Зразок роботи
Соціальний статус означає положення в цілому суспільстві, яке
складається з соціальної поваги чи престижу. Соціальний статус жінки – це
ідеологічна концепція у сенсі переконань, норм і цінностей стосовно соціального
статусу та ролі жінки в суспільстві, а також структурна концепція у значенні
підходу та позиції жінки в соціальній системі. Ця ідеологічна та структурна
нерівність є багатовимірною, і такий вимір можна пояснити різними способами.
Найважливіше те, що рівень покращення соціального статусу жінок пов’язаний
із гендерною рівністю, і на основі цього можна визначити напрямок і
характеристики політики щодо жінок. Гендерна нерівність означає різницю в
статусі, владі та авторитеті, які обидві статі можуть застосовувати в різних
контекстах. Зменшення гендерної нерівності означає зменшення основного
виміру нерівності, який більш конкретно визначається в аспектах правової
системи. Але зміни нерівномірні, тож це не означає, що вони призведуть до
рівномірних покращень у житті всіх жінок.
Виміряти зміни в соціальному статусі жінки можна різними способами. Один із
способів вимірювання цих змін полягає в тому, наскільки жінки беруть участь у
діяльності в кожній сфері суспільства. Участь жінок можна порівняти з участю
чоловіків за допомогою статистики та законами, що діють у суспільстві.
Лі Гин Сун визначила статус жінки як «статус отримання рівних можливостей,
участі та переваг у соціальних та економічних системах суспільства» і тут
соціальна участь жінок концептуалізується в широкому сенсі, включаючи
економічну діяльність, участь у процесі прийняття рішень, різноманітна
соціокультурна участь та участь у неофіційних секторах, таких як соціальні
організації. (Лі, 1999, с. 8-9)
4
Образ «Нової жінки» був невід’ємною частиною корейського націоналістичного
дискурсу, в якому розвиток жінок розумівся як передумова для побудови
сучасної національної держави.
Елласуе Вагнер (1881–1957), досвідчений місіонер із Південної методистської
церкви, стисло описує ідеальну жіночність, яку проектували місіонери. У своїй
урочистій промові вона згадала про прогрес у статусі корейських жінок, яких
нарешті вважають «людьми, що все більше і більше мають свободу слова». (Ок
Сунгдеук, 2002, с. 480)
Потім Елласуе Вагнер (1881–1957) знову підтверджує, що «сучасна ідеальна
жінка Кореї — це, як і повинно бути, ідеальна дружина і мати. Ми віримо, що
немає вищої долі за цю. Ми пам’ятаємо старе прислів’я: «рука, яка гойдає
колиску, править світом». Проте сьогодні в Кореї по-новому усвідомлюють той
факт, що жінка, яка має цей вплив, потребує найкращої освіти та навчання». (Ок
Сунгдеук, 2002, с. 480)
Гендерна рівність була названа новим моральним порядком, а участь жінок у
громадському житті заохочувалась. Проте ретельний аналіз такої риторики та
гендерних практик показує, що місце жінки твердо займало «жіночу роботу для
жінок» і домашню сферу, де жінки мали використовувати свої «жіночі
обов’язки», такі як любов, турбота, і пожертва сім’ї, або навіть нації.
У XIX столітті як на території Кореї так і України були закладені основи
головних течій фемінізму: ліберального, радикального та соціалістичного.
Представники всіх течій виходили з ідеї рівності чоловіків і жінок як людських
істот, та головною метою фемінізму цього періоду була боротьба проти
дискримінації жінок за ознакою статі.
Отже, актуальність роботи полягає в необхідності дослідження змін становища
жінки в різних сферах життя та аналізу особливостей трактування
письменниками жіночого національного характеру.