Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Естетика трагікомічного описує поєднання елементів трагічного і комічного в одному творі. Це дозволяє показати найглибші проблеми людської душі і суспільства з використанням гумору і сарказму. Такий підхід демонструє складні соціальні проблеми, такі як корупція, насильство, бідність, політичні та релігійні конфлікти, з іронією і гумором, що робить їх доступними та зрозумілими для широкої аудиторії. Оскільки сучасна українська драматургія створюється в умовах постійних змін у суспільстві та культурі, естетика трагікомічного стає актуальним інструментом для розуміння цих змін. Із роками вона стає все популярнішою серед драматургів, оскільки дозволяє ефективно показувати складні проблеми та суперечності сучасного життя. Таким чином, естетика трагікомічного є актуальною темою у сучасній українській драматургії, яка дозволяє зображувати найскладніші проблеми людства з використанням гумору і іронії.
Теоретична основа дослідження.
Естетику трагікомічного в українській драматургії присвячені роботи М. Гуцол, Л. Дем’янівської, Л. Залеської-Онишкевич, О. Клековкіна, Н. Корнієнко, Н. Кузякіної, М. Кудрявцева, М. Маковій, І. Михайлина, Н. Мірошниченко, Л. Міщенко, Л. Мороз, П. Паві, В. Пархомика, В. Працьовитого, Л. Рудницького, В. Халізева, С. Хороба, М. Шаповал, Л. Бондар, Н. Кузякіна, О. Рябініна, Т. Свербілової, Ю. Скибицької. Українській драматургічній класиці присвячені роботи С. Хороба, Г. Семенюка, Л. Дем’янівської, актуальним проблемам дослідження сучасної драматургії праці Н. Корнієнко, О. Бондаревої, М. Шаповал, О. Когут, Є. Васильєва та ін.
Мета дослідження – розкрити основні естетичні засади трагікомічного та різних його аспектів у сучасній українській драматургії та розглянути, як актуалізовано/реалізовано проблеми сучасного українського життя у п’єсах через художні можливості трагікомічного.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
систематизувати науково-критичну літературу, присвячену аналізу прийомів та засобів трагікомічного і їх естетичного впливу на реціпієнтів у вітчизняній драматургії;
окреслити суттєві риси та ознаки трагікомічних прийомів та засобів у сучасній українській драматургії та розкрити їх значення;
показати вплив естетики трагікомічного на змістові та формотворчі складові сучасних п’єс;
з’ясувати естетичне значення прийомів і засобів трагікомічного для розвитку жанру трагікомедії /трагіфарсу в Україні.
Об’єктом дослідження є естетика трагікомічного в п’єсах сучасних драматургів.
Предметом дослідження є жанр трагікомедії у сучасній українській драматургії.
Теоретичною і методологічною основою дослідження стали монографії, наукові статті вітчизняних і зарубіжних вчених з різнобічних питань дослідження трагікомічного в драматичних творів.
У роботі використано як загальнонаукові, так і спеціальні методи досліджень: біографічний метод (дослідження творчості сучасних українських драматургів); філологічний метод (детальний аналіз п’єс, зокрема структури, мови, стилістичних прийомів та виразних засобів авторів); історичний метод (дослідження, зорієнтовані на осмислення й висвітлення суспільно-політичних процесів, які відображені у п’єсах).
Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній вперше:
‒ набуло подальшого розвитку дослідження суттєвих рис та ознак трагікомічних прийомів та засобів у сучасній українській драматургії;
‒ акцентовано своєрідність історичного та культурного контексту, що впливає на створення та сприйняття трагікомічності в українській драматургії;
‒ досліджено естетику трагікомічного в п’єсах сучасних драматургів.
Практичне значення роботи. Матеріали магістерської роботи можуть бути використані при підготовці студентських наукових праць з питань естетики трагікомічного в п’єсах сучасних драматургів.
Структура роботи зумовлена метою та основними завданнями дослідження. Магістерська робота складається зі вступу, двох розділів, висновків (60 сторінок), списку використаних джерел – 50 назв.