0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Методика вивчення мовних засобів української сміхової культури в основній школі (ID:317445)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Філологія
Сторінок: 57
Рік виконання: 2019
Вартість: 800
Купити цю роботу
Зміст
ПЛАН ВСТУП………………………………………………………………………..….. РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ КАТЕГОРІЇ КОМІЧНОГО………………………………………………………………..….. 1.1.Природа лінгвістичних засобів репрезентації сміхової культури….…... 1.2. Вивчення сміхової культури на засадах герменевтики……………….. РОЗДІЛ 2. МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ МОВНИХ ЗАСОБІВ УКРАЇНСЬКОЇ СМІХОВОЇ КУЛЬТУРИ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ ГЕРМЕНЕВТИКИ……………………………………………….. 2.1. Питання вивчення мовних засобів української сміхової культури у програмі та підручниках з української мови………………………………….. 2.2. Система вправ із використанням творів української сміхової літератури на уроках української мови в основній школі…………………………………………………………………………….. ВИСНОВКИ……………………………………………………………………. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
відсутність комічних текстів для дослідження тих чи інших мовних явищ. Тексти переважно історичного змісту, тексти-роздуми, описи (природи, людини). У вправах часто використовуються тексти малого розміру, але жоден не був комічним, сатиричним чи іронічним. У підручниках за редакцією О. В. Заболотного та В. В. Заболотного для 7, 8, 9 класів зрідка, але зустрічаються тексти гумористичного характеру. Наприклад, у підручнику «Українська мова. 7 клас» при повторенні теми «Частини мови. Орфографія» у вправі 11 використана усмішка А. Динника «Суворо заборонено» [24; ст. 12]. З теми «Вигук» редактори пропонують семикласникам ознайомитись з гуморескою П. Глазового «Вигук» (вправа 524) [24, ст. 191]. У підручнику «Українська мова. 8 клас» з’явилась нова рубрика «І таке буває…», «Усміхнімося!», де автори ілюструють різного роду жартівливі ситуації, анекдоти, бувальщини. Зокрема, після вивчення теми «Основні орфограми» автори використали гумореску Павла Глазового «Син приїхав» [26, ст. 19]; під час вивчення теми «Неповні речення» - гумореску «Буйні предки» [26, ст. 93]. Проте для аналізу мовних явищ здебільшого пропонувалися ліричні вірші, нейтрально забарвлені уривки з епічних творів, історичну прозу тощо. У підручнику О.В.Заболотного та В.В.Заболотного “Українська мова. 9 клас” під час вивчення теми «Діалог» для аналізу пропонується гумореска А. Коцюбинського «На кожному кроці» (вправа 66) [26, ст. 37]. Отже, аналіз програми з української мови дозволяє зробити висновки, що вивчення текстів української сміхової літератури на уроках української мови не передбачено [51]. У сучасних підручниках із української мови гумористичні тексти все ж зустрічаються, але вкрай рідко. Здебільшого такі твори виступають у ролі підготовчих вправ [9-12; 19-27].   2.2. Система вправ із використанням творів української сміхової літератури на уроках української мови Сучасна шкільна практика викладання української мови в основній школі показує, що на уроках практично не використовують творів комічного змісту для вивчення тих чи інших мовних явищ. Не зважаючи на те, що розвиток почуття гумору закладено в програмі [51], воно поки не реалізовується методикою [37; 38]. Актуальність навчання учнів гумористичному твору полягає в тому, що розвиток почуття гумору дитини пов'язано і з удосконаленням якостей особистості : жвавості, творчої активності, уяви, швидкості розумової реакції, асоціативним мисленням, впливом на емоції і розвитком зв'язного мовлення. Розвиток почуття гумору знаходиться в прямій залежності з розвитком здатності художнього сприйняття. Вік п'ятикласників і шестикласників є вершиною розвитку почуття комічного, вони дуже емоційні, рухливі, люблять смішне, оптимістичні, не бояться здатися кумедними. Діти цього віку прагнуть висловити свої емоції в художньому тексті, але мовний досвід їм це не дозволяє здійснити це повною мірою, тому завданням вчителя, на нашу думку, полягає в необхідній подачі уявлень про явище комічних творів на уроках української мови. Важливою умовою мовленнєвого розвитку школярів в основній школі є робота над збагаченням й увиразненням їхнього словника, формування вмінь правильно, точно й образно використовувати лексику рідної мови під час продукування власних висловлювань. Саме тому змістом навчання мови, як зазначається в Державному стандарті, є «слово, його лексичне значення, багатозначні слова, найуживаніші синоніми, антоніми, омоніми» [51]. Учні повинні «вміти пояснювати пряме значення вживаних у мовленні слів і переносне, розпізнавати в текстах синоніми, антоніми та найуживаніші омоніми» [51]. Тому, вивчаючи навіть такий серйозний і важливий розділ, як «Лексикологія», можна застосовувати також вправи на основі гумористичних творів. Наприклад, тема уроку "Омоніми" у 5 класі : Вправа 1. Прочитайте гумореску «Веснянки» Павла Глазового та дайте відповіді на запитання. Веснянки Веснянкам немає зносу, Не зникають вони з носу, Не шкодуючи я мила, − Ніс терпляче мила, Якби залежало від мила, Веснянки я б відмила. (П. Глазовий) 1. Які емоції у вас викликав цей гумористичний вірш?