роботи. В умовах ринкової економіки прибуток є найважливішим чинником стимулювання виробничої і підприємницької діяльності підприємства та створює фінансову основу для її розширення, задоволення соціальних і матеріальних потреб трудового колективу. Також прибуток можна визначити як головне джерело фонду підприємства, з одного боку, а також джерело доходів державного та місцевих бюджетів.
А також прибуток - один із основних господарських показників роботи підприємства. За його допомогою визначаються рівень рентабельності, тобто прибутковості, а також ефективність функціонування підприємства. Прибуток формується, як різниця між виручкою від реалізації продукції і витратами на виробництво та її продаж. Якщо власні витрати перевищують грошові надходження від реалізації, мають місце збитки від реалізації.
Фінансові результати діяльності підприємства характеризуються сумою отриманого прибутку та рівнем рентабельності. Прибуток підприємства отримують головним чином від реалізації продукції, а також від інших видів діяльності (здача в оренду основних фондів, комерційна діяльність на фінансових та валютних біржах та ін.). Прибуток - це частина чистого доходу, який безпосередньо отримують суб'єкти господарювання після реалізації продукції. Тільки після продажу продукції чистий дохід приймає форму прибутку. Кількісно вона являє собою різницю між чистим виторгом (після виплат податку на додану вартість, акцизного збору та інших відрахувань із виторгу до бюджетних і не бюджетних фондів) та повної собівартості реалізованої продукції.
Основною метою аналізу прибутку є розробка і обґрунтованих управлінських рішень, направлених на підвищення ефективності діяльності господарюючого суб'єкта.
Першочерговими завданнями аналізу фінансових результатів, завдяки яким досягається його головна мета, є :
- оцінка динаміки абсолютних показників фінансових результатів (прибутку і рентабельності);
- визначення напряму і розміру впливу окремих факторів на суму прибутку та рівень рентабельності;
- виявлення та оцінка можливих резервів зростання прибутку й рентабельності;
...
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ПЛАНУВАННЯ ПРИБУТКУ ТА РЕНТАБЕЛЬНОСТІ НА ПАТ УКРНАФТА
2.1.Загальна характеристика підприємства.
ПАТ «Укрнафта»— найбільша нафтовидобувна компанія України, видобуває понад 86 % нафти, 28 % газового конденсату та 16 % газу від загального видобутку вуглеводнів в Україні. Розробляє родовища вуглеводнів на території двох нафтогазоносних регіонів України, що охоплюють Львівську, Івано-Франківську, Чернівецьку, Сумську, Чернігівську, Полтавську та Харківську області, 2 571 нафтових та газових свердловин, 563 АЗС у 26 регіонах України.
На початку 1945 року на базі Укрнафтокомбінату створено Державне підприємство "Виробниче об'єднання «Укрнафта», яке мало забезпечувати видобуток нафти в Україні.
ВАТ «Укрнафта» Компанія створена відповідно до рішення Державного комітету України по нафті і газу від 23 лютого 1994 року N 57 шляхом перетворення (корпоратизації) Державного підприємства "Виробниче об'єднання «Укрнафта» у відкрите акціонерне товариство. В 1997 і 1999 році були проведені додаткові емісії акцій, в результаті чого статутний фонд збільшився в 21 рази.
2017 року частка товариства у загальному видобутку нафти з газовим конденсатом в Україні складає 65,7 %, частка у загальному видобутку газу — 5,3 %. Станом на 01.01.2018 р. ПАТ «Укрнафта» володіє 82 спеціальними дозволами на видобування (промислову розробку родовищ) вуглеводнів. На балансі підприємства перебуває 43 бурові установки. ПАТ «Укрнафта» володіє однією з найбільших в Україні мереж заправних станцій, присутньою у більшості регіонів країни. На 1 січня 2018 р. ПАТ «Укрнафта» експлуатувала 537 АЗС.
Інші роботи з даної категорії: