Зразок роботи
1.1 Особливості процесу організації зв’язків з громадськістю в органах державної влади
Зважаючи на процес становлення України як демократичної держави постає проблема формування позитивного іміджу органів державної влади. Одним із способів вирішення цієї проблеми є ефективна робота служби зв'язків з громадськістю в державних органах влади.
Public Relations (зв’язки з громадськістю) слугують функцією управління, яка передбачає вивчення та аналіз настрою громадськості, сприяє взаємодії політики організації або особи із суспільними інтересами та спрямованої на досягнення громадського розуміння та схвалення [19].
Визначень зв’язки з громадськістю або Public Relations є досить багато, всі вони різні і трактують їх по-різному. До прикладу, англійський вчений Сем Блек дає своє трактування поняття зв’язків з громадськістю, як «плановані, тривалі зусилля, спрямовані на створення та підтримку доброзичливих відносин і взаєморозуміння між організацією та її громадськістю»[10, с. 400]. А от за визначенням Королько В. Г. «Public Relations (зв'язки з громадськістю) –спеціалізована діяльність державних і громадських організацій, що забезпечує взаєморозуміння і доброзичливість у контактах з масами (публікою), соціальними групами. Реалізується поширенням інформації, що розкриває механізми здійснення влади, контактами, які імітують довіру у взаємовідносинах влади і мас. PR – важлива складова управлінської діяльності, покликана забезпечити взаєморозуміння, довіру між сферою управління і широкими суспільними верствами, соціальним середовищем» [10, с. 400].
Дослідник Г. Почепцов вважає, що зв’язки із громадськістю – це комунікативна дисципліна, спрямована на організацію комунікативного простору в сприятливому режимі для об’єкта зв’язків із громадськістю та покликані управляти позитивним іміджем фірми або людини [14, с. 327].
PR в системі державного управління – це діяльність, що характеризується системним взаємодією органів влади, приватного сектору, інститутів громадянського суспільства, різноманітних соціальних, професійних груп і прошарків, громадських об'єднань з приводу реалізації суспільних інтересів, виробництва, розподілу та використання суспільних ресурсів і благ з урахуванням волевиявлення народу або населення певних територій.
Для ефективної роботи органам державної влади доводиться використовувати у своїй роботі новітні інформаційні технології та проводити продуману інформаційну діяльність.
Зв’язків з громадськістю повинні передбачати чесні, відкриті та доброзичливі взаємовідносини між органами державної влади та громадськістю. Органи державної влади зобов’язані інформувати населення про напрями розвитку, програми й послуги, що надаються ними, звітувати про свою діяльність і нести перед ним відповідальність. На думку Б. Гурне, «для органів адміністративного управління вкрай необхідно розробляти і систематично застосовувати політику поліпшення своїх зв’язків із громадськістю» [9, с. 520].
Основною метою зв’язків із громадськістю є створення зовнішнього і внутрішнього політико-соціально-психологічного середовища, сприятливого для успішної роботи органу державного управління, забезпечення бажаної поведінки громадськості щодо цього органу влади [4, с. 153].
Практика зв’язків органів державної влади передбачає насамперед інформування громадськості з метою надання їй загального уявлення про діяльність, реалізацію планів та проблеми, які доводиться їм вирішувати. Для досягнення цієї мети органи виконавчої влади використовують такі основні види комунікативних каналів [14, с. 327]:
безпосереднє спілкування – особисті контакти між громадянами (об’єднаннями громадян), з одного боку, і посадовими особами органу влади – з іншого;
спілкування за допомогою засобів зв’язку (телефон, різноманітні форми особистого листування);
опосередковане спілкування через засоби масової інформації (преса, телебачення, радіо, комп’ютерні мережі тощо).