Зразок роботи
ВСТУП
Англійська мова, як іншомовна мова міжнародного рівня, має рівень успішного функціонування у сучасних сферах діяльності, як продуктивний спосіб передачі інформаційних даних на політичних зустрічах, бізнес-конференціях, економічних форумах, у процесі здобуття освіти.
В освітньому механізмі, який відповідає за вивчення англійської мови, як іноземної – однією з переважних для неї виступає формування іншомовної лексичної компетенції, тобто уміння та шанс користування словникового запасу англійської; розпізнавання форми, розуміння та вжитку слів у границях певного, чітко поставленого контексту [23]. Слід зауважити, від покрокового засвоєння, поповнення, збагачення словникового запасу, росту рецептивних та репродуктивних лексичних навичок залежить здатність та вміння школярів легко формулювати та передавати думки англійською, тому перед педагогом актуальна проблема пошуку дієвих стратегій, методів та засобів вдосконалення англомовної лексичної компетенції.
Актуальність теми зумовлена умовами в яких ми перебуваємо. Освіта в Україні вже котрий рік поспіль проходить випробування. Спершу її спіткала пандемія, під час якої освітяни напрацювали дистанційну систему навчання не менш ефективну, ніж офлайн. Зараз, під час повномасштабного вторгнення росії в Україну, учасники освітнього процесу змушені звикати до роботи під звуки сирен. Дана ситуація показує, що навіть у нелегкий час важливо не піддаватися тиску і продовжувати навчання. Тому набутий досвід під час пандемії та напрацьовані моделі навчання є дуже корисними.
Також актуальність теми полягає в тому, щоб в умовах загальноосвітнього навчального закладу:
- Забезпечити всебічний розвиток учня, як цілісної особистості, його здібностей;
- Створити оптимальні, належні та комфортні умови для розвитку кожної дитини, звернути фокус навчання не на заучування, а на створення в школярів здібностей самостійно аналізувати їх діяльність.
Вивчення англійської мови є обов’язковим у закладах освіти, а однією з основних цілей є вдосконалення лексичної компетенції. Тому використання Інтернет-ресурсів є важливим питанням сьогодні.
Дослідженню дистанційної освіти з використанням технологій присвячено багато праць світових вчених таких як: Чарльз Ведемейєр, Борьє Холмберг, Майкл Грехем Мур, Десмонд Кіган, Анрі Франц, Джон Баат та ін. В Україні дане питання досліджували В.Г. Биков, Ю.О. Жук, І.П. Підласий, С.М. Мигович, В.І. Олійник, О.В. Овчарук. Впровадження дистанційного навчання в освітній процес не є інновацією, проте це інструмент, що забезпечує якісну освіту.
Об’єктом дослідження роботи є процес навчання лексики англійської мови у 8 класі з використанням Інтернет - ресурсів.
Предметом дослідження є методика використання Інтернет – ресурсів на уроках англійської мови в 8 класі під час навчання.
Мета дослідження – з’ясувати стратегії, підходи та ефективні засоби вдосконалення англомовної лексичної компетентності засобами навчання за допомогою Інтернет-ресурсів з урахуванням вікових, психологічних особливостей та інтересів учнів 8 класу.
Виходячи з поставленої мети запропоновані такі завдання:
- Опрацювати існуючі інформаційні джерела по темі бакалаврської роботи.
- З’ясувати роль використання Інтернет – ресурсів та проаналізувати їх переваги та недоліки.
- Розкрити поняття англомовної лексичної компетентності та особливості її вдосконалення.
- Визначити вікові та психологічні особливості учнів згідно програмних вимог щодо вдосконалення лексичної компетентності учнів 8 класу.
- Підібрати ресурси та розробити комплекс завдань та вправ для вдосконалення лексичної компетентності.
- Проаналізувати результати пробного навчання та визначити ефективність розробленого комплексу завдань та вправ для вдосконалення лексичної компетентності з використанням Інтернет-ресурсів на уроках англійської мови у 8 класі.
Теоретична цінність дослідження полягає у реалізації використання онлайн-ресурсів для вдосконалення лексичної компетентності, як одного з важливих засобів навчання та обгрунтуванні ефективності впровадження онлайн вправ на уроках англійської мови під час дистанційного навчання.
Практична цінність дослідження полягає у тому, що результати дослідження можуть бути використанні вчителями, методистами та студентами спеціальностей «Іноземна мова» педагогічних вищих навчальних закладів на уроках англійської мови для вдосконалення лексичної компетентності в учнів 8 класу під час дистанційного навчання.
Для реалізації мети за допомогою поставлених завдань використовувалися такі методи дослідження:
1. Пошук, вивчення, аналіз, синтез та систематизація матеріалу.
2. Метод порівняння.
3. Метод спостереження та вивчення результатів учнів.
4. Метод систематизації та узагальнення.
5. Метод пробного навчання.
У відповідності до поставленої мети та завдань визначено структуру роботи. Вона складається зі вступу, двох розділів та висновків до кожного, загальних висновків, списку використаних джерел та додатка.
Робота проходила апробацію під час загально-університетської студентської науково-практичної конференції «Мовний та навчальний простір у країнах світу 2022» у листопаді 2022 року з подальшим друком статті «Особливості використання Інтернет – ресурсів для формування лексичної компетентності у навчанні англійської мови учнів 8 класу при асинхронному навчанні» у збірнику.