ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ У СТАРШИХ КЛАСАХ (НА ПРИКЛАДІ ТВОРУ ДЖ. ОРВЕЛЛА «1984») (ID:1266483)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ УРОКІВ ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ 5
1.1. Поняття про позакласне читання 5
1.2. Художні особливості роману Дж. Орвелла «1984» 13
1.3. Психолого-педагогічні засади організації позакласного читання старших класів 18
1.4. Аналіз питання організації позакласного читання в методиці викладання літератури 24
Висновки до першого розділу 30
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ УРОКІВ ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ У СТАРШИХ КЛАСАХ 32
2.1. Підготовка до уроків позакласного читання 32
2.2. Конспект уроку позакласного читання роману Дж. Орвелла «1984» 40
Висновки до другого розділу 47
ВИСНОВКИ 49
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 51
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Позакласне читання – один із важливих напрямків в роботі вчителя-словесника. Уроки літератури, пов’язані з позакласним читанням, активніше сприяють розвитку читацької самостійності учнів, формування їх читацьких інтересів, стимулюють позакласне читання, яке в свою чергу, є опорою шкільного курсу. Вихід у широке позакласне читання, постійна опора на індивідуальний читацький досвід учнів, врахування їх читацьких інтересів – це той резерв літературної освіти, використання якого дає позитивний ефект.
Проблемою формування читацької самостійності займалися вітчизняні вчені Є. Вокальчук [3], Н. Волошина [5], О. Джежелей [9], О. Демчук [8], А. Ємець [11], С. Жила [12], Л. Пархета [18], Є. Пасічник [19], Л. Ткачук [26] та ін. У роботах вони визначили першооснови літературної освіти в початковій школі, обґрунтували основні вимоги до позакласного читання, розглядали шляхи оптимізації уроків класного й позакласного читання.
Об’єктом дослідження постає процес організації позакласного читання із зарубіжної літератури у старших класах.
Предметом дослідження методичні аспекти викладання зарубіжної літератури.
Мета дослідження – методика організації позакласного читання із зарубіжної літератури у старших класах і (на прикладі вивчення роману-антиутопії Дж. Орвелла «1984»).
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
‒ визначити сутність поняття «позакласне читання»;
‒ описати художні особливості роману Дж. Орвелла «1984»;
‒ розглянути психолого-педагогічні засади організації позакласного читання старших класів;
‒ проаналізувати питання організації позакласного читання в методиці викладання літератури;
‒ надати методичні рекомендації щодо підготовки до уроків позакласного читання;
‒ запропонувати конспект уроку позакласного читання роману Дж. Орвелла «1984».
Для досягнення мети і вирішення поставлених задач були використані наступні методи: теоретичні для вивчення та аналізу наукової психолого-педагогічної та методичної літератури, пошуковий; теоретичні: вивчення та аналіз історичної й навчально-методичної літератури з проблеми дослідження; ретроспективний та прогностичний аналіз навчально-методичного комплексу; теоретичне узагальнення педагогічного досвіду з означуваної проблеми; розробка змісту та методичної системи роботи з обраної теми на зарубіжної літератури.
Методологічна основа дослідження базується на здобутках теорії і практики щодо організації позакласного читання старших класів під час вивчення зарубіжної літератури.
Практичне значення дослідження полягає у тому, що сформульовані в ній висновки можуть бути використані вчителем в практичній діяльності на уроках викладання зарубіжної літератури у старших класах.
Наукова новизна даного дослідження полягає у розробці методичних рекомендації щодо щодо організації позакласного читання старших класів під час вивчення зарубіжної літератури, у тому числі під час вивчення роману-антиутопії Дж. Орвелла «1984».
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел і списку ілюстративного матеріалу.
Інші роботи з даної категорії: