Зразок роботи
ДО РОБОТИ ДОДАЮ ПРЕЗЕНТАЦІЮ ТА ДОПОВІДЬ НА ЗАХИСТ!
ВСТУП
Актуальність теми. Динамічність дискурсу і миттєва реакція на зміну культурно-соціальних реалій дає змогу глянцевим журналам найбільш ефективно впливати на масову аудиторію, використовуючи комунікативні функції мови і різноманітні мовні прийоми: експресивно забарвлену лексику, стилістичні прийоми, багатозначність і метафоричність висловлювань, гру слів, сленг тощо. Дослідження дає змогу виявити метафори, які використовуються в сучасних жіночих глянцевих журналах для створення жіночого образу.
У сучасних мовознавчих розвідках присвячених проблемі образів науковці визначають зазначений феномен з урахуванням напряму, аспектів та матеріалу дослідження. В українській лінгвістиці останніх десятиліть надзвичайно популярним напрямом вивчення образу є когнітивна лінгвістика та когнітивна поетика Акішина М., Бєлєхова Л., Волкова С., Горчак Т., Димитренко Л., Колесова А., Куліш В., Лабенська Є., Макарова О., Маріна О., Свірідова Ю., Суворова Т., Філіпчик О.
Ілюхіна Н. пояснює це тим, що образ, за своєю природою, є когнітивним явищем, яке акумулює сукупність признак реалії (у вигляді емпіричного, чуттєво-наглядного уявлення і у вигляді понятійного конструкту), які у всьому різноманітті експлікуються лексичними засобами.
Об’єктом дослідження є метафора, яка використовується для конструювання жіночого образу в сучасних глянцевих журналах для жінок.
Предметом дослідження вивчення постає жіночий образ в сучасних глянцевих журналах для жінок.
Мета дослідження полягає досліджені специфіки використання метафори як засобу конструювання жіночого образу в сучасних глянцевих журналах для жінок.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
‒ розглянути метафору як мовний конструкт;
‒ дослідити метафору як засіб створення авторського образа;
‒ визначити базові стереотипні образи в сучасних англомовних глянцевих журналах для формування жіночого образу;
‒ розробити класифікацію метафоричних переносів-конструктів для створення жіночого образу в сучасних англомовних глянцевих журналах.
Матеріалом дослідження дослідження слугувавли статті 2023-2024 років публікації в сучасних глянцевих журналах.
Для досягнення мети і вирішення поставлених задач були використані такі методи: метод лінгвістичного спостереження для інвентаризації та систематизації вербальних засобів репрезентації жіночого образу; метод суцільної вибірки номінативних одиниць із досліджуваного матеріалу; метод інтерпретаційно-текстового аналізу для виокремлення з досліджуваних текстів метафори для створення жіночого образу; метод семантичного аналізу для розкриття семантики виявлених номінацій образу; когнітивне моделювання для реконструкції концептуальних метафор концептуальної іпостасі жіночого образу.
Практичне значення матеріали дослідження можуть бути використані при написанні курсових і кваліфікаційних робіт, на семінарських заняттях з англійської філології, літературознавства, аналізу та інтерпретації художнього тексту та підготовки навчальних посібників для старшокласників і студентів.
Наукова новизна дослідження одержаних результатів полягає в тому, що у роботі проаналізовано метафори як засоби конструювання жіночого образу в сучасних глянцевих жіночих журналах.
Апробація результатів дослідження. Основні положення та результати роботи представлені у виступі на щорічній звітно-науковій конференції студентів та аспирантів «Освіта і наука – 2024», 11 квітня 2024 року, у тезах «Особливості відтворення метафоричних порівнянь у художніх творах».
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел і списку ілюстративного матеріалу.