Зразок роботи
3.2 Удосконалення виробничо-технологічного процесу кейтерінгового обслуговування в ресторані
У підрозділі 2.2 детально проаналізовано процес організації кейтерінгу рестораном , при цьому виявляючи вади, недоліки, яким слід приділити належну увагу і по можливості вдатися до їх усунення. Кейтерінгове обслуговування даного ресторану функціонує протягом 5 років, і, як наслідок, за відносно тривалий період часу виникла велика кількість проблем, пов’язаних з організацією кейтерінгу. Їх вдосконалення є необхідним пунктом для подальшого розвитку послуги кейтерінгового обслуговування рестораном .
В першу чергу, слід розглянути процес відбору персоналу на кейтерінгове обслуговування. Як вже зазначалося, обслуговування здійснюється в середньому одним офіціантом на 40 осіб, що є недостатнім. Якість проведення заходу знижується в кілька разів у зв’язку з обсягом роботи, які виконують офіціанти під час кейтерінгового обслуговування протягом 15-16 годин. Проблема полягає саме в в пошуку персоналу для безпосереднього проведення заходу (адміністратор, офіціанти, кухарі). При невеликих корпоративних заходах досить залучити працівників ресторану, які не працюють в цей день (безумовно, з більш високою оплатою). Але в будь-якому випадку виникають ситуації, коли керівництво змушене вдатися до пошуку додаткового персоналу. Це можуть бути кваліфіковані працівники інших підприємств громадського харчування, які в минулому працювали в ресторані «Студія кейтерінгу Chef», що є найбільш сприятливим варіантом. Однак при великих корпоративних заходах керівництво змушене шукати персонал, який працював або працює в громадському харчуванні, проте не пов’язаний з особливостями кухні ресторану «Студія кейтерінгу Chef». Як наслідок, якість обслуговування, відсутність знань персоналом особливостей проведення певного кейтерінгового обслуговування позначаються на загальному враженні гостей, що, може призвести до негативних наслідків в майбутньому.
Для поліпшення якості кейтерінгового обслуговування в закордонній практиці вжито такі заходи: перед тим, як безпосередньо брати участь в обслуговуванні заходів, кожен працівник проходить нетривалі курси (незалежно, є він працівником ресторану чи ні), які надають йому всю необхідну інформацію і специфіку кейтерінгового обслуговування рестораном.
За аналогією слід чинити і ресторану «Студія кейтерінгу Chef». Більш того, найкращим варіантом для проведення даних курсів буде участь в них працівників, які безпосередньо брали участь в кейтерінговому обслуговуванні заходів.
Звертаючи увагу на організаційну структуру ресторану «Студія кейтерінгу Chef», можна помітити, що відсутній працівник і в адміністративному апараті, і в оперативному, який займається саме розвитком кейтерінгового обслуговування. На даний момент ці функції належать директорові, що є практично неможливим для приділення належної уваги як розвитку ресторану, так і розвитку кейтерінгу.
У недавньому минулому була присутня така посада в організаційній структурі, однак, за словами засновника, наявність подібної посади є зайвими витратами для ресторану. Слід зазначити, що в той нетривалий період часу розгорнулася дійсно продуктивна кампанія щодо поліпшення кейтерінгового обслуговування, вдосконалення організації самого процесу, проте це вимагало додаткових витрат.
Наприкінці даного розділу слід зазначити, що для ефективного функціонування будь-якого підприємства індустрії гостинності, зокрема громадського харчування, необхідний постійний пошук шляхів вдосконалення організації роботи, незважаючи на те, що це може зажадати різного роду витрат: як фінансових, так і трудових та тимчасових.