Зразок роботи
Зміни, що відбуваються сьогодні у світовій економіці, зумовлюють нову роль готельного бізнесу, яка полягає у впливі як на економічні, так і на соціальні процеси в суспільстві. Частка готельної галузі становить не менше 6% сукупного валового національного продукту. На європейські країни від готельного бізнесу приходиться до 43% доходу. Указані показники забезпечують бізнесу потенціал для сталого розвитку.
Аналіз розвитку економічної ситуації на українському ринку та досвід інших країн говорять про сталий характер збільшення конкуренції в готельному господарстві. Не дивлячись на швидке впровадження в експлуатацію нових та відновлення наявних готелів, попит на готельні послуги високої якості зростає постійно. У таких умовах значно збільшується роль керування готельними організаціями, що має забезпечувати розвиток соціальної інфраструктури ринку, гарну ефективність функціонування, конкурентоспроможність та стійке положення на ринку [3, с. 180].
В Україні готельне господарство забезпечує послугами розміщення понад 70% усіх туристів, у тому числі 96% іноземних відвідувачів [5].
Конкурентоспроможність організації, що здійснює діяльність у готельному бізнесі, є складною і комплексною категорією, яка включає в себе переваги не тільки за якістю послуг, що надаються, але також і переваги результативної роботи в сфері готельного менеджменту та організації діяльності, якості прийняття і реалізації управлінських рішень, ефективних методів управління персоналом, фінансової стійкості готельних підприємств та ін. [2, с. 153].
Встановлення тривалих, взаємовигідних і стійких відносин зі споживачами є основою для формування конкурентних переваг готельно-ресторанних підприємств. У зв’язку з цим змінюються зразки сучасної поведінки підприємств на ринку. Забезпечення швидкого й адекватного реагування організацій на виклики зовнішнього середовища, що зазнає постійних змін, як економічних, так і політичних, усе більша орієнтація на потреби, очікування і переваги споживачів зумовлюють необхідність формування клієнтоорієнтованої системи формування споживацької поведінки [1, с. 167].
Конкурентоспоможність має вимірюватися рівнем клієнтоорієнтованості. Клієнтоорієнтованість є інструментом управління у взаєминах з клієнтами, що націлений на отримання стійкого прибутку в довгостроковому періоді і який базується на наступних ключових чинниках: компетенція персоналу, цільова аудиторія і використання інноваційних технологій в роботі підприємств.
Головними рекомендаціями для вирішення задач в сфері конкурентоспроможності готелю є:
1) розробка організаційно-економічного механізму керування якістю готельних послуг;
2) формування на рівні країни єдиної системи контролю якості послуг;
3) впровадження у практику готелів міжнародних стандартів та інших нормативних документів;
4) організація системи навчання та підвищення кваліфікації персоналу щодо питань керування роботою готельних підприємств.
Це примушує надавати більш якісні послуги, що наразі є необхідністю для підвищення ефективної діяльності і покращення конкурентоспроможності готелю. Готельним підприємствам на сьогоднішній день пропонується використовувати наступні стратегії:
1) BTL-стратегія – тобто стратегія, направлена на цілеспрямовану діяльність впливу на споживача у момент прийняття рішення про придбання послуги;
2) бізнес-стратегія – тобто вибір готельним підприємством шляху свого розвитку, методу конкуренції і ведення бізнесу;
3) стратегія диференціації, яка передбачає надання туристичним послугам особливих властивостей, важливих для гостей готелю і які відрізняються від послуг конкурентів;