Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Глибокі соціально-економічні та духовні зрушення, що відбуваються в Україні, сприяють утвердженню особистості як найвищої соціальної цінності, найповнішому розвитку її здібностей, задоволенню широких потреб, забезпеченню гармонізації міжособистісних стосунків. Практична реалізація цих завдань багато в чому залежить від самої особистості, її здатності вільно орієнтуватися в соціальному просторі, розуміти особливості розвитку й самореалізації, оволодівати науковою інформацією. Різнобічність функціонування сучасного суспільства як динамічного соціального організму, зростання його системних змін зумовлюють гостру потребу розвитку потенціалу емоційного інтелекту людини задля її ефективної соціальної адаптації та успішної самореалізації.
Аналіз останніх досліджень і публікацій свідчить про переважну більшість як фундаментальних, так і практичних досліджень EI особистості, що проведені зарубіжними вченими (Дж. Мейер, П. Селовей, Д. Карузо, Д. Гоулман, Дж. Готтман, Дж. Деклер, Р. Бар-Он, Г. Гарднер М. Еліас, Г. Гейер, М Зейднер, Г. Метьюз, Р. Робертс, К. Петрідес, Е. Фернхем, Х. Вайсбах, У. Дакс та ін.). Українськими науковцями, які досліджували емоційний інтелект, є: .Ф. Аршава, Н.М. Бібік [2;27], О.І. Власова, О.О. Ісаєва [18;19], С.П. Дерев’янко, Н.В. Коврига, Е.Л. Носенко [28], Л.П. Медвідь, [22], О.М. Мельник [23; 24], Ю.Ю. Савченко [31] та інші.
Об’єктом дослідження постає процес розвитку емоційного інтелектц під час вивчення зарубіжної літератури.
Предметом дослідження методика розвитку емоційного інтелектц під час вивчення зарубіжної літератури.
Мета дослідження – методика розвитку емоційного інтелектц під час вивчення зарубіжної літератури у середній школі (на прикладі вивчення казки-притчи «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері).
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
‒ визначити літературознавчі підвалини розвитку емоційного інтелекту школярів;
‒ розглянути психолого-педагогічні особливості учнів середніх класів;
‒ проаналізувати проблеми розвитку емоційного інтелекту в методиці викладання літератури та сучасній шкільній практиці;
‒ надати методичні рекомендації формування емоційного інтелекту учнів на етапах підготовки до сприйняття та читання твору;
‒ запропонувати ефективні прийоми і види робіт розвитку емоційного інтелекту учнів на етапах підготовки та аналізу художнього твору;
‒ рохробити методичні рекомендації розвитку емоційного інтелекту школярів на підсумковому етапі вивчення художнього твору.
Для досягнення мети і вирішення поставлених задач були використані наступні методи: теоретичні для вивчення та аналізу наукової психолого-педагогічної та методичної літератури, пошуковий; теоретичні: вивчення та аналіз історичної й навчально-методичної літератури з проблеми дослідження; ретроспективний та прогностичний аналіз навчально-методичного комплексу; теоретичне узагальнення педагогічного досвіду з означуваної проблеми; розробка змісту та методичної системи роботи з обраної теми на зарубіжної літератури.
Методологічна основа дослідження базується на здобутках теорії і практики щодо розвитку емоційного інтелектц під час вивчення зарубіжної літератури у середній школі.
Практичне значення дослідження полягає у тому, що сформульовані в ній висновки можуть бути використані вчителем в практичній діяльності на уроках викладання зарубіжної літератури у середній школі.
Наукова новизна даного дослідження полягає у розробці методичних рекомендації щодо розвитку емоційного інтелектц під час вивчення зарубіжної літератури у середній школі, у тому числі під час вивчення казки-притчи «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері.
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел і списку ілюстративного матеріалу.