Зміст
1. Оцінка виконання плану по асортименту продукції може здійснюватися за такими показниками:
а) по найменшому %;
б) по питомій вазі продукції, по якій виконано план;
в) по середньому %;
г) по виробітку продукції;
д) по трудомісткості;
е) відповіді 1),2),3);
є) відповіді 1),2),3),4),5).
2. Збільшення обсягів виробництва і реалізації по одних видах і скорочення по інших видах продукції призводить до:
а) зміни у структурі випуску і реалізації продукції;
б) зміни у співвідношенні окремих видів продукції у загальній структурі;
в) відповіді а) і б);
г) зміни у співвідношенні загальної структури до окремих видів продукції;
д) ________________________________.
3. Ритмічність аналізується за допомогою:
а) ритмічних і неритмічних показників;
б) прямих і непрямих показників;
в) прямих і неритмічних показників;
г) загальних і індивідуальних показників;
д) ________________________________.
4. Загальні показники якості продукції характеризують:
а) якість всієї виробленої продукції незалежно від її виду і призначення;
б) одне із властивостей: довговічність, надійність, дизайн і т.д.;
в) якість продукції опосередкованого через брак;
г) параметричні, експлуатаційні, споживчі, технологічні та дизайнерські властивості виробів.
5. До якого з показників якості продукції відноситься «питома вага продукції, що експлуатується»?
а) загального;
б) індивідуального;
в) непрямого;
г) прямого;
д) жоден з перелічених, оскільки продукція призначена для реалізації або внутрішнього використання, а не для експлуатації .
6. Збільшення якості продукції призводить до:
а)підвищення конкурентоспроможності продукції;
б) підвищення обсягів виробництва і реалізацій та ціни продукції;
в) підвищення кінцевого фінансового результату;
г) своєчасного випуску і реалізації продукції;
д) скорочення суми прибутку за рахунок збільшення витрат;
е) відповіді а), б), в);
є) відповіді а), б), в), г), д);
ж) погіршення фінансового стану підприємства.
7. Для оцінки динаміки та виконання бізнес-плану виробництва і реалізації продукції використовують:
а) чистий дохід від реалізації продукції;
б) обсяг виробництва продукції в діючих та порівняних цінах;
в) залишки нереалізованої продукції;
г) усі відповіді вірні.
8. Основними чинниками, що впливають на зміну обсягу реалізації продукції, є:
а) зміна обсягу товарної продукції, зміна доходу від основної операційної діяльності;
б) зміна залишків нереалізованої продукції, зміна обсягу товарної продукції;
в) зміна собівартості реалізованої продукції, зміна залишків нереалізованої продукції;
г) структурні зрушення, зміна витрат операційної діяльності.
9. Зменшуючи залишки готової продукції на складі на кінець звітного року, підприємство збільшує:
а) обсяг виробництва продукції за звітний період;
б) обсяг реалізованої продукції за звітній період;
в) залишки готової продукції на початок, наступного за звітним періоду;
г )обсяг реалізованої продукції за попередній рік.
10. До складу товарної продукції включено:
а) вартість усієї виробленої продукції й виконаних робіт, не включаючи залишки незавершеного виробництва й внутрішньогосподарський оборот;
б) вартість усієї виробленої продукції й виконаних робіт, включаючи залишки незавершеного виробництва;
в) вартість незавершеного виробництва й внутрішньогосподарський оборот;
г) вартість виробленої продукції й внутрішньогосподарський оборот.
11. До причин зростання залишків нереалізованої продукції належить:
а) неритмічність роботи підприємства;
б) невиконання договорів постачання;
в) перевитрати матеріальних ресурсів;
г) порушення трудової дисципліни.
12. Показники обсягу виробництва продукції у порівняних цінах розраховуються з метою:
а) розрахунку середньозважених обсягів виробництва;
б) усунення впливу фактора інфляції;
в) визначення нереалізованої продукції;
г) оцінки ритмічності виробництва.
13. При аналізі конкурентоспроможності по декількох зразках інтегральний показник визначається як:
а) середньозважений показник за кожним окремим зразком;
б) сума середніх показників;
в) найвище значення середнього показника;
г) усі відповіді правильні.
14. Базисні темпи зростання виробництва (реалізації) продукції визначаються:
а) відношенням обсягів виробництва (реалізації) продукції звітного періоду до базисного періоду;
б) відношенням обсягів виробництва (реалізації) продукції звітного періоду до попереднього періоду;
в) відношенням обсягів виробництва (реалізації) продукції базисного періоду до звітного періоду;
г) відношенням обсягів виробництва (реалізації) продукції за попередній період до звітного періоду.
15. Якщо інтегральний коефіцієнт конкурентоспроможності Кінт < 1 , то це означає, що:
а) параметри оцінюваної продукції нижчі ніж порівнюваного товару-зразка;
б) оцінювана продукція є більш конкурентоспроможною ніж товар-зразок;
в) оцінювана продукція є менш конкурентоспроможною ніж товар-зразок;
г) параметри оцінюваної продукції вищі від порівнюваного товару-зразка.
Розв’язуємо задачі і ситуації:
Завдання №1
Проаналізувати виконання плану по асортименту продукції.
Вид товару Фактичний випуск продукції,
тис. шт. Планова ціна одиниці продукції, грн. Фактичний обсяг виробництва продукції за плановими цінами, тис. грн. Зараховано у виконання плану за асортиментом товарної продукції, тис. грн..
План факт план факт
А 40 50 10 40*10 = 400 50*10= 500 400
Б 60 50 5 60*5= 300 50*5=250 250
В - 15 1 - 15*1=15 -
Всього 100 115 х 700 765 650
Завдання № 2
Розрахувати коефіцієнт ритмічності. Зробити висновки.
Декади місяця Випуск продукції Виконання плану Обсяг продукції, зарахований у виконання плану по ритмічності
По плану Фактично
І 32000 30240 30240/32000 * 100 = 94,5 30240
ІІ 32000 34272 34272/ 32000*100 = 107,1 32000
ІІІ 32000 36288 36288/32000*100 = 113,4 32000
Разом 96000 100800 100800/96000*100 = 1,05 94240
Завдання №3
Проаналізувати сортність продукції за допомогою метода першосортних одиниць за наступними даними.
Ґатунок Ціна, грн. Випуск продукції, шт.
По плану Фактично
Перший 100 100 120
Другий 80 50 90
Завдання №4
Проаналізувати беззбитковість виробництва продукції і вплив факторів, які пов'язані з умовами виробництва, якщо відомо, що ціна реалізації продукції – 148 грн. Змінні витрати на одиницю продукції складають 56 грн. Сума постійних витрат становить 31924 грн. Побудувати графік беззбитковості. Зробити висновки.
Завдання №5
Проаналізувати динаміку браку і розрахувати розмір його впливу на обсяг виробництва продукції.
Показники Минулий рік, тис. грн. Звітний рік, тис. грн. Відхилення
тис. грн. %
1. Випуск продукції в порівняльних оптових цінах 31800 32080
2. Виробнича собівартість продукції 26640 26432
3. Собівартість остаточно бракованих виробів 310 320
4.Витрати на виправлення браку 46 46
5. Витрати на брак - -
6. Вартість браку по ціні використання - 254
7. Суми, стягнені з винуватців браку 12 12
8. Суми, стягнені з постачальників за поставку неякісних матеріалів 330 26
9. Втрати від браку
10. Питома вага втрат від браку у вироб¬ничій собівартості продукції %
11. Збільшення випуску продукції при умові недопущення браку
Завдання №6
Використовуючи дані маркетингового дослідження, наведені в таблиці, проаналізувати взаємозв'язок між попитом, пропозицією й ціною на продукцію та визначити еластичність попиту.
Кількість замовленої продукції, шт. Ціна одиниці про-дукції, тис. грн. Кількість запропо-нованої продукції, шт. Надлишок (+), дефіцит (-)
4600 6 27600 27600-4600 = 23000
9200 5 23000 23000-9200 = 13800
16100
16100 4 16100 16100-16100 = 0
9200
25300 3 9200 9200-25300 = -16100
92300
36800 2 2300 2300-36800 = -34500