ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ КОМПАРАТИВІСТИКИ В ПРАКТИЦІ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ШКОЛІ НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ТРАГЕДІЇ В. ШЕКСПІРА «РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА» (ID:1266452)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ КОМПАРАТИВІСТИКИ В ПРАКТИЦІ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ШКОЛІ 5
1.1. Літературознавчі підвалини використання елементів компаративістики у процесі вивчення художніх творів 5
1.2. Психологічні особливості учнів 8 класу 11
1.3. Аналіз питання в методиці викладання літератури 17
Висновки до першого розділу 30
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ КОМПАРАТИВІСТИКИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ШКОЛІ НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ТРАГЕДІЇ В. ШЕКСПІРА «РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА» 32
2.1. Розробка методики використання компаративного аналізу та її елементів на уроках зарубіжної літератури у середній школі 32
2.2. Апробація запропонованої методики 41
2.3. Аналіз і методичні рекомендації для педагогів щодо використання елементів компаративного аналізу на уроках викладання зарубіжної літератури у середній школі 53
Висновки до другого розділу 58
ВИСНОВКИ 60
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 63
ДОДАТКИ 68
Зразок роботи
ДО РОБОТИ ДОДАМ ПРЕЗЕНТАЦІЮ ТА ДОПОВІДЬ!
ВСТУП
Актуальність теми. Сучасне вивчення літературі вимагає творчого підходу та використання компаративістики для розширення горизонтів учнів і формування необхідних компетенцій. Державний стандарт освіти визначає важливість компаративної лінії в навчанні мови і літератури, встановлюючи відповідні вимоги до рівня підготовки учнів. Порівняльний метод, який має статус програмного методу, допомагає усвідомити учням цілісність світового літературного процесу, сприяючи формуванню творчого та критичного мислення, розвитку гуманістичного світогляду та естетичних смаків особистості. Використання компаративістики допомагає створити інтерактивне та пізнавальне навчальне середовище, де учні можуть обговорювати й обмінюватися думками щодо різних культурних підходів до літературних тем. Таким чином, використання елементів компаративістики в практиці викладання зарубіжної літератури в школі є важливим засобом не лише для ознайомлення учнів зі світовою культурою, але й для розвитку їхніх критичних мисленевих навичок та формуванню широкого світогляду, що і визначає актуальність дослідження.
Об’єктом дослідження постає процес викладання зарубіжної літератури у середній школі з використанням елементів компаративістики.
Предметом дослідження методика використання елементів компаративістики на уроках зарубіжної літератури у середній школі.
Мета дослідження – методика використання елементів компаративістики на уроках зарубіжної літератури у середній школі (на прикладі вивчення трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»).
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
‒ визначити літературознавчі підвалини використання елементів компаративістики в процесі вивчення художніх творів;
‒ розглянути психолого-педагогічні засади використання елементів компаративістики в практиці викладання зарубіжної літератури в школі;
‒ проаналізувати питання використання елементів компаративістики в методиці викладання літератури;
‒ дослідити науково-методичний супровід для педагогів щодо використання методики компаративного аналізу та її елементів;
‒ розробити план-конспект уроку вивчення трагедії «Ромео і Джульєтта» з елементами компаративістики;
‒ надати методичні рекомендації щодо використання елементів компаративного аналізу на уроках викладання зарубіжної літератури у старшій школі.
Для досягнення мети і вирішення поставлених задач були використані наступні методи: теоретичні для вивчення та аналізу наукової психолого-педагогічної та методичної літератури, пошуковий; теоретичні: вивчення та аналіз історичної й навчально-методичної літератури з проблеми дослідження; ретроспективний та прогностичний аналіз навчально-методичного комплексу; теоретичне узагальнення педагогічного досвіду з означуваної проблеми; розробка змісту та методичної системи роботи з обраної теми на зарубіжної літератури.
Методологічна основа дослідження базується на здобутках теорії і практики щодо використання елементів компаративістики на уроках викладання зарубіжної літератури.
Практичне значення дослідження полягає у тому, що сформульовані в ній висновки можуть бути використані вчителем в практичній діяльності на уроках викладання зарубіжної літератури у середній школі.
Наукова новизна даного дослідження полягає у розробці методичних рекомендації щодо використання елементів компаративного аналізу на уроках викладання зарубіжної літератури у середній школі, у тому числі під час вивчення трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта».
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел і списку ілюстративного матеріалу.
Інші роботи з даної категорії: