Зразок роботи
Актуальність дослідження. Обдарованість дитини як психологічна та розумова особливість здавна привертала увагу багатьох дослідників як у галузі психології, так і у галузі педагогіки. На сьогодні дана проблема не втратила своєї актуальності. Вчені до сьогодні ведуть дискусію щодо визначення обдарованості, його ознак і особливостей. У сучасній літературі з’являється все більше статей, публікацій, що так чи інакше стосуються цієї теми. Зокрема проблему обдарованості досліджують такі зарубіжні вчені, як: А.Біне, Е. де Боно, Дж.Галлагер, Д.Гілфорд, С.Майлз, Т.Симон («Теория и практика лично ориентированной психологи»), К.Тейлор, Л.Термен («Социально-педагогическая поддержка одаренных детей»), П.Торренс, Уарте Х. («Исследование способностей к наукам») та інші. А серед вітчизняних Ю.З.Гільбух («Темперамент і пізнавальні здібності школяра»), Е.А.Голубєва, В.М. Дружинін ( «Эксперементальное исследование формирующего действия микросреды на креативность»), Матюшкин А.М. («Одаренные и талантливые дети») О.В.Запорожець, А.Г.Ковальов, Г.С.Костюк.
На лінгвістичному рівні проблема філологічної обдарованості дитини є мало дослідженою. Так, найбільше увагу науковців привертали особливості розвитку дитини з творчим обдаруванням. Серед досліджень відомі такі праці: Андреев В. «Диалектика воспитания творческой личности», Барко В.І. «Як визначити творчі здібності дитини?», Момот Л. Л. «До проблеми формування творчих здібностей у процесі навчання», Рибалка В.В. «Психологія розвитку творчої особистості» та інші. Проблема організації роботи з обдарованою особистістю залишилася недостатньо висвітленою, тому її вивчення є актуальним на сьогодні.
Предметом пропонованої роботи стало дослідження особливостей роботи з обдарованими дітьми.
Об’єктом курсової є лінгвістичне обдарування як психологічна і розумова особливість.
Мета роботи полягає у вивченні психологічних особливостей та розумових можливостей обдарованих дітей; дослідженні особливостей організації роботи з талановитими дітьми на уроках української мови.
Досягнення зазначеної мети передбачає виконання таких завдань:
• охарактеризувати сучасний стан досліджень даної теми;
• описати психологічні особливості обдарованої дитини;
• визначити розумові можливості талановитих дітей, їх розвиток;
• дізнатися про особливості методики «розпізнавання» наділених даром дітей;
• висвітлити принципи роботи з юними обдаруваннями;
• дослідити основні методи, прийоми і принципи роботи на уроках з філологічно обдарованими дітьми;
• запропонувати власні фрагменти уроків, на яких би активізувалася робота обдарованих дітей.