Зміст
Вступ
Розділ 1 реструктуризація та санація, як об'єктивні передумови економічно-ефективних та соціально-справедливих трансформацій суспільної економіки
1.1 Інформаційна та нормативно-правова база з питань
реструктуризації та санації підприємств
1.2 Сутність та механізм фінансової санації
1.3 Зміст та порядок проведення реструктуризації підприємств
Розділ 2 аналіз та оцінка фінансово-майнового стану ват «таксопарк»
2.1 Організаційно-економічна характеристика ВАТ «Таксопарк»
2.2 Аналіз фінансово-майнового стану підприємства
2.3 Аналіз причин кризової ситуації та сильних і слабких
сторін підприємства
Розділ 3 розробка та обгрунтування заходів щодо фінансового оздоровлення підприємства
Висновки
Список використаної літератури
Зауважимо, що банкрутство та ліквідація підприємства означають не лише збитки для його акціонерів, кредиторів, виробничих партнерів, споживачів послуг, а й зменшення податкових надходжень до бюджету, зростання безробіття, що зрештою може стати одним із чинників макроекономічної нестабільності. Істотним є те, що серед підприємств, справи про банкрутство яких перебувають на розгляді, значний відсоток становлять такі, що тимчасово потрапили в скрутне становище. Вартість їхніх активів набагато вища за кредиторську заборгованість. За умови проведення санації (оздоровлення) чи реструктуризації ці підприємства можуть розрахуватися з боргами і продовжити діяльність. Проте через недосконале законодавство, відсутність належного теоретико-методичного забезпечення санації, дефіцит кваліфікованого фінансового менеджменту та з інших суб'єктивних і об'єктивних причин багато з потенційно життєздатних підприємств, у тому числі тих, що належать до пріоритетних галузей народного господарства України, стають потенційними банкрутами.
Для вибору найефективніших форм санації, прийняття правильних рішень щодо усунення негативних процесів передусім необхідно ідентифікувати причини фінансової неспроможності суб'єкта господарювання.
Фактори, які можуть призвести до фінансової кризи на підприємстві, поділяють на зовнішні, або екзогенні (які не залежать від діяльності підприємства), та внутрішні, або ендогенні (що залежать від підприємства).
Розрізнюють три види кризи:
1. стратегічна криза (коли на підприємстві зруйновано виробничий потенціал і відсутні довгострокові фактори успіху);
2. криза прибутковості (перманентні збитки вихолощують власний капітал, і це призводить до незадовільної структури балансу);
3. криза ліквідності (підприємство є неплатоспроможним або існує реальна загроза втрати платоспроможності).
Між розглядуваними видами кризи існують тісні причинно-наслідкові зв’язки: стратегічна криза спричинює кризу прибутковості, яка, у свою чергу, приводить до втрати підприємством ліквідності. Зумовлене зовнішніми та внутрішніми факторами зменшення обсягів реалізації продукції призводить, з одного боку, до зниження прибутковості та до збитковості, а з іншого — до зниження рівня ліквідності та платоспроможності. Закономірним результатом розвитку симптомів фінансової кризи є непомірна кредиторська заборгованість, неплатоспроможність та банкрутство підприємства.
З наведеного аналізу можна зробити наступні висновки:
1. підприємство знаходиться в глибокій фінансовій кризі;
2. темп росту основних фінансових показників незначний ;
3. без вагомих змін у процесі роботи підприємства і застосування реформаторських мір процес санації на підприємстві може затягтися на кілька десятків років.
Підприємство може розраховувати на допомогу з боку кредиторів, тому що вони заінтересовані в беззбитковій діяльності ВАТ «Таксопарк»
З огляду на вище сказане можна сказати, що ВАТ «Таксопарк» має реальну змогу подолати кризу, вийти на беззбитковий режим діяльності, уникнути банкрутства (ліквідації) підприємства.
Перелік графічного матеріалу
Таблиця 2.1 Техніко-економічна характеристика ВАТ «Таксопарк» за 2004 – 2006 рр.
Таблиця 2.2 Аналітична характеристика засобів (майна) ВАТ «Таксопарк» за 2004 – 2006 рр.
Таблиця 2.3 Оцінка власних та позичених коштів ВАТ «Таксопарк» за 2004 – 2006 рр.
Таблиця 2.4 Оцінка майнового стану ВАТ «Таксопарк» за 2004 – 2006 рр.
Таблиця 2.5 Показники фінансової стійкості ВАТ «Таксопарк»за 2004 - 2006 роки.
Таблиця 2.6 Перевірка ліквідності балансу за 2004 – 2006 рр.
Таблиця 2.7 Аналіз платоспроможності ВАТ «Таксопарк» за 2004 – 2006 р.
Таблиця 2.8 Характеристика показників платоспроможності підприємства за 2004 – 2006 рр.
Таблиця 2.9 Оцінка ділової активності підприємства за 2004 – 2006 рр.
Таблиця 2.10 Показники рентабельності ВАТ «Таксопарк» за 2004 – 2006 рр.
Таблиця 2.12 Аналіз дебіторської та кредиторської заборгованості ВАТ «Таксопарк» за 2004 – 2006 рр.
Рис. 2.2 Матриця SWOT – аналізу
Таблиця 3.1 Дебіторська заборгованість ВАТ «Таксопарк» станом на 01.01.2007 р.