Зміст
ЗАВДАННЯ 1.
У таблиці 1 наведені дані, які характеризують фінансово-господарську діяльність підприємства «А» протягом двох періодів.
Необхідно:
1. Визначити вплив ціни за реалізацію одиниці продукції, собівартості реалізації одиниці продукції, обсягу реалізації продукції на зміну рентабельності валової продукції підприємства «А».
2. Визначити питому вагу впливу зазначених факторів на рентабельність валової продукції підприємства.
3. За результатами розрахунків зробити висновки.
Таблиця 1 – Вихідні дані для аналізу валової рентабельності продукції підприємства «А» за два періоди
Остання цифра залікової книжки Показники Продукція А Продукція Б Продукція В Продукція Г
Базовий період Звітний період Базовий період Звітний період Базовий період Звітний період Базовий період Звітний період
6 Ціна реалізації одиниці продукції, грн.. 6,88 6,95 10,55 11,2 22,4 22,75 42,89 43,33
Собівартість реалізації одиниці продукції, грн.. 5,2 5,36 7,05 7,65 16,94 17,24 27,79 28,23
Обсяг реалізації продукції, од. 679 695 550 540 670 660 380 406
1. Заповнити аналітичну таблицю та розрахувати показники динаміки.
Таблиця 2 – Показники динаміки
показники базовий період звітний період Абсолют-ний приріст, Темп росту, % Темп приросту
Валовий дохід від реалізації продукції, грн.
Собівартість реалізації, грн.
Валова рентабельність продукції, %
2. Визначити вплив факторів на зміну рентабельності продукції. Формула для розрахунку рентабельності продукції є моделлю для факторного аналізу:
де R – рентабельність продукції, %; Ni – обсяг реалізації одиниці і-го виду продукції, од.; Сі – собівартість реалізації одиниці і-го виду продукції, грн.
Розрахунок зміни рентабельності продукції за рахунок різних факторів здійснюється методом ланцюгових підстановок.
3. Розрахувати питому вагу впливу кожного фактора на загальну зміну рентабельності продукції:
,
де – питома вага впливу і-го фактору на загальну зміну рентабельності продукції, %.
Завдання 2
За наведеними у табл. 2 даними, які характеризують фінансово-господарську діяльність підприємства «А» протягом двох періодів, необхідно:
1. Проаналізувати вплив ціни за реалізацію одиниці продукції, собівартості реалізації одиниці продукції, обсягу реалізації продукції на рівень витрат на 1 грн товарної продукції по підприємству.
2. Визначити питому вагу впливу вказаних факторів на зміну витрат на 1 грн товарної продукції по підприємству.
3. За результатами розрахунків зробити висновки.
Таблиця 2 – Вихідні дані для аналізу витрат на 1 грн товарної продукції підприємства «А» за два періоди
Остання цифра залікової книжки Показники Продукція А Продукція Б Продукція В Продукція Г
Базовий період Звітний період Базовий період Звітний період Базовий період Звітний період Базовий період Звітний період
6 Ціна реалізації одиниці продукції, грн.. 6,88 6,95 10,55 11,2 22,4 22,75 42,89 43,33
Собівартість реалізації одиниці продукції, грн.. 5,2 5,36 7,05 7,65 16,94 17,24 27,79 28,23
Обсяг реалізації продукції, од. 679 695 550 540 670 660 380 406
1. Заповнити аналітичну таблицю (див. табл. – дана таблиця уже заповнена в попередньому завданні) та розрахувати показники динаміки.
2. Визначити вплив факторів на зміну рівня витрат на 1 грн товарної продукції по підприємству.
Таблиця 4 – Загальний факторний аналіз витрат на 1 грн товарної продукції
Показники Позн План План, перерахований на фактичний випуск товарної продукції Фактично зроблено продукції при фактичній собівартості
Товарна продукція в оптових цінах, тис. грн ТП
Собівартість товарної продукції, тис. грн С
Витрати на 1грн товарної продукції,грн / грн Рв
Потрібно:
а) розрахувати вплив обсягу товарної продукції (фактор 1) та зміни структури продукції (фактор 2) на зміну витрат на 1 грн товарної продукції:
б) розрахувати вплив собівартості (фактор 3) та цін на готову продукцію (фактор 4) на зміну витрат на 1 грн товарної продукції:
в) розрахувати загальну зміна витрат на 1 грн товарної продукції за рахунок впливу усіх факторів:
3. Розрахувати питому вагу впливу кожного фактора на зміну витрат на 1 грн товарної продукції:
Список використаних джерел